Some Dutch, Dutch-speaking peoples here at D-addicts?

speak whatever language you like here.
Post Reply
babycurious
Posts: 41
Joined: Feb 23rd, '06, 09:33
Location: Belgium

hoho

Post by babycurious » Feb 23rd, '06, 09:45

:blink
hoi i'm chinese indonesian who study in dutch
however my dutch language ability is not good at all

peace y'all
Attachments
BLUE_BEAR013.jpg
BLUE_BEAR013.jpg (87.73 KiB) Viewed 4893 times
Last edited by babycurious on Feb 23rd, '06, 09:55, edited 2 times in total.

kwon
Fansubber
Fansubber
Posts: 378
Joined: Jan 27th, '05, 06:24
Location: NL

Post by kwon » Feb 23rd, '06, 09:53

Thanks babycurious, for the cute blue bear! Where did you get it? I just can never find any big pictures of blue bear...

babycurious
Posts: 41
Joined: Feb 23rd, '06, 09:33
Location: Belgium

Post by babycurious » Feb 23rd, '06, 09:57

hi!
just search for blue bear image at google
and select for big wall paper
good luck

Zonakusu
Posts: 30
Joined: Jan 31st, '06, 19:04
Location: Nieuw Vennep > Holland (netherlands)

Post by Zonakusu » Feb 23rd, '06, 11:41

Well if you want to learn Dutch, be free to ask us! :)

Pind@
Posts: 49
Joined: Feb 11th, '06, 23:56
Location: The Nederlands
Contact:

Post by Pind@ » Feb 23rd, '06, 14:36

Zonakusu wrote:Well if you want to learn Dutch, be free to ask us! :)
Yep we can learn you some Dutch word :thumright:

Snowy
Posts: 23
Joined: Jan 6th, '06, 22:24
Location: Netherlands
Contact:

Post by Snowy » Feb 23rd, '06, 15:02

Sujatmi>
hehe. Yep they are adorable XD lmao. w-inds. heeft veel ballads XD
OH OH jaa. ik heb gehoord dat Ai-chan Katchan's gilfriend is lol. ik ben nog een beginner voor Orange Range wete neit veel van hun lolx. Maar ik vond het liedje Hana erg leuk van hun <33 oohh JE XD i like them too hahas. NEWS is my favourite. LoL. Ik vind ze veel leuker, njaa eigenlijk alleen YamaP (altijd LOL) en Ryo (nadat ik one litre of tears heb gezien, damn he looked hott there XD). Kusano en Koyama zijn ook favs, but not alot anymore lol. KAT-TUN en Arashi zij ook goed. lol. hrd that KAT-TUN finally debut XD
Haha XD HG zingt ook? x__x didn't know LOL. ik vond hem zo grappig at the backscenes van HYD XDD;;
Lol. Niet echt big fan van Morning Musume, but is nu bezig te kijken of ze wel leuk zijn LOL. But they are funny *zat een paar clips/shows van hun te kijken bij youtube.com* LOL

yup Chinese afkomst XD lmao. XD

Zonakusu
Posts: 30
Joined: Jan 31st, '06, 19:04
Location: Nieuw Vennep > Holland (netherlands)

Post by Zonakusu » Feb 23rd, '06, 15:18

Zo veel xD'jes in je post :P
Maareuhm.. Hana is zeker echt heel gruwlijk! :D
Ik zing dat hele nummer mee terwijl ik amper snap wat ze zeggen x)
Euhn, net als KIZUNA, net zo'n mooi nummer.. En nog wel een zooi (michishirube enzo).

BTW als je zulke nummer mooi vind moet je ook eens wat van The Back Horn regelen :). Die vind ik zelf ook echt geweldig :D

Pind@
Posts: 49
Joined: Feb 11th, '06, 23:56
Location: The Nederlands
Contact:

Post by Pind@ » Feb 24th, '06, 19:39

Zonakusu wrote:

Mischien een keer mogelijk om een nederlandse D-Addicts meeting te houden? x)
wie wil organiseren dan?
Lijkt me ook leuk

Zonakusu
Posts: 30
Joined: Jan 31st, '06, 19:04
Location: Nieuw Vennep > Holland (netherlands)

Post by Zonakusu » Feb 24th, '06, 20:02

Ik denk dat iemand het met ervaring zou moeten doen, natuurlijk meerdere mensen die kunnen helpen enzo.
Ik kan wel met PHP een systeem schrijven waar mensen zich in zouden kunnen schrijven.

Het echte werk, als locatie en zorgen dat we iets te doen hebben moet denk dus door een ervaren iemand gedaan worden.. Denk ik :P

loccie
Posts: 3
Joined: May 2nd, '04, 13:33

Post by loccie » Feb 24th, '06, 20:32

hoeveel asian peeps from NL zitten wel op deze site joh ;)?

Terryb
Posts: 50
Joined: Jan 15th, '05, 00:19

Post by Terryb » Feb 24th, '06, 23:55

Op zich is een meeting wel leuk idee, maar de grote vraag is: wat en waar willen we naartoe. verder ken ik eigenlijk niemand goed genoeg dat ik die zo graag zou willen ontmoeten haha, ik hang hier wel rond, maar post hier vrijwel nooit. (ik post wel veel op jdorama.com)

Kembang
Posts: 31
Joined: Jan 29th, '06, 21:19
Location: Hoofddorp,The Netherlands

Post by Kembang » Feb 26th, '06, 10:18

@Pind@,
Haha ik heb zelf ook Nederlandse,Indonesische,duitse,chineese bloed =P(voornamelijk dan weer Nederlands en Indonesisch),alleen geen Japanse,wel coole combinatie qua afkomsten heb jij ^^!

@babycurious,
Cute picture indeed ^^!And yeah like Zonakusu said,feel free to ask us!

Hmm over favo bands en artiesten..mijn favo's zijn dezelfde favo's als Sujatmi =p..(ach maar als tweeling heb je ook best dezelfde smaak qua alles I guess XD)..
Dus ja ik ben ook o.a. een erg grote Orange Range fan =P..Van Hana had ik een keertje een wel een Engelse vertaling gelezen trouwens,maar ik weet niet meer waar,sorry >.<..(misschien kan ik de site nogwel een keer terug vinden,maar dan moet ik eerst wat CDtjes doorzoeken,ik had de site wel opgeslagen namelijk)

Maargoed Hana en Kizuna zijn zeker goede nummers..zelf is mijn favo liedje Asteriks~* ^^(voornamelijk door het liedje zelf,de tekst en de PV,maar daarnaast ook waarschijnlijk een beetje omdat het de OP is van Bleach en die er ook erg cool uit ziet,Bleach is sowieso een van mijn favo anime)

The Back Horn maakt inderdaad ook goede muziek,alhoewel ik van hen nog niet veel heb gehoord..

Over NEWS,tja ook een van mijn favo groups,maar een echte fave heb ik niet echt..alhoewel ik nu wel het meeste into Kato en Koyama ben..je hoort ze echt nooit solo zingen ofzo dus ik ben opzoek of ik zo iets toch nog ergens kan vinden =P..

Ik ben ook erg benieuwd naar KAT-TUN's debut =D..

Een meeting is wel een leuk idee,maarjah waar is volgens mij dan de grootste vraag =P..

Zitten hier mensen die ook weleens naar animecon,abunai of jrockcon zijn geweest of gaan?

Ceciel
Posts: 52
Joined: Dec 4th, '05, 16:31

Post by Ceciel » Feb 26th, '06, 17:34

Ik denk dat een goede plek voor een meeting het beste centraal is?
Dus mss Utrecht?

cvt
Posts: 10
Joined: Sep 13th, '04, 20:25

Post by cvt » Feb 26th, '06, 19:39

ik ben Nederlandse ook mens wij het beste zijn

Terryb
Posts: 50
Joined: Jan 15th, '05, 00:19

Post by Terryb » Feb 27th, '06, 01:10

cvt wrote:ik ben Nederlandse ook mens wij het beste zijn
having fun spamming in every language? :roll

octavius
Fansubber
Fansubber
Posts: 9
Joined: Jan 7th, '05, 02:34
Location: Osaka Japan, Fresno CA
Contact:

Post by octavius » Feb 27th, '06, 04:20

my first language was dutch but im loosing it a lot...

Kembang
Posts: 31
Joined: Jan 29th, '06, 21:19
Location: Hoofddorp,The Netherlands

Post by Kembang » Feb 28th, '06, 18:56

[quote=Ceciel]Ik denk dat een goede plek voor een meeting het beste centraal is?
Dus mss Utrecht?[/quote]
Hmm ja das wel het centraalste =P..toch vraag ik me af waar de meeste mensen hier vandaan komen..

[quote=cvt]ik ben Nederlandse ook mens wij het beste zijn[/quote]
Je klinkt als een allochtoon dat pas naar Nederland verhuisd is XD..(niet beledigend bedoelt..)

[quote=octavius]my first language was dutch but im loosing it a lot...[/quote]
Oh,how come?!Can you still understand what the Dutch speaking people are saying in this thread?

Riroi
Posts: 69
Joined: Sep 5th, '05, 16:32
Location: Netherlands, The

Nothing special

Post by Riroi » Feb 28th, '06, 19:07

Ok, finally I'm back on d-addicts.
Was very busy with exams and stuff.

I was lucky my hdd's didn't crash, got now more than 500 GB only ADs.
I''m now burning some on dvd/svcd.

---------------------------------------------------------------------------------------------
At the I'm moment listening to Hamasaki Ayumi & Utada Hikaru

Pind@
Posts: 49
Joined: Feb 11th, '06, 23:56
Location: The Nederlands
Contact:

Post by Pind@ » Feb 28th, '06, 19:23

Kembang wrote:@Pind@,
Haha ik heb zelf ook Nederlandse,Indonesische,duitse,chineese bloed =P(voornamelijk dan weer Nederlands en Indonesisch),alleen geen Japanse,wel coole combinatie qua afkomsten heb jij ^^!
@Kembang
Hahaha ja ik vond het ook wel grappig dat ik uit zo veel verschillende afkomsten hebt.
en ook zelfde als jij voornamelijk Nederlands en indonesisch.
De meeste indo's zijn allemaal mengelmoesje hahaha. :P

@octavius
Dozo yoroshiku
How is it to live in Japan?

Utrecht is lekker midden in het land en zeker centraal voor iedereen [/list]

Pind@
Posts: 49
Joined: Feb 11th, '06, 23:56
Location: The Nederlands
Contact:

Post by Pind@ » Feb 28th, '06, 19:31

@Riroi

Zo veel he
Dan moet je zeker een backup maken want als je hd crash dan is het zekers niet fijn.
Ik heb laats nog gehad hd van 120gb en alle bestanden helemaal compleet weg.
Heb gelukkig al weer een andere

Zonakusu
Posts: 30
Joined: Jan 31st, '06, 19:04
Location: Nieuw Vennep > Holland (netherlands)

Post by Zonakusu » Feb 28th, '06, 19:35

Zal ik mijn HD ervaring maar eens vertellen?
GEEN MAXTOR KOPEN!!
Mijn 200gb hdd kapot. En een tijdje geleden is mijn 60gb hdd kapot gegaan waar 50gb aan muziek op stond! :(

Kembang
Posts: 31
Joined: Jan 29th, '06, 21:19
Location: Hoofddorp,The Netherlands

Post by Kembang » Feb 28th, '06, 19:36

@Riroi,
Ondanks ik je niet ken(omdat ik me hier waarschijnlijk pas registreerde nadat je weg was),welcome back?!

@Pind@,
Ja ik denk het ook..(ik ken zelf namelijk ook veel meer Indo's met nog ander bloed erbij dan echte Indo's met alleen Nederland en Indonesisch bloed )..Je nickname klinkt ook erg Indo btw =P..

Pind@
Posts: 49
Joined: Feb 11th, '06, 23:56
Location: The Nederlands
Contact:

Post by Pind@ » Feb 28th, '06, 19:50

@kembang
hahaha terima kasih
Pind@ kreeg als bijnaam van mijn vrienden hahaha
Het komt omdat ik daar ben geboren en 9 jaar hebt gewoond.
Zkers mooi land maar de taal bent ik beetje vergeten dat is wel jammer
Kan jij bahasa?

@Riroi
Nou ik heb zelf 5 x maxtor hd’s van 200gb en 1 van WD 160gb
Met Maxtor nog nooit last van gehad maar wel WD
Maar Maxtor is nu overgenomen door hitachi trouwens en ik weet niet hoe het nu is met de hd van Maxtor
Last edited by Pind@ on Mar 1st, '06, 00:30, edited 2 times in total.

Zonakusu
Posts: 30
Joined: Jan 31st, '06, 19:04
Location: Nieuw Vennep > Holland (netherlands)

Post by Zonakusu » Feb 28th, '06, 20:08

Ik ken alleen mensen die problemen hebben met Maxtor. Ik draai atm op een hele oude WD die al jaren door gaat (omdat die maxtor kapot is :P)
En btw maxtor is overgenomen door seagate dacht ik :>

Pind@
Posts: 49
Joined: Feb 11th, '06, 23:56
Location: The Nederlands
Contact:

Post by Pind@ » Feb 28th, '06, 20:33

Hahahaha ja je hebt gelijk ook nog door seagate

Riroi
Posts: 69
Joined: Sep 5th, '05, 16:32
Location: Netherlands, The

Post by Riroi » Feb 28th, '06, 23:50

@Kembang
Hoi hoi,
Ja ik ben een tijdje weg geweest van posten vanwege me studie, downloade nog wel dramas die me redelijk goed leken. Zeker een paar maanden niks meer gepost, hoop daar weer verandering in te brengen.

@Zonakusu, @Pind@
Tot nu toe heb ik nooit problemen gehad met Maxtor, meer met Seagate en WD.
Maxtor vindt ik nog steeds het best, zwaar ... dat die is overgenomen.

Ik zal me effe kort voorstellen vanwege mijn lange afwezigheid. Mijn naam is Leroy.,

Simpel gezegd ben ik een Aziatische Surinaamse Nederlander, heb van alles.
(Kwart Chinees, Hindustaans, Afrikaans, Surinaams.), heb ergens nog wat portugees en engels vanwege de mengeling. Me achternaam is eigenlijk afkomstig van schotland en is een bekende naam in Suriname en in VS/Canada, "Dawson''.

Last info:
Naast D-Addicts ben ik ook vaak op Usenet, downloaden hiermee gaat echt heel snel. Bittorrent gaat bij mij ook redelijk snel na de configs op me pc. Ben een beetje een ICT freak. O ja, voor dat ik t vergeet, AsiaFinest is momenteel erg populair in de VS en Azie.
Heb daarom maar ook snel sinds kort daar een mail adres gemaakt. Ben daar nu een beetje aan t exploren.

Sorry voor deze lange post, Had ineens zin om iets te typen.

Zonakusu
Posts: 30
Joined: Jan 31st, '06, 19:04
Location: Nieuw Vennep > Holland (netherlands)

Post by Zonakusu » Mar 1st, '06, 18:32

Naja dan denk ik toch dat het gewoon geluk hebben met je hdd is :P

Sujatmi
Posts: 14
Joined: Feb 2nd, '06, 20:22
Location: Hoofddorp,Haarlemmermeer,N-H,The Netherlands

Post by Sujatmi » Mar 2nd, '06, 15:21

Hey ik ben hier ook een tijd niet meer geweest zeg T^T,,,, Nu loop ik achter met did topic ^.^''...

Snowy wrote:Sujatmi>
hehe. Yep they are adorable XD lmao. w-inds. heeft veel ballads XD
OH OH jaa. ik heb gehoord dat Ai-chan Katchan's gilfriend is lol. ik ben nog een beginner voor Orange Range wete neit veel van hun lolx. Maar ik vond het liedje Hana erg leuk van hun <33 oohh JE XD i like them too hahas. NEWS is my favourite. LoL. Ik vind ze veel leuker, njaa eigenlijk alleen YamaP (altijd LOL) en Ryo (nadat ik one litre of tears heb gezien, damn he looked hott there XD). Kusano en Koyama zijn ook favs, but not alot anymore lol. KAT-TUN en Arashi zij ook goed. lol. hrd that KAT-TUN finally debut XD
Haha XD HG zingt ook? x__x didn't know LOL. ik vond hem zo grappig at the backscenes van HYD XDD;;
Lol. Niet echt big fan van Morning Musume, but is nu bezig te kijken of ze wel leuk zijn LOL. But they are funny *zat een paar clips/shows van hun te kijken bij youtube.com* LOL

yup Chinese afkomst XD lmao. XD
Aaawh Orange Range is echt goed, dus je moet er echt meer van zoeken ;p!!!! Ik bedoel, hun zijn ook vast wel op youtube enzo te vinden lol.
En waarom vind je Koyama en Kusano minder leuk =p? Najah Kusano is altijd de ''gangster'' geweest imo, de ''jongens jongen'', en dat maakt hem soms irritant, hijs soms te hyper en te ehm,stoer proberen te zijn,lol. En Koyama praat gewoon te veel soms XD, maarjah ze kunnen tenminste goed zingen en dansen so... Vooral Kusano kan goed zingen imo. Maargoed Yamashita blijft de beste qua zang imo.. Ryo is indeed hot in 1LoT XD.. Enne ik ben zo blij met KAT-TUN's debut, yeeh <3*trots is op KAT-TUN*lol...
En wat is HYD XD?Enne yeah, HG zingt, najah, eigenlijk durf ik het geen zingen tenoemen, hij kan het maar beter houden op ''fuuuuuuuu~!'' X''D.... En MM zijn eigenlijk niet zo snugger, daarom zijn ze ook grappig he =p...
Zonakusu wrote:Hana is zeker echt heel gruwlijk! :D
Ik zing dat hele nummer mee terwijl ik amper snap wat ze zeggen x)
Euhn, net als KIZUNA, net zo'n mooi nummer.. En nog wel een zooi (michishirube enzo).

BTW als je zulke nummer mooi vind moet je ook eens wat van The Back Horn regelen :). Die vind ik zelf ook echt geweldig :D
The Back Horn? Ik heb er een nummer van, die is echt goed ^__^!!!! En een vriend van me heeft vast wel meer XD, hijs ook fan van TBH.
Ik hou zelf ook erg van OR's Kizuna, Hana, Michishirube~a road home, Love Parade, maar die zijn ook allemaal(op Kizuna na ik weetniet meet) voor films of drama's gebruikt ook ^^?
(Moet zeggen ik ben ook echt fan van hun meer hardere nummers like asteriks~* en chest enzo..)
octavius wrote:my first language was dutch but im loosing it a lot...
What do you mean, are you kinda forgetting the language =p?
When did you start to move to an other country(which age) that you are loosing it =o?

*leest discussie over hardeschijven enzo*
Kijk en daar heb ik dus niet al teveel verstand van ^^''...
Riroi wrote: Ik zal me effe kort voorstellen vanwege mijn lange afwezigheid. Mijn naam is Leroy.,

Simpel gezegd ben ik een Aziatische Surinaamse Nederlander, heb van alles.
(Kwart Chinees, Hindustaans, Afrikaans, Surinaams.), heb ergens nog wat portugees en engels vanwege de mengeling. Me achternaam is eigenlijk afkomstig van schotland en is een bekende naam in Suriname en in VS/Canada, "Dawson''.

Last info:
Naast D-Addicts ben ik ook vaak op Usenet, downloaden hiermee gaat echt heel snel. Bittorrent gaat bij mij ook redelijk snel na de configs op me pc. Ben een beetje een ICT freak. O ja, voor dat ik t vergeet, AsiaFinest is momenteel erg populair in de VS en Azie.
Heb daarom maar ook snel sinds kort daar een mail adres gemaakt. Ben daar nu een beetje aan t exploren.

Sorry voor deze lange post, Had ineens zin om iets te typen.
WB!
Aaah cool ook een mengel moes =D, ik heb Chinees, Hindustaans en Engels met je gemeen lol.

En echt iedereen gebruikt ook Usnet tegenwoordig XD, vind het een beetje complicated, net als ICT eigenlijk =p...
Hmm AsiaFinest? Het klinkt bekend, wat voor soort site is dat dan ^^?

Riroi
Posts: 69
Joined: Sep 5th, '05, 16:32
Location: Netherlands, The

Post by Riroi » Mar 2nd, '06, 20:52

@Sujatmi
WB!
Aaah cool ook een mengel moes =D, ik heb Chinees, Hindustaans en Engels met je gemeen lol.

En echt iedereen gebruikt ook Usnet tegenwoordig pinch, vind het een beetje complicated, net als ICT eigenlijk =p...
Hmm AsiaFinest? Het klinkt bekend, wat voor soort site is dat dan ^^?
:cheers:

Usenet is niet moeilijk, ik gebruik zelf Newsleecher voor t downloaden, heel goed progie.
Je kan er heel snel van downloaden, alleen is niet echt overzichtelijk als je geen ervaring hebt met filteren van posts. Je kan makkelijk berichten erop achterlaten en bestanden voor anderen erop posten.

Heb altijd veel ICT gedaan, als ik niet in t ziekenhuis lag dan. Was al bezig met pcs vanaf me 5e. Ik experimenteerde er gewoon veel mee. Momenteel studeer ik Business Inteligence, 3e jaar en loop stage bij de Rabobank op de ICT afdeling.

Bij AsiaFinest kan je een gratis email adres maken. AF heeft voornamelijk veel info over aziatische artiesten en er zitten veel aziaten op het forum, Echt van overal. Ik vindt Pucca Love erop wel grappig, leuke animatie. Voor de rest ben ik nog niet zo bekend ermee.

Riroi
Posts: 69
Joined: Sep 5th, '05, 16:32
Location: Netherlands, The

Japanese Artists

Post by Riroi » Mar 2nd, '06, 21:05

Ik luister momenteel erg vaak naar jpop.
Ze mengen allemaal een beetje verschillende stijlen. Heb meer singles, dus mp3tjes. De enigen van wie ik cds heb zijn Utada Hikaru, Hamasaki Ayumi en Hirai Ken.

Goeie artiesten vindt ik:
* Utada Hikaru;
* Shibasaki Kou;
* Orange Range;
* Hamasaki Ayumi;
* Mr. Children;
* Luna Sea;
* Hirai Ken.

Vavoriete JDramas:
- Gokusen(2);
- H2 ~ kimi to itahibi;
- Kamisama, Mou Sukoshi Dake;
- Last Christmas;
- One Litre Of Tears;
- Orange Days;
- Pride;
- Sekai no Chuushin De, Ai wo Sakebu;
- Tokyo Wankei.

Zonakusu
Posts: 30
Joined: Jan 31st, '06, 19:04
Location: Nieuw Vennep > Holland (netherlands)

Post by Zonakusu » Mar 3rd, '06, 06:29

Ik doe ICT en ik zie overal usenet voorbij komen :o.. Maar ik blijf trouw aan mijn torrentjes :notworthy:

Riroi
Posts: 69
Joined: Sep 5th, '05, 16:32
Location: Netherlands, The

Post by Riroi » Mar 3rd, '06, 07:53

@Zonakusu
Zonakusu wrote:Ik doe ICT en ik zie overal usenet voorbij komen :o.. Maar ik blijf trouw aan mijn torrentjes :notworthy:
Ik gebruik zowel Usenet als Bittorrent, beide goede progies.
Voor Usenet gebruik ik Newsleecher en voor Bittorrent BitTornado.

Terryb
Posts: 50
Joined: Jan 15th, '05, 00:19

Post by Terryb » Mar 5th, '06, 02:23

Ik ook, voor (meestal) nieuwere dingen gebruik ik nieuwsgroepen, IRC en dan BTvoor de rest.

wat HD merken betreft: tis gewoon persoonlijk, hoewel ik 1 Maxtor (40gig) zien kapot gaan en nog een ander Maxtor (80gig) raar ging doen, heb ik ook gewoon 2 Maxtors (van 120 en 250gig) die het wel prima doen. Verder doet m'n Quantum Fireball van 10 jaar terug nog steeds, een ouwe IBM en 2 WD's doen het ook nog prima. (die ouwe HDs maken wel pokkeherrie)

Riroi
Posts: 69
Joined: Sep 5th, '05, 16:32
Location: Netherlands, The

Post by Riroi » Mar 13th, '06, 09:55

Heb van de week Hero en Love Generation gezien.
Beide goeie Doramas. Hero was erg lachen en Love Generation had een goed verhaal.

Kimura Takuya kan goed acteren, hij weet zijn chars goed te weerspiegelen.
Matsu Takako is ook erg goed, heb al meerdere Doramas van haar gezien.

Zonakusu
Posts: 30
Joined: Jan 31st, '06, 19:04
Location: Nieuw Vennep > Holland (netherlands)

Post by Zonakusu » Mar 13th, '06, 14:21

Hero is toch die chinese film van jet lee?
Iig... die is stoer :>

Riroi
Posts: 69
Joined: Sep 5th, '05, 16:32
Location: Netherlands, The

Post by Riroi » Mar 13th, '06, 15:39

Zonakusu wrote:Hero is toch die chinese film van jet lee?
Iig... die is stoer :>
Nee, heb t over een dorama. Heeft 11 eps, check www.jdorama.com voor meer info.

Zonakusu
Posts: 30
Joined: Jan 31st, '06, 19:04
Location: Nieuw Vennep > Holland (netherlands)

Post by Zonakusu » Mar 13th, '06, 16:06

Ow ik zal eens kijken :)

Pind@
Posts: 49
Joined: Feb 11th, '06, 23:56
Location: The Nederlands
Contact:

Post by Pind@ » Mar 14th, '06, 00:47

@Riroi/zonakusu

Goede Doramas he Love Generation ik vond het ook en zekers goede verhaal lijn
Hero nog niet gezien maar zo te zien lijkt mee ook leuke doramas
Hebt je al pride en Long Vacation gezien?
Kimura Takuya speelt ook in.
Leuke doramas moet je zekers zien

Zonakusu
Posts: 30
Joined: Jan 31st, '06, 19:04
Location: Nieuw Vennep > Holland (netherlands)

Post by Zonakusu » Mar 14th, '06, 06:37

Ik zal eens kijken, ik heb nog niet zoveel dorama gezien omdat ik ook veel anime kijk. Ik kijk vooral harde comedy en beetj samurai achtig gedoe als Musashi en Shinsengumi :>

Riroi
Posts: 69
Joined: Sep 5th, '05, 16:32
Location: Netherlands, The

Post by Riroi » Mar 14th, '06, 07:59

Pind@ wrote:@Riroi/zonakusu

Goede Doramas he Love Generation ik vond het ook en zekers goede verhaal lijn
Hero nog niet gezien maar zo te zien lijkt mee ook leuke doramas
Hebt je al pride en Long Vacation gezien?
Kimura Takuya speelt ook in.
Leuke doramas moet je zekers zien
Ja, heb beide ook nog op een HDD staan. De OSTs van die series waren ook goed.
Allemaal geproduceerd door Cagnet.

Ook een goeie serie met Kimura Takuya is "Good Luck", speelt ie samen in met Shibasaki Kou.
Zij is ook erg goed, haar talent is gewoon moeilijk. Haar rol in Orange Days was gewoon super en
ze song the main theme in Sekai no chuushin de, ai wo sakebu.

Orange Days is a must watch dorama.

Pind@
Posts: 49
Joined: Feb 11th, '06, 23:56
Location: The Nederlands
Contact:

Post by Pind@ » Mar 14th, '06, 12:09

Zonakusu wrote:Ik zal eens kijken, ik heb nog niet zoveel dorama gezien omdat ik ook veel anime kijk. Ik kijk vooral harde comedy en beetj samurai achtig gedoe als Musashi en Shinsengumi :>
Ik was ook eerst begonnen met anime maar enige tijd ben ik ook verslaafd aan Doramas.
Dan moet je zeker Azumi kijken (Ninja Girl) veel actie
Ueto Aya 上戸彩 ( Aya Ueto ) speel ook in Ace wo nerae! deze gaat over Tennis
Zeker Kijken --> Hana Yori dana

Orange Days heb ik ook gekeken ja.
Haar rol in Orange Days was gewoon super goed.
wat ook leuke doramos Gokusen

Riroi
Posts: 69
Joined: Sep 5th, '05, 16:32
Location: Netherlands, The

Post by Riroi » Mar 14th, '06, 15:05

@Pind2

Heb deze al, alleen Ace wo Nerae en Hana Yori Dango nog niet gekeken.
Deze lijken me in principe ook goed, als je naar de lijnen van de verhalen kijkt.

Terryb
Posts: 50
Joined: Jan 15th, '05, 00:19

Post by Terryb » Mar 15th, '06, 00:22

Als je meer van Aya Ueto wil zien zou ik Attack No1 aanraden, haar andere series zijn naar mijn mening een stuk minder.

Ik heb de meeste series van Takuya Kimura gezien. ik vond zijn beste appearance in "Love Vacation" en "Beautiful Life". Ook leuk was "Good Luck" z'n andere series vond ik maar matig. Z'n rol die hij speelde in Wong Kar Wai's "2046" vond ik ook niet bijzonder.

Pind@
Posts: 49
Joined: Feb 11th, '06, 23:56
Location: The Nederlands
Contact:

Post by Pind@ » Mar 15th, '06, 00:58

@terryb
ja Ik zag het bij www.jdorama.com het lijkt mee ook vet mooi.
Ik heb hem nog niet gezien dus dat ga ik zeker nog kijken

Riroi
Posts: 69
Joined: Sep 5th, '05, 16:32
Location: Netherlands, The

Post by Riroi » Mar 15th, '06, 10:13

@Terryb

Attack No.1 lijkt me goed, weet effe alleen niet waar ik deze kan binnenhalen.
Ideetjes zijn welkom.

Pind@
Posts: 49
Joined: Feb 11th, '06, 23:56
Location: The Nederlands
Contact:

Post by Pind@ » Mar 15th, '06, 13:45

@riroi

http://www.d-addicts.com/forum/torrents ... +all&sort=
kwaliteit is niet echt so maar als je via de tv kijk dan valt best mee

Terryb
Posts: 50
Joined: Jan 15th, '05, 00:19

Post by Terryb » Mar 16th, '06, 17:30

Ik heb Attack no1 gewoon via torrents hier gedownload (zoals velen), wel even de subtitles erbij zoeken ;)
kwaliteit is meer dan degelijk kan ik me herinneren.


af en toe moet je gewoon de nieuwere RAWs in de gaten houden, lijkt het je wat en is het populair dan wordt dat erg rap vertaald.

huangziwei
Posts: 224
Joined: Dec 14th, '04, 23:07
Location: The Netherlands

Post by huangziwei » Mar 16th, '06, 17:39

omg... best wel veel dutchies hier... lol...
ik chinese nederlander :P

Pind@
Posts: 49
Joined: Feb 11th, '06, 23:56
Location: The Nederlands
Contact:

Post by Pind@ » Mar 16th, '06, 18:47

@terryb
yep ik heb de link erboven neer gezet.
Ik heb een stuk je gekeken is best wel leuke serie

@huangziwei
Kom gezellig bij hiero

huangziwei
Posts: 224
Joined: Dec 14th, '04, 23:07
Location: The Netherlands

Post by huangziwei » Mar 16th, '06, 18:59

lol... zijn jullie trouwens nederlands, chinees, koreaans etc?

Pind@
Posts: 49
Joined: Feb 11th, '06, 23:56
Location: The Nederlands
Contact:

Post by Pind@ » Mar 16th, '06, 19:52

@huangziwei
kijk naar de vorige post hier in the topic.

Riroi
Posts: 69
Joined: Sep 5th, '05, 16:32
Location: Netherlands, The

Post by Riroi » Mar 17th, '06, 07:44

@huangziwei

check de posts in dit topic effe snel, iedereen in dit topic heeft wel iets over zijn/haar achtergrond gepost.

huangziwei
Posts: 224
Joined: Dec 14th, '04, 23:07
Location: The Netherlands

Post by huangziwei » Mar 17th, '06, 16:23

ooohw hmm ik zie ut... interessant hoor :P
en ik maar denken dat er niet soveel mensen @ d-addicts zitten van nederland :D

fengyun
Posts: 45
Joined: Aug 7th, '05, 00:50
Location: State Of divintY

Post by fengyun » Mar 19th, '06, 15:02

welke series kijken jullie nu??

huangziwei
Posts: 224
Joined: Dec 14th, '04, 23:07
Location: The Netherlands

Post by huangziwei » Mar 19th, '06, 15:08

uuhw... ik kijk nu baar koreaanse series atm... kijk nu naar goong en ben tree of heaven aant dl. :P
van chinese kijk ik nu alleen it started with a kiss... tvb ook wel, maar die sijn niet sow leuk... :unsure:

Riroi
Posts: 69
Joined: Sep 5th, '05, 16:32
Location: Netherlands, The

Post by Riroi » Mar 19th, '06, 17:33

@fengyun, @huangziwei

Ik kijk meer JDorama & KDorama. Vindt dat die echt de beste series hebben.
De stijl van de verhalen zijn bij deze gewoon het best.
Het enige is dat KDorama series best lang zijn, des al niet te min zijn de verhalen erg goed.
Tot nu toe heb ik maar 1 slechte K-serie gezien. Beste vindt ik nog steeds J-series.

Pind@
Posts: 49
Joined: Feb 11th, '06, 23:56
Location: The Nederlands
Contact:

Post by Pind@ » Mar 19th, '06, 18:21

dido
Ik kijk meer naar jdoroma dan naar kdoroma
ja ik heb ook it started with a kiss, maar hebt nog niet gezien!
ik ben op dit moment naar Attack No1
wat ook leuk is serie mars twdoroma

huangziwei
Posts: 224
Joined: Dec 14th, '04, 23:07
Location: The Netherlands

Post by huangziwei » Mar 19th, '06, 18:36

@Riroi: hmmm van japanse kijk ik heel weinig... enige japanse serie die ik nu aant kijken ben is gokusen 2...
als juh goeie koreaanse series wil kijken moet je misschien my girl proberen of goong. my girl is helemaal compleet en goong is nog steeds on air. :P

@Pind@: It started with a kiss moet je egt kijken! je raakt helemaal verslaafd :lol en attack no1 ken ik niet..
mars hebbik ook gesien, maar vind alleen de eerste paar eps leuk, want de laatste paar vind ik nogal saai.
ben ook bump off lover aant kijken... met angela zhang (MVP qing ren, at dolphin's bay). is nogal een rare serie... hmm...
ohw jah... devil beside you is ook een hele leuke tw serie :P

Ceciel
Posts: 52
Joined: Dec 4th, '05, 16:31

Post by Ceciel » Mar 19th, '06, 18:49

Ik zit nu ook goong te kijken. En idd it started with a kiss moet je echt kijken. Je raakt er gelijk aan verslaafd.
Mars heb k ook gezien. De eerste paar eps. begreep ik niet zo goed waar het over ging. Maar een paar eps daarna vond ik het wel interressant. Het was best wel een aparte serie.

fengyun
Posts: 45
Joined: Aug 7th, '05, 00:50
Location: State Of divintY

Post by fengyun » Mar 19th, '06, 22:34

jullie zijn zeker allemaal f4 fans??

Pind@
Posts: 49
Joined: Feb 11th, '06, 23:56
Location: The Nederlands
Contact:

Post by Pind@ » Mar 19th, '06, 23:27

@fengyun
haha F4 je bedoelt de serie Hana Yori Dana
Yep die heb ik ook gezien hahah leuke Jdorama

@ceciel,@huangziwei
ik heb een klein stukje gezien.
als ik klaar ben met Attack No1 dan ga ik naar ''it starten with a kiss'', maar ''goong'' waar gaat het over?
Ja mars was idd in het begin beetje apart maar na een paar eps begrijpt je wat beter waar het over gaat

huangziwei
Posts: 224
Joined: Dec 14th, '04, 23:07
Location: The Netherlands

Post by huangziwei » Mar 20th, '06, 18:36

@Ceciel: yeeeeuj!! een nederlandse goonger... hehe...

@fengyun: haha... hou niet egtt van f4.. daarom ik ook geen meteor garden gsien =P maar zaizai alleen is wel ok =P

@Pind@: voor info over goong---> http://www.d-addicts.com/forum/viewtopic.php?t=20760 is egt een hele leuke drama... heel populair nu ^^

Ceciel
Posts: 52
Joined: Dec 4th, '05, 16:31

Post by Ceciel » Mar 20th, '06, 19:59

@Pind
Goong gaat over huwelijk tussen een prins en een gewoon meisje. Het was een belofte tussen hun grootouders daardoor moesten ze trouwen. Maar in het begin mochten ze elkaar totaal niet maar later gaat het alweer wat beter.
Ik ben nu ong. op de helft maar opzich is goong wel leuk.
Ik had gehoord dat die veel leuker was dan Full House (andere populaire Kdrama).

Riroi
Posts: 69
Joined: Sep 5th, '05, 16:32
Location: Netherlands, The

Post by Riroi » Mar 21st, '06, 09:42

Ceciel wrote:@Pind
Goong gaat over huwelijk tussen een prins en een gewoon meisje. Het was een belofte tussen hun grootouders daardoor moesten ze trouwen. Maar in het begin mochten ze elkaar totaal niet maar later gaat het alweer wat beter.
Ik ben nu ong. op de helft maar opzich is goong wel leuk.
Ik had gehoord dat die veel leuker was dan Full House (andere populaire Kdrama).
Lijkt me een goed verhaal, komt een beetje overeen met Sweet 18,
die ging ook over een belofte tussen de grootouders.
Full House was trouwens ook leuk, goed verhaal.

huangziwei
Posts: 224
Joined: Dec 14th, '04, 23:07
Location: The Netherlands

Post by huangziwei » Mar 21st, '06, 10:45

Ceciel wrote:@Pind
Goong gaat over huwelijk tussen een prins en een gewoon meisje. Het was een belofte tussen hun grootouders daardoor moesten ze trouwen. Maar in het begin mochten ze elkaar totaal niet maar later gaat het alweer wat beter.
Ik ben nu ong. op de helft maar opzich is goong wel leuk.
Ik had gehoord dat die veel leuker was dan Full House (andere populaire Kdrama).
heb je die poll gesien tussen full house, my girl en goong volgens mij... :P
1. my girl
2. goong
3. full house

ik nu net sub voor ep 17 hebben... dus ik strx kijken...
morgen en donderdag komt die weer live... dan is het weer heel stil op de goong forum, omdat iedereen live zitten te kijken... :glare:
waarom versta ik geen koreaans :scratch:

Ceciel
Posts: 52
Joined: Dec 4th, '05, 16:31

Post by Ceciel » Mar 21st, '06, 15:06

Haha idd had die poll gezien
vandaar dat k nieuwsgierig was of die egt zo leuk is :P
Maar k ben pas bij eps 10
en nog nie alle subs zijn uit dus je moet nog wel een tijdje w8en
voordat je het weer kan zien

huangziwei
Posts: 224
Joined: Dec 14th, '04, 23:07
Location: The Netherlands

Post by huangziwei » Mar 21st, '06, 15:09

yep... atm t/m 17... 17 is pas uit...
maar vandaag kwam ep 21 live. en morgen ep 22...
en geloof mij maa hijz egt heel leuk... haha

baka_ruby
Posts: 21
Joined: Mar 14th, '06, 19:17

Post by baka_ruby » Mar 21st, '06, 18:47

Haha... Nog een Nederlander erbij?
Ben hier nog niet zo lang, maarja. Ik ben hier alleen gekomen voor Goong eigenlijk. :3
Best veel Nederlanders hier. Had ik niet verwacht.

huangziwei
Posts: 224
Joined: Dec 14th, '04, 23:07
Location: The Netherlands

Post by huangziwei » Mar 21st, '06, 18:54

lol idd... ben hier ook alleen maar voor goong hoor... was al in dec 2004 lid van d-addicts, maar nooit wat gepost... dese paar dagen alleeen allemaal gepost bij goong... haha.... idd veel nederlanders haha...

baka_ruby
Posts: 21
Joined: Mar 14th, '06, 19:17

Post by baka_ruby » Mar 21st, '06, 19:02

Ik had eerst episodes van Silent Regrets.com, maar ik was echt verslaafd aan Goong. Dus ging ik zoeken voor meer en toen kwam ik hier terecht. Aangezien het hier veel sneller gaat met uploaden enzo. Maar veel Goong-fans hier hoor! :D Populaaaire drama. <3

huangziwei
Posts: 224
Joined: Dec 14th, '04, 23:07
Location: The Netherlands

Post by huangziwei » Mar 21st, '06, 19:03

lol... idd veel goongers hier en populair jaah... ik ben helemaal verslaafd aan goong... haha... dus mij zie je wel elke dag sown beetje bij de goong thread... haha

Evael
Posts: 28
Joined: Jan 20th, '06, 22:21
Location: Somewhere and Nowhere
Contact:

Post by Evael » Mar 21st, '06, 19:16

lol d'r zijn best veel nederlanders die alleen hier voor Goong komen...
ik ben ook voor Goong gekomen, maar goed... toen ben ik "it started with a kiss" gaan kijken, lekker verslavend... en love contract en zo <3

Maar Goong is echt leuk <3

huangziwei
Posts: 224
Joined: Dec 14th, '04, 23:07
Location: The Netherlands

Post by huangziwei » Mar 21st, '06, 19:22

ik grotendeels alleen voor goong...maar kijk ook naar my girl en ben tree of heaven aant dl (ook al so populair :lol ) en ookal iswak... :P hehe... blijkbaar komt iedereen hier voor goong... haha

Ceciel
Posts: 52
Joined: Dec 4th, '05, 16:31

Post by Ceciel » Mar 21st, '06, 20:19

Hahaha k kwam hier voor Full House :P
Maar die was al een lange tijd uit. Ik liep toen een beetje achter :P
Maar k vind deze site best wel goed. Je kan hier alle series vinden en ook nog met subs :D
Maar iswak is egt een aanrader!!

Evael
Posts: 28
Joined: Jan 20th, '06, 22:21
Location: Somewhere and Nowhere
Contact:

Post by Evael » Mar 21st, '06, 20:32

hmm... wat is iswak dan precies?

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests