Page 42 of 43

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Sep 6th, '15, 19:54
by veronikim
No but the two main characters are detectives! :wink:

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Sep 6th, '15, 21:09
by Gir
Atami no Sousakan?

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Sep 6th, '15, 21:17
by veronikim
Correct!!

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Sep 6th, '15, 22:29
by Gir
That was one of my favorite shows, a great cast.

Ok, next show:
Image

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Sep 7th, '15, 15:18
by uedajirou
Roomshare no onna? :unsure:

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Sep 7th, '15, 15:55
by Gir
uedajirou wrote:Roomshare no onna? :unsure:
Nope that's not it.
Image

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Sep 7th, '15, 17:21
by zenith777
Good Luck? :scratch:

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Sep 7th, '15, 19:18
by zorkaz
Jin?

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Sep 7th, '15, 20:59
by Gir
Nope to both. Older than Jin and about the same age as Good Luck.
Image

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Sep 8th, '15, 01:18
by kitty10
Kougen e Irasshai?

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Sep 8th, '15, 01:35
by Gir
kitty10 wrote:Kougen e Irasshai?
Yes, that's the show.

I guess not too many watched that show either.

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Sep 8th, '15, 02:06
by kitty10
Gir wrote:I guess not too many watched that show either.
I hadn't either, but I thought I recognised Ichikawa Miwako and Igawa Haruka in your first screencap.

Okay, here's the next one:
Image

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Sep 8th, '15, 13:45
by KoChun
uedajirou wrote:Reminds me of old GTO (1990s vers)
Bingo! Congrats!

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Sep 9th, '15, 03:47
by zenith777
Wild guess Ai wa Seigi?

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Sep 10th, '15, 01:04
by kitty10
^ Nope, it's a bit earlier than that.

Another hint:
Image

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Sep 10th, '15, 03:00
by uedajirou
hm... salaryman kintaro?

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Sep 11th, '15, 00:27
by kitty10
^ Nope, but it's in the same year.

Another hint:
Image

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Sep 11th, '15, 01:58
by uedajirou
Koori no sekai?
Looks like Takenouchi Yutaka and Nakamura Tooru(not clear tbh)

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Sep 11th, '15, 06:37
by kitty10
uedajirou wrote:Koori no sekai?
Looks like Takenouchi Yutaka and Nakamura Tooru(not clear tbh)
Yes, that's right! It's both of them :) Your turn now.

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Sep 11th, '15, 07:16
by uedajirou
Thanks :roll
Next quiz :wub:
Quiz~01.jpg
Quiz~01.jpg (6.34 KiB) Viewed 5331 times

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Sep 13th, '15, 00:45
by uedajirou
Quiz.jpg
Quiz.jpg (47.5 KiB) Viewed 5291 times

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Sep 24th, '15, 11:24
by kangxy67
Next clue?

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Sep 24th, '15, 12:31
by zenith777
It's Yottsu no Uso...

For the next clue-giver, if possible please do not cut the screenshot into small chunks, it's difficult to be seen and blurry... Yoroshiku Onegaishimasu :salut:

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Sep 24th, '15, 18:55
by uedajirou
zenith777 wrote:It's Yottsu no Uso...

For the next clue-giver, if possible please do not cut the screenshot into small chunks, it's difficult to be seen and blurry... Yoroshiku Onegaishimasu :salut:
Correct! Its your turn
Sorry I used phone lol

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Sep 25th, '15, 11:02
by zenith777
uedajirou wrote: Correct! Its your turn
Sorry I used phone lol
That's alright, next time :lol
Here is the next drama :D
Image

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Sep 26th, '15, 03:39
by zenith777
Next hint, hopefully make it easier :P
Image

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Sep 28th, '15, 11:49
by zenith777
No guess, huh :scratch:
Ok, double hint then :whistling:
ImageImage

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Sep 30th, '15, 02:47
by zenith777
Another double hint, here are the main characters :-)
ImageImage

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Sep 30th, '15, 04:51
by uedajirou
idk . detarame hero?

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Sep 30th, '15, 14:14
by zenith777
uedajirou wrote:idk . detarame hero?
Yess... correct
Your turn uedajirou

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 1st, '15, 03:47
by uedajirou
Please let me know if picture is unclear
Im using phone again
Age Harrasment.jpg
Age Harrasment.jpg (91.42 KiB) Viewed 5051 times

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 1st, '15, 05:15
by izzyosa
Is it Yakou Kanransha?

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 1st, '15, 07:22
by whiteadamas
You put the title is on the jpg file.

Age Harassment :P

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 1st, '15, 07:55
by uedajirou
whiteadamas wrote:You put the title is on the jpg file.

Age Harassment :P
That was a TRICK.



Haha yeah it's a pun lol. (TRICK is a Japanese drama title). Btw, it's a trick. The original image has its actual title, so I renamed it randomly.
izzyosa wrote:Is it Yakou Kanransha?
Correct!! I guess it was a give away. This show is good. Though again, the ending can be a lot better :p

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 1st, '15, 16:17
by izzyosa
Yay! I also enjoyed it but likewise thought the ending could have been better.

Ok next one :)
Image

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 4th, '15, 06:04
by zenith777
Haitatsu Saretai Watashitachi?

Another hint... :scratch:

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 4th, '15, 06:11
by uedajirou
i have feeling it is abe hiroshi's drama

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 4th, '15, 09:11
by izzyosa
Sorry for being slow to respond.

It's not Abe Hiroshi or Haitatsu saretai Watashitachi

It is a relatively recent drama.

Next spoiler
Image

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 4th, '15, 09:16
by AzraelXVII
Dark System Koi no Ouza Ketteisen

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 4th, '15, 16:30
by izzyosa
AzraelXVII wrote:Dark System Koi no Ouza Ketteisen
Correct :)

Your turn!

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 4th, '15, 18:44
by AzraelXVII
Ok, so....
First hint! :-)
Image

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 6th, '15, 03:24
by zenith777
DOCTORS ? :scratch:

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 6th, '15, 11:28
by AzraelXVII
No, it isn't Doctors...

Here the 2nd hint:
Image

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 6th, '15, 11:51
by uedajirou
wild heroes! :study:

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 7th, '15, 08:08
by AzraelXVII
It' right uedajirou, your turn.

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 8th, '15, 10:09
by uedajirou
Please tell me if pic is unclear
Kaseifu wa Mita.jpg
Kaseifu wa Mita.jpg (77.03 KiB) Viewed 4840 times

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 8th, '15, 21:04
by DLUDIN
Isharyou Bengoshi?

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 9th, '15, 00:13
by uedajirou
DLUDIN wrote:Isharyou Bengoshi?
Correct! Your turn!!
Love this drama and I feel this is a bit feminist-ic haha .. which I love.. The girl at the cafe who says she can see anything (and her magic ball) is very very annoying though!

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 11th, '15, 03:30
by DLUDIN
Yay, yes that was a good drama. Here is the next one, bit of an old one I guess?
Image

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 11th, '15, 03:47
by Gir
Akihabara @ Deep?

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 11th, '15, 04:50
by DLUDIN
Damn I need to make them harder lol. CORRECT, your turn :-)

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 11th, '15, 18:07
by Gir
Ok, next one:
2w7r38y.jpg
2w7r38y.jpg (136.1 KiB) Viewed 4651 times

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 13th, '15, 02:14
by Gir
No guesses yet, so one more hint:
snapshot_2.jpg
snapshot_2.jpg (191.5 KiB) Viewed 4688 times
(Though I thought the first one might be quite obvious if you saw the show.)

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 13th, '15, 10:59
by whiteadamas
I wonder why i can't see the first image

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 13th, '15, 14:26
by Gir
whiteadamas wrote:I wonder why i can't see the first image
Try it now, I reposted it as an attachment, so maybe that will work better.

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 14th, '15, 02:26
by Gir
Ok another hint:
snapshot_05.jpg
snapshot_05.jpg (202.13 KiB) Viewed 4633 times

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 14th, '15, 07:28
by AzraelXVII
Futatsu no Spica?

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 14th, '15, 15:20
by Gir
AzraelXVII wrote:Futatsu no Spica?
Yes, that 's the one.

I thought the first one would give it away, as they spend like half the show in that lecture hall.

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 15th, '15, 15:06
by AzraelXVII
I thought the first one would give it away, as they spend like half the show in that lecture hall.
I saw too many lecture halls in drama, so I really couldn't remember from which one it was...



Here the first hint:
Image

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 17th, '15, 10:17
by AzraelXVII
No one?

Then let's go with an easy second hint:
Image

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 18th, '15, 08:23
by whiteadamas
Now i figure out why i coulnt see some images. Its because the link site is blocked by my isp :nuts:

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 18th, '15, 18:35
by AzraelXVII
Now i figure out why i coulnt see some images. Its because the link site is blocked by my isp :nuts:

Can you see the pictures i posted or not?

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 19th, '15, 07:44
by veronikim
Pretty sure it's not this lol but just to get the ball rolling: Gakko no Kaidan?

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 19th, '15, 10:19
by AzraelXVII
It isn't Gakkou No Kaidan, it's older...

Third hint (let's make it easier):
Image

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 19th, '15, 10:29
by uedajirou
Sugarless (NTV, 2012)?

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 19th, '15, 10:42
by AzraelXVII
Yep, it is... At this point it was evident, with all the lead characters shown in the picture, isn't it ? :-)

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 19th, '15, 10:54
by whiteadamas
AzraelXVII wrote:Can you see the pictures i posted or not?
Nope i cant see the only thing appearing is the word 'image'

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 19th, '15, 11:41
by uedajirou
This is a tanpatsu drama
IMG_20151019_194003.jpg
IMG_20151019_194003.jpg (138.67 KiB) Viewed 4451 times

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 19th, '15, 13:55
by zenith777
whiteadamas wrote:
AzraelXVII wrote:Can you see the pictures i posted or not?
Nope i cant see the only thing appearing is the word 'image'
I ever had same experience and yes, it's blocked by my stupid ISP (Internet Service Provider)
So... I used Mozilla and put an addons named "Anonymox", installed on Mozilla, re-open it and activate this addons, then... ta..da.. the blocked image is now shown (This can also be used to open all blocked sites by ISP up until now I'm using this) :mrgreen:

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 19th, '15, 18:12
by AzraelXVII
whiteadamas wrote:Nope i cant see the only thing appearing is the word 'image'
Next time I'll try to upload it in another site, sorry for the inconvenience :-(

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 19th, '15, 19:44
by uedajirou
Can u see the pic

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 19th, '15, 21:41
by Gir
AzraelXVII wrote:
whiteadamas wrote:Nope i cant see the only thing appearing is the word 'image'
Next time I'll try to upload it in another site, sorry for the inconvenience :-(
You can also post images by using the attachments option, then the images are hosted by d-addicts and there should be no problem with that.

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 20th, '15, 09:10
by whiteadamas
AzraelXVII wrote:
whiteadamas wrote:Nope i cant see the only thing appearing is the word 'image'
Next time I'll try to upload it in another site, sorry for the inconvenience :-(
Not a problem
Thanks

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 20th, '15, 12:52
by AzraelXVII
Gir wrote: You can also post images by using the attachments option, then the images are hosted by d-addicts and there should be no problem with that.
whiteadamas wrote: Not a problem
Thanks
Usually I have issues uploading attachments, that's why I use another host-site, but next time I'll try once again to use it.
Thank you again :-)

Re: [Game] What Jdrama is This?

Posted: Oct 28th, '15, 10:52
by kangxy67
So... back to guessing/posting hints? :D