Login Issue? Delete D-addicts cookie from your browser settings and login again.

Is it true that Matsuda Shota is Matsuda Ryuhei's brother?

Talk about the culture and entertainment from Nihon.
Post Reply
User avatar
vicvicious
Posts: 36
Joined: May 11th, '05, 14:34
Location: nowhere land

Is it true that Matsuda Shota is Matsuda Ryuhei's brother?

Post by vicvicious » Dec 6th, '05, 17:59

i read a news from elsewhere that Matuda Shota is Matsuda Yusaku's son. As a big fan of Matsuda Ryuhei, I'm pretty amazed if he's Ryuhei's brother. And I can not find any resemblance between 3 of them at all! :O

Image
Image
Image

User avatar
kinki
Posts: 213
Joined: Jun 19th, '04, 13:21

Post by kinki » Dec 6th, '05, 19:21

hmm! i dunno! intersting! hope someone can answer you soon! i wanna know too! :wink:

User avatar
mizune
Geinou Fansubber
Geinou Fansubber
Posts: 2001
Joined: Dec 15th, '03, 17:45
Location: undercover admin

Post by mizune » Dec 6th, '05, 20:07

According to wikipedia, they are...
Ryuhei is the oldest son of Matsuda Yusaku and Matsuda Miyuki. Shota is the younger son.
http://ja.wikipedia.org/wiki/%E6%9D%BE% ... D%E5%B9%B3

I dunno, I can see a resemblence in the eyes, eyebrows, and nose...

User avatar
bLaCkNbLuE
Posts: 117
Joined: Sep 23rd, '05, 04:33
Location: Colorado Springs, CO
Contact:

Post by bLaCkNbLuE » Dec 6th, '05, 20:50

I can totally see the resemblance. They all have the exact same nose.

松田翔太くんが大好き!
I love Matsuda Shota-kun!

sadotsu
Posts: 131
Joined: Oct 2nd, '05, 09:21
Location: New Zealand

Post by sadotsu » Dec 6th, '05, 21:01

Omg, that is so cool!!

User avatar
Kirari
Posts: 50
Joined: Nov 27th, '05, 17:36
Location: Netherlands

Post by Kirari » Dec 6th, '05, 23:01

How can you not see the resemblance. They sooo look alike. I've watched most of Ruyhei's movie just to tame my craving for Shota XD. But some how I find Ryuhei totally unattractive :scratch: while Shota is so :wub: . Really weird, since I find them so similar looking.
Last edited by Kirari on Dec 6th, '05, 23:14, edited 1 time in total.

User avatar
Corona
Posts: 160
Joined: Sep 20th, '05, 11:19
Location: Netherlands

Post by Corona » Dec 6th, '05, 23:09

:wub: family

User avatar
littlemissfab
Posts: 54
Joined: Oct 11th, '05, 16:38
Location: cali

Post by littlemissfab » Dec 6th, '05, 23:13

Yup. They are related. In fact, Shun Oguri has worked with his older brother in a project before. :) Hot family huh?

User avatar
Jecky
Posts: 425
Joined: Jun 5th, '05, 20:25
Location: California & with my hubby(s)>_<

Post by Jecky » Dec 7th, '05, 06:21

:O that's sooo cool!!!!

User avatar
vicvicious
Posts: 36
Joined: May 11th, '05, 14:34
Location: nowhere land

Post by vicvicious » Dec 7th, '05, 07:10

minna arigatou

yeah you're right. this Ryuhei's photo sesembles Shoto!

Image

anchan
Posts: 44
Joined: Jan 1st, '06, 07:58

Post by anchan » Jan 14th, '06, 17:30

OMG. that IS soooooooooo cool!
i like shota better...hehe. due to the hana yori dango influence.

TG3
Posts: 116
Joined: Jan 15th, '06, 01:08

Post by TG3 » Jan 15th, '06, 01:24

No wonder he looked sort of familiar! :lol

User avatar
Nao
Posts: 30
Joined: Mar 29th, '05, 23:49

Post by Nao » Jan 15th, '06, 01:32

Shota is love!
I didn't see the resemblance until now. It's not a huge resemblance of each other and they both have great looks that are both unique from one another. I loved Shota in Hana Yori Dango! He was insanely handsome XD

User avatar
whisperss_57
Posts: 206
Joined: Nov 21st, '05, 00:14
Location: Canada

Post by whisperss_57 » Jan 15th, '06, 01:47

shota... soo good in HYD :wub:

i guess acting reallly runs in this family!!

Family:

* Father/actor Matsuda Yuusaku (松田優作)
* Mother/actress Matsuda Miyuki (松田美由紀)
* Brother/actor Matsuda Ryuuhei (松田龍平)
* Aunt/actress Kumagai Mami (熊谷真実)

User avatar
Mikazuki
Posts: 23
Joined: Oct 11th, '05, 00:04
Location: Earth
Contact:

Post by Mikazuki » Jan 15th, '06, 05:14

Gotta love genetics.

User avatar
Em_mie
Posts: 22
Joined: Oct 8th, '05, 08:23

Post by Em_mie » Jan 17th, '06, 23:55

i was bored today so i decided to do 7 DEGREES OF MATSUDA RYUHEI AND SHOTA....

1. Ryuhei stars as hottie Ren in the movie NANA lover of Mika Nakashima aka Nana

2. For NANA, Mika sang "Glamerous Sky" which was written by Hyde

3. Hyde has starred in KAGEN no TSUKI with Hiroki Narimiya (who was also in Nana)

4. Hiroki was in the drama Stand-Up with Nino

5. Nino is in the boy-band Arashi with Matsujun

6. Matsujun is in HYD with Shota (by the way you guys know that Matsujun and ryuhei used to go to school together?)

7. Shota is the younger (and only, I think) brother of Ryuhei

I'm not that familiar with Japanese pop culture so this was the best I could do from memory. Anyone else think thay could do better?

neena
Posts: 25
Joined: Dec 2nd, '05, 19:30

Post by neena » Jan 18th, '06, 20:48

shouta does look like his brother, ryuhei. their dad don't look like them though...at least thats what i think.

(matsujun use to go to school w/ryuhei? hmm...how much older is ryuhei to jun anyway...i thought ryuhei is older, i mean much much older. now i wonder...who did shouta go to school with.)

User avatar
unkei
Posts: 89
Joined: Oct 19th, '05, 12:41
Location: australia

Post by unkei » Jan 19th, '06, 07:52

i've loved matsuda ryuhei ever since i first saw him in "gohatto" a.k.a "taboo" a.k.a "the gay samurai movie" =D

and matsuda shota in hyd totally stole my heart as well. guess it runs in the family =D

User avatar
vicvicious
Posts: 36
Joined: May 11th, '05, 14:34
Location: nowhere land

Post by vicvicious » Jan 19th, '06, 20:40

wow! that's very impressive to read loads of tidbits about Matsuda family, esp. Ryuhei-kun! :wub:

Ryuhei is taking a role of gay again on "46億年の恋", Miike takashi's latest movie. i suppose his androgynous look affects some highly accentric film makers. :P

Image

User avatar
Em_mie
Posts: 22
Joined: Oct 8th, '05, 08:23

Post by Em_mie » Jan 21st, '06, 09:13

wow...how many miike takashi films has ryuhei been in anyways???

TG3
Posts: 116
Joined: Jan 15th, '06, 01:08

Post by TG3 » Jan 22nd, '06, 22:36

I think the only Miike movie Ryuhei Matsuda has been in previously was Izo, and I heard it wasn't a big role. If you're talking about actors associated with Miike, talk about Tadanobu Asano. He's in many of them, including this new one w/ Matsuda.

User avatar
pikanchi_double
Posts: 14
Joined: Jul 27th, '05, 15:41
Location: Sekai no yume

Post by pikanchi_double » Jan 24th, '06, 21:51

it's true! lol

chunny
Posts: 135
Joined: Nov 14th, '05, 14:05
Location: the land of imaginary fandom.
Contact:

Post by chunny » Jan 28th, '06, 10:18

bLaCkNbLuE wrote:I can totally see the resemblance. They all have the exact same nose.

松田翔太くんが大好き!
I love Matsuda Shota-kun!
lol!!I sooo agreee!!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest