Norwegian D-addicts

speak whatever language you like here.
Akidon
Posts: 46
Joined: Mar 27th, '07, 16:18
Location: Bergen, Norway
Contact:

Post by Akidon » Apr 5th, '07, 06:37

Shinohara Ryoko :wub:

Litt i alle fall...


[img]http://wiki.d-addicts.com/static/images ... r_main.jpg[/img]

T-chan
Posts: 133
Joined: Mar 26th, '07, 15:52
Location: Norway
Contact:

Post by T-chan » Apr 5th, '07, 15:05

Woooah! Biggu shocku! XD Har ikke vært innom her siden Tirsdag, og plutselig er det jo kjeme mange flere sider her! Oooooi!!! :D:D Gøy!!

Ton-ton! Du nevner Tacky, men ikke Gackt? Hehe, har du konvertert? :P

Hmmm.... Gaaaaaaah! Vil at torrent skal laste ting fortere, for jeg vil se mere Devil Beside you! Så de første 10 på youtube, men ting klikker når jeg skal se på ep 11... :cry: Den er jo så søt!

Hmm... Andre kinesiske som er bra? Har hørt mye snakk om G-... noe, men husker ikke helt hva den het. Likte å se noe som ikke var Japansk, så... Noen som kan anbefale? Er veldig gla om de ligger på youtube og.

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 5th, '07, 15:09

T-chan wrote:Hmm... Andre kinesiske som er bra? Har hørt mye snakk om G-... noe, men husker ikke helt hva den het. Likte å se noe som ikke var Japansk, så... Noen som kan anbefale? Er veldig gla om de ligger på youtube og.
It Started With a Kiss, The Prince Who Turns into a Frog og The Magicians of Love er veldig søte, synes nå i alle fall jeg! :-) Smiling Pasta er også ganske søt (hvis man ser borti fra at Cyndi Wangs rollefigur er litt irriterende og naiv..) Også har vi jo Meteor Garden da, den taiwanske versjonen av HYD.

Du kan sikkert finne Devil Beside You på http://www.silentregrets.com , forresten! Direct downloads, så det går fortere!

T-chan
Posts: 133
Joined: Mar 26th, '07, 15:52
Location: Norway
Contact:

Post by T-chan » Apr 5th, '07, 15:17

Oooh! Takkitakk! Yaaaay! *hopper rundt* Fikk skikkelig Mike He dilla etter DBY, såååå... Ja! Vil jo se mer. Og må jo se på de andre og ;) Fordi.... Nå er det ingen foreldre hjemme her, så da kan jeg bare sløve og sitte oppe lenge og se på ting (så sant jeg er hjemme og da)

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 5th, '07, 15:19

Hvis du vil se mer Mike He kan du jo se på Love Contract.. selv om den er litt merkelig! Men Mike er heit der i alle fall, da! :thumright: Og han har ikke den åttitallssveisen han har i DBY! Hehe!

Ellers er Joe Cheng i It Started With a Kiss skikkelig eye candy. Og Ming Dao blir merkelig attraktiv utover i The Magicians of Love og Prince who Turns into a Frog (selv om jeg ikke egentlig synes han er så kjekk i utgangspunktet).

T-chan
Posts: 133
Joined: Mar 26th, '07, 15:52
Location: Norway
Contact:

Post by T-chan » Apr 5th, '07, 16:12

*nikke* Må nok sjekke det ut ja! Men fant en film der med Koike, så skal laste ned den først. Bare fordi.... Koike er så søt! Hehe!

Men er enig med deg om den sveisen til Mike... Ick! Syns liksom han ikke var så kjekk før han plutselig hadde håret ned! Da var det bare å ni-glo påPC-skjermen! :w00t:

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 5th, '07, 16:15

Lovely Complex, eller? Den er kjempesøt! Og Teppei er jo alltid liten og søt.. jupp, mye søtt her! *nikke*

T-chan
Posts: 133
Joined: Mar 26th, '07, 15:52
Location: Norway
Contact:

Post by T-chan » Apr 5th, '07, 16:22

Yupps! Lovely complex. Trodde jeg da! >____> men så sier Megaupload at jeg ikke kan laste ned mere for om 305 minutter, fordi jeg ikke er premium medlem ennå! Grrr.... Fikk to deler, men ikke slutten, subs og HJSplit :cussing:

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 5th, '07, 16:50

Jeg kan ikke fordra MU.. hele den regelen med at du må vente et visst antall minutter før du får laste ned en ny del er kjempeirriterende. Derfor pleier jeg alltid å laste ned de minste filene først (siden det virker som om MU går etter antall MB = antall minutter du må vente).

HJSplit kan du sikkert få tak i andre steder på nettet da!

T-chan
Posts: 133
Joined: Mar 26th, '07, 15:52
Location: Norway
Contact:

Post by T-chan » Apr 5th, '07, 18:14

Yupps! Fant tingen! Haha! Problemet er jo bare at jeg ikke fikk den siste delen. Hmm... Kanskje jeg skal lage meg to brukere? Om det funker hadde jo det vært fint da! :thumright:

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 5th, '07, 18:45

Den er kjip! Det er skikkelig kjedelig å vente når det er noe man gleder seg til å se på! :-(

T-chan
Posts: 133
Joined: Mar 26th, '07, 15:52
Location: Norway
Contact:

Post by T-chan » Apr 5th, '07, 18:48

Jaaaaa! Nå ble endelig en episode av DBY ferdig da, meeeeen! Det var ep 12, ikke 11!!! Arrgh!

Nu blir jag vred! :cussing:

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 5th, '07, 18:49

Hvor mange minutter er det igjen til du kan laste ned siste delen nå da? :P

Det er så typisk at ting aldri går helt som man vil!

T-chan
Posts: 133
Joined: Mar 26th, '07, 15:52
Location: Norway
Contact:

Post by T-chan » Apr 5th, '07, 18:54

100 kanskje? Er ikke helt sikker, for det kommer ikke opp når jeg prøver å sjekke det... *sukk* Grarrgh!

Hehe, jaja! Får se på et eller annet på veoh imens da! Sånn som Hey Hey Hey! Blir altid i godt humør av det!

Meredeth
Posts: 12
Joined: Mar 27th, '07, 09:38
Location: Norway

Post by Meredeth » Apr 6th, '07, 11:15

Jeg har forsømt go'gutten min, glemte han nesten helt til jeg fikk et klipp i går, var det fra deg T-chan? Jeg er kjempe lei meg, unnskyld vennen min, skal ikke glemme deg flere ganger :cry:

Syns begge to at Mike er så stygg med det håret? Syns ikke det er så ilel alltid jeg, men må si at han er super deilig med håret ned da, holder på med ep 7 nå, satt litt lenge oppe å så på i går, men ble så sent at jeg måtte legge meg...

Ahh, og episode 1 av It started with a kiss har gått ned fra å være på 107 dager til 1 dag og 5 timer, hehe 8)

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 6th, '07, 12:06

Jeg synes ikke Mike er stygg med det håret (let's face it - jeg tror ikke Mike kan kalles stygg akkurat), men jeg synes han ser litt.. hmm... wannabe-åttitalls ut! XD Spesielt når du kombinerer det med noen av klærne han går med i DBY. I Love Contract går han i mer normale klær, og da blir han med ett enda mer eye candy! Hoho!

Hvis du ikke har noe i mot å se på ISWaK i litt lavere kvalitet, så har de episodene med engelske undertekster på YouTube. Ellers kan man også laste dem ned gjennom MegaUpload og sånn på http://www.silentregrets.com ! Hvis du ikke har lyst til å vente i flere dager på nye episoder, liksom! :-)

T-chan
Posts: 133
Joined: Mar 26th, '07, 15:52
Location: Norway
Contact:

Post by T-chan » Apr 6th, '07, 13:06

Ja, jo, du har rett da! Han er ikke stygg med håret, det er sveisen som er stygg (syns jeg)

Og ja! Var meg som sendte klipp til deg tonton! Fordi det var gøy! Jeg mener... woah! Gackt som RIR gjennom Tokyo Dome i full galopp er liksom ikke akkurat det mest vanlige synet man kan ha! Pluss at det var hester OG Gackt der, og da måtte jo du få det!

Her på episode 16 av DBY.... Yay! Den blir nok sett ferdig i dag ja! Etter på det planlegger jeg og se Long Love Letter, som jeg laster ned fra siden du fant, notime. Går treigt på grunn av STYGGE MegaUpload, meeeen! Den kommer! I mellomtiden tenker jeg jeg skal se ISWAK på youtube, fordi.... Den hørtes morsom ut!

Har og sett Lovely Complex nå, og den er jo kjempe søt! Skikkelig corny jente-romanse film, meeen! Koike er jo kjempe søt! Og hele filmen er snål.

Meredeth
Posts: 12
Joined: Mar 27th, '07, 09:38
Location: Norway

Post by Meredeth » Apr 6th, '07, 14:08

Hehe, kan ikke si at han er det da, men liker det faktisk litt jeg da..
Da må jeg se han i LC, for syns allerede han er candy:D

Gjør ikke noe å se det litt dårligere, har sett ni episoder med DBY på youtube nå så klarer vel ISWaK også, er så kjedelig å vente, spesielt når strømmen er borte sånn litt av og til hele dagen:P kjipt er det..

Har du så mange?, jeg må få det, er på episode ni nå!!!
Hmm, hva skal du i kveld Thea?

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 6th, '07, 14:25

Jeg elsker Lovely Complex. Den er så søt og morsom. Jeg er veldig glad i sånne skikkelig jentefilmer og sånn da, så den var helt i min gate. MegaUpload er grusomt mot oss som ikke gidder å betale for å bli premium brukere. Jeg foretrekker SendSpace. De er hyggeligere! :lol Noen av seriene på SilentRegrets har vel mirror links, og da er det litt greiere, men det gjelder jo ikke alle.

Ja, få med dere ISWaK! Jeg vet jeg har sagt det mange ganger før, men den er skikkelig søt! Selv om dere sikkert kommer til å bli litt frustrerte innimellom! Det var et par ganger jeg nesten satt og hylte til skjermen min! XD Men det var verdt det.

Jeg anbefaler forresten også Hello! Miss og Witch Yoo Hee, to koreanske serier som nettopp har startet å gå i Korea. Jeg har sett to episoder av begge seriene nå, og de er kjempebra så langt!

T-chan
Posts: 133
Joined: Mar 26th, '07, 15:52
Location: Norway
Contact:

Post by T-chan » Apr 6th, '07, 17:26

Jaaaa! Super (rosa) jentefilm! Må si meg litt enig og, den er sånn film som er slik at enten så liker du den ellers så blir den for sukkersøt. Men den er fiiiin! Bare fordi! Og alle de morsomme klærne Koike har! Søte Søte!

Skal ingenting i kveld jeg, TonTon, men onde hestemannen kommer ikke til fornuftig tid ser det ut til, pluss at jeg skal på jobb kl åtte i morgen! >___>

Gaahw! Er så mye å se på! Hehe... Skal vi se... Min se på liste er vel som følger

Se ferdig DBY
Shonen wa Tori ni Natta (film med PI!!! :wub: )
Long Love Letter
ISWAK
Litre of Tears

Sakuranantogay
Posts: 39
Joined: Apr 3rd, '07, 19:41
Location: OzL0

Post by Sakuranantogay » Apr 7th, '07, 01:42

Long Love Letter er forjævlig bra forresten.. digga den.. fete folk, digge jenter, alt.. bare havlvveis kjip ending for "tenkende" folk da, men w/e

ps litt drunk :P

Akidon
Posts: 46
Joined: Mar 27th, '07, 16:18
Location: Bergen, Norway
Contact:

Post by Akidon » Apr 7th, '07, 11:08

Laster ned LLL nå. Genialt at jeg fant denne tråden. Er så mye lettere når man får anbefalinger enn å laste ned på måfå.

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 7th, '07, 13:48

Ja, det er veldig praktisk med anbefalinger og sånn. Har planer om å se LLL selv i den nærmeste fremtid. Må bare bli ferdig med noe av det jeg ser på nå først.

Chidori-Chan
Posts: 160
Joined: Sep 20th, '05, 13:48
Location: europe

Post by Chidori-Chan » Apr 7th, '07, 19:18

KajaR wrote:T-chan: Uhm. Aren't we third cousins? :blink Or am I totally lost here...? :unsure:

Chidori-chan: It sounds like a terrible experience, but you must've met the worst norwegians, 'cause I could not think of anyone who would do that. Stupid boys.

But this reminds me of something that happend to my ex-boyfriend, Jostein (He's originally from Korea):
Last year, when he and his old class (T-chan was in this class), went on a school-trip to Iceland, a danish class was staying at the same hotel as them. One day, several danes were walking outside or something, Jostein and his friends were also there. Suddenly, the danes yelled at him: " Jævla svarting", wich means almost the same as "bloody black-boy" (not quite the exact translation, but I'm sure everyone understands me). Then Jostein yelled back: "I'm not black, I'm yellow!" :lol

Ha-ha, I bet you could imagine those danes being very stunned! :thumleft: :rofl:
Jostein also made a song about them. Quite amusing song actually.
:P
that was funny, sometimes, those who insulted others said the darnest things which in turn made themselves looked so damn stupid!! ^^
:thumleft: for your ex

Chidori-Chan
Posts: 160
Joined: Sep 20th, '05, 13:48
Location: europe

Post by Chidori-Chan » Apr 7th, '07, 19:45

It's great to find norwegians enjoying asian drama ^^
btw, these days I download most of my stuff (anime, asian drama, kmovie, jmovie) fr veoh.com
it is quite fast.
Just saw this funny kmovie titled "200 Pound Beauty" http://www.veoh.com/videos/v345920Fafes4dm
Loved the songs too.
Another good kdrama to recommend, titled "Dal Ja's Spring"

^^ cheers

PS : veoh's links may not be available all the time, meaning the files maybe deleted due to copyright reasons ... so hurry up if you want to download

T-chan
Posts: 133
Joined: Mar 26th, '07, 15:52
Location: Norway
Contact:

Post by T-chan » Apr 7th, '07, 20:32

Har sett 2 episoder av LLL og den er jo kjempe kul! Helt forskjellig fra hva jeg forventet, men det var egentlig litt deilig! Yay! Og fyren jeg ikke husker hva heter som spiller i Byakuyakou er også der! Han er jo så søt!

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 7th, '07, 21:01

Så bra! XD Episode 1 er på 91% her hos meg nå! Satser på at jeg kan begynne å se den enten i dag eller i morgen! Skulle egentlig vente noen dager, men tviler på at jeg klarer det!

kaia06
Posts: 6
Joined: Jan 19th, '07, 22:48

Post by kaia06 » Apr 7th, '07, 21:09

:w00t: yey!! det finnes et tegn av nordmen her ja :lol
yo folkens!! skjer?
satt og kjeda meg da jeg snubla inn her :D elsker a-addicts :mrgreen:
anyhow ville bare spørre om dere kan anbefale meg noen nye kule J-dramaer..
følger med på Sore wa, totsuzen, arashi no you ni nå for tiden, men siden det tar tid i mellom hver episode trenger jg flere :D :thumright:

oh btw!! angående LLL jg har søkt her og finner bare raw verson av den! :cry:
finnes det noen subbed verson ute ennå? hva med Ikebukuro West Gate Park?

takk på forhånd :D

Sakuranantogay
Posts: 39
Joined: Apr 3rd, '07, 19:41
Location: OzL0

Post by Sakuranantogay » Apr 7th, '07, 21:09

Sa jo at det var en fet serie. Ikke standard vestlig cliche lost 29 sesongers drit. Stjernepacked serie forresten, helt sykt...

T-chan, du tenker på yamada takayuki ikke sant?


Lista over hva jeg har sett ferdig forresten:
1. Ace wo Nerae
2. Ace sp
3. Good Luck
4.Engine
5.Pride
6.LLL
7.Dandori
8.gyarusa
9.goong s
10.haikei
11.kimi wa petto
12.yankee
13.summer snow
14.moto kare
15.15 sai no blues
16.sekai no chuushin de
17.Taiyou no kisetsu
18.Attention Please
19.Attention Please SP
20.Brother Beat
21.Dragon Zakura
22.Kisarazu cat’s Eye
23.Gachibaka
24.Ganbatte Ikimasshoi
25.Gokusen
26.GTO live action
27.Hana Yori Dango
28.Hana Yori Dango 2
29.H2~Kimi to Itahibi
30.Ikebukuro West Gate Park
31.Kurosagi
32.Lunch Queen
33.My Boss My hero
34.Nobuta wo Produce
35.Orange Days
36.Stand Up!
37.Taiyou no Uta
38.Tatta hitotsu no koi
39.Tiger and Dragon
40.gto sp

+ at jeg har sett 1-2 ep av rundt 20 andre serier..

Kaia06: LLL har kun softsubs, altså eksterne subs som fungerer via programmer som f.eks. vobsub hvis du ikke visste det >< xD

kaia06
Posts: 6
Joined: Jan 19th, '07, 22:48

Post by kaia06 » Apr 7th, '07, 21:18

å seriøst? .. hvor finner man hardsubs da Sakuranantogay? ( .. um.. bare gjetter på at "vanlig" subs er hardsubs siden det andre heter softsubs.. DUH! :P ) :lol

T-chan
Posts: 133
Joined: Mar 26th, '07, 15:52
Location: Norway
Contact:

Post by T-chan » Apr 7th, '07, 21:22

Yoshe! Snakker om Take ja. Han er så flink! :wub:

Heh, har episode tre av LLL meeeen.... ble distrahert av at Akanishi Jin.... Han er søøøt! Visste jo egentlig det etter å ha sett Gokusen 2, meeen... han ble dytta litt i bakgrunnen av Kame... Så jeg måtte bare se litt klipp på Veoh :P

Sakuranantogay
Posts: 39
Joined: Apr 3rd, '07, 19:41
Location: OzL0

Post by Sakuranantogay » Apr 7th, '07, 21:23

Tipper på at du egentlig mener å spørre om hvor du kan finne softsubs til LLL siden de er de eneste som eksisterer :P xD.. men ja, de finner du under subtitle seksjonen på forsiden, men det jeg pleier å gjøre som egentlig er raskere er å bare søke på f.eks "Long love letter sub" på google, så dukker den tråden opp som nummer 1 så og si

kaia06
Posts: 6
Joined: Jan 19th, '07, 22:48

Post by kaia06 » Apr 7th, '07, 21:35

hm.. bare softsubs ass.. æsj. men haru noe info om IWGP?

Sakuranantogay
Posts: 39
Joined: Apr 3rd, '07, 19:41
Location: OzL0

Post by Sakuranantogay » Apr 7th, '07, 21:44

ferdig subba av sars.. min 2nd favorite serie tror jeg.. 100000000xxxxxx fete folk(nagase tomoya fra my boss my hero, yamashita tomohisa blalblablaballbaalbablabl).. anbefales ;)

Chidori-Chan
Posts: 160
Joined: Sep 20th, '05, 13:48
Location: europe

Post by Chidori-Chan » Apr 7th, '07, 22:51

for T-chan who loves him ??

http://www.veoh.com/videos/v3615475yRk3 ... mapilovers

some fun cm

Chidori-Chan
Posts: 160
Joined: Sep 20th, '05, 13:48
Location: europe

Post by Chidori-Chan » Apr 7th, '07, 22:56

T-chan wrote:Har sett 2 episoder av LLL og den er jo kjempe kul! Helt forskjellig fra hva jeg forventet, men det var egentlig litt deilig! Yay! Og fyren jeg ikke husker hva heter som spiller i Byakuyakou er også der! Han er jo så søt!
Han heter Yamada Takayuki
^^
I first saw him in the movie version of Densha Otoko ^^ then it was Taiyou no uta...i downloaded Byakuyakou via veoh.com but hasn't started watching it yet ... as i like him and the main girl, whom i saw in another drama Tatta ... something...hehe..

http://wiki.d-addicts.com/Yamada_Takayuki

Luna89
Posts: 6
Joined: Oct 30th, '05, 16:20
Location: Norway

Post by Luna89 » Apr 7th, '07, 22:56

Jøss, trodde ikke det fantes noen norske her,
hvor mange fra norge er det her nå da?

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 8th, '07, 02:20

Aner ikke akkurat hvor mange vi er, men det blir visst stadig flere av oss! :D

T-chan
Posts: 133
Joined: Mar 26th, '07, 15:52
Location: Norway
Contact:

Post by T-chan » Apr 8th, '07, 06:46

Chidori-Chan wrote:
T-chan wrote:Har sett 2 episoder av LLL og den er jo kjempe kul! Helt forskjellig fra hva jeg forventet, men det var egentlig litt deilig! Yay! Og fyren jeg ikke husker hva heter som spiller i Byakuyakou er også der! Han er jo så søt!
Han heter Yamada Takayuki
^^
I first saw him in the movie version of Densha Otoko ^^ then it was Taiyou no uta...i downloaded Byakuyakou via veoh.com but hasn't started watching it yet ... as i like him and the main girl, whom i saw in another drama Tatta ... something...hehe..

http://wiki.d-addicts.com/Yamada_Takayuki
Byakuyakou!! It's so great! And Tatta hitotsu no Koi is also sweet. If you like Byakuyakou, I'd reccomend Sekai no Chuushin de, cause it's with most of the same actos and it's just as good.

And thanks for the liiiiiink! YamaP goodness! :wub: :wub: :D

kaia06
Posts: 6
Joined: Jan 19th, '07, 22:48

Post by kaia06 » Apr 8th, '07, 11:43

Sakuranantogay wrote:ferdig subba av sars.. min 2nd favorite serie tror jeg.. 100000000xxxxxx fete folk(nagase tomoya fra my boss my hero, yamashita tomohisa blalblablaballbaalbablabl).. anbefales ;)
:wub: fet! pi-chan r med? kawaii! men altså sars har lissom fjerna den da, finner jg den andre steder?

patkje
Posts: 26
Joined: Jun 16th, '06, 22:22
Location: Bergen, Norway

Post by patkje » Apr 8th, '07, 12:20

IWGP er en kul serie indeed. Jeg tviler sterkt på at Sars har fjernet den, så du finner den vel ennå på siden deres.

Sakuranantogay
Posts: 39
Joined: Apr 3rd, '07, 19:41
Location: OzL0

Post by Sakuranantogay » Apr 8th, '07, 14:10

eller bare søke her på d-addicts!

patkje
Posts: 26
Joined: Jun 16th, '06, 22:22
Location: Bergen, Norway

Post by patkje » Apr 9th, '07, 14:43

Har nå tatt en titt på Nodame Cantabile. Digger serien, men det er dumt at det bare er kommet 2 episoder av serien som er hardsubbet. Men jaja, vi får nå se hvor gode softsubs'ene er. Også må jeg jo få ned resten av episodene.

Akidon
Posts: 46
Joined: Mar 27th, '07, 16:18
Location: Bergen, Norway
Contact:

Post by Akidon » Apr 9th, '07, 15:31

Er det bare meg eller er dramawiki nede?

@Patkje
Hva går IWGP ut på?

patkje
Posts: 26
Joined: Jun 16th, '06, 22:22
Location: Bergen, Norway

Post by patkje » Apr 9th, '07, 17:16

Ja, det ser ut som om dramawiki er nede for tiden.

@Akidon
Hmm, hvordan skal jeg forklare det? Jeg tar jdorama.com sin forklaring jeg :
Living in an area known for its juvenile crime, 21 year-old Makoto has become a member of a youth gang called the G-Boys. Known for his cool head and ability to get things done, Makoto becomes a key trouble-shooter for the gang by diffusing tense situations and keeping his friends out of harm's way. However, the death of his girlfriend and an escalating turf war with a rival gang threaten to be more than Makoto can handle.

I serien sier han hele tiden at han ikke er medlem av noen gjeng, så det er nok litt feil. Men ellers vil jeg si at denne forklaringen bare forteller om første episode, men skaff deg/dere denne. Klassiker:P

Akidon
Posts: 46
Joined: Mar 27th, '07, 16:18
Location: Bergen, Norway
Contact:

Post by Akidon » Apr 9th, '07, 18:30

Noen som har sett Musashi, som er "JAPANESE DRAMA SERIES OF THE WEEK"?

Meredeth
Posts: 12
Joined: Mar 27th, '07, 09:38
Location: Norway

Post by Meredeth » Apr 10th, '07, 16:53

Waaay, Lovely Complex er jo skikkelig søt jooo.. Takk takk T-chan, det var kjempe koselig å se den med deg... Har ikke noe i mot sånne rosa jente filmer jeg...

Ahhh, og er nesten ferdig med DBY nå, har to episoder igjen og folk sier jeg blir sint, gruer meg skikkelig :cry:
Hehe, T-chan viste meg mange søte folk i helga :wub: tusen takk

Sakuranantogay
Posts: 39
Joined: Apr 3rd, '07, 19:41
Location: OzL0

Post by Sakuranantogay » Apr 11th, '07, 13:25

Noen som har tenkt til å følge med på de nye seriene som kommer denne måneden annet enn patkje? Hanayome to papa, med ishihara satomi og et eller annet junnosuke(kat-tun hora fra ganbatte ikimasshoi) kom i dag.. Sexy voice & robo (tror det er med han som spilte L i death noe filmene) kom også forresten..

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 11th, '07, 13:32

Jeg har planer om å følge med på Proposal Daisakusen (med Yamapi), Bambino og Liar Game i alle fall! Gleder meg veldig. Ser lovende ut fremover! :D

T-chan
Posts: 133
Joined: Mar 26th, '07, 15:52
Location: Norway
Contact:

Post by T-chan » Apr 11th, '07, 21:17

notimeforfairytales wrote:Jeg har planer om å følge med på Proposal Daisakusen (med Yamapi), Bambino og Liar Game i alle fall! Gleder meg veldig. Ser lovende ut fremover! :D
Samme heeeer! :D:D Om nå bare LLL kunne laste ned litt fortere så jeg kunne se mere enn 1 episode om dagen, så hadde det gått bra! Meeen... det er sikkert best og da, for da varer den litt.

Og bare fordi jeg er happy for det.... Fikk bestillt Seishun Amigo OG Miso Soup singlene på CDon.com i dag! YAYAYA!! De kommer i posten til meg snart ! Jippi! :cheers: :cheers: Adder litt opp til den enslige Hyde CD'n jeg har fra før!

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 12th, '07, 15:43

Oh, LLL er så spennende! Jeg har bare igjen tre episoder nå!

Stemmer jo det, både Seishun Amigo og Miso Soup ble jo gitt ut i Sverige, så når jeg tenker over det er det jo egentlig ganske obvious at de er på CDon.com. Wohoo, nå blir det sånn løp og kjøp, holdt jeg på å si! :mrgreen:

Akidon
Posts: 46
Joined: Mar 27th, '07, 16:18
Location: Bergen, Norway
Contact:

Post by Akidon » Apr 12th, '07, 19:18

Ja LLL var bra... Var så ikke det jeg trodde. Både tittel og begynnelsen tilsa sånn ca standar lovedrama. Men det var nok ikke det nei ... :)

T-chan
Posts: 133
Joined: Mar 26th, '07, 15:52
Location: Norway
Contact:

Post by T-chan » Apr 12th, '07, 20:27

Sant, sant! Det skjer så mye rart, så det er gøy! I alle fall siden jeg var, som sikkert de fleste var, at dette var nok enda en søt romantisk men akk så dramatisk serie.

Akidon
Posts: 46
Joined: Mar 27th, '07, 16:18
Location: Bergen, Norway
Contact:

Post by Akidon » Apr 12th, '07, 22:32

Hehe ja i begynelsen var jeg redd de skulle bruke hele serien på Asami og Yuka skulle bli sammen. Noe de gjorde alikevell, men er liksom greit med tanke på at alt som har skjed.

Nå har jeg forresten fått meg jobb. Så blir lite drama fremover :glare:

T-chan
Posts: 133
Joined: Mar 26th, '07, 15:52
Location: Norway
Contact:

Post by T-chan » Apr 14th, '07, 11:13

Men... ved å jobbe får du penger, og penger er fint? Pluss at det kommer fri dager og, så da kan det jo bli litt drama :P :-)

Har akkurat begynt og sett på Mars jeg, siden LLL episodene går så sakte og laste ned. Meeen! Mars er fiiiiin! Pluss at hele ligger i tålelig kvalitet på youtube! :D

Akidon
Posts: 46
Joined: Mar 27th, '07, 16:18
Location: Bergen, Norway
Contact:

Post by Akidon » Apr 14th, '07, 11:31

Nå er jeg ferdig med LLL. Synes det er litt rart at dere bruker så lang tid på å laste det ned. For meg gikk det gasnke fort. Nå har jeg begynt med Haken no Hinkaku. Trengs litt komedie etter LLL...

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 14th, '07, 12:24

Det gikk kjempefort å laste ned LLL for meg også! Merkelige greier! Nå koser jeg meg med Attention Please. Det er egentlig rart at jeg ikke har sett den før nå, for det er akkurat sånn serie som jeg liker. Jaja, bedre sent enn aldri! :D

T-chan: Jeg var helt hektet på Mars rundt juletider. Veldig søt serie!

monicalt
Posts: 4
Joined: Apr 20th, '06, 14:54
Location: Norway

Post by monicalt » Apr 14th, '07, 14:08

næmmen!! er det egen topic for norske folk!! :D hurra! hehehe, jeg elsker koreanske filmer, musikk, ja.... rett og slett ALT ved sør-korea!! :wub: har faktisk blitt så avhengig at jeg noen ganger tenker på koreansk inni hodet :s

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 14th, '07, 14:33

monicalt wrote:næmmen!! er det egen topic for norske folk!! :D hurra! hehehe, jeg elsker koreanske filmer, musikk, ja.... rett og slett ALT ved sør-korea!! :wub: har faktisk blitt så avhengig at jeg noen ganger tenker på koreansk inni hodet :s
Jeg er også veldig glad i koreanske filmer og dramaer. De fokuserer gjerne veldig mye på kjærlighet og sånn. Haha, og jeg er en skikkelig girly-girl på det området! Gi meg klisjeer og jeg blir overlykkelig! XD Jeg kan ikke nok koreansk til å tenke på koreansk, da.. Kan bare noen enkle ord og sånn. Derimot popper det gjerne noen japanske setninger ut av meg i ny og ne! Språk fascinerer meg! Hoho!

monicalt
Posts: 4
Joined: Apr 20th, '06, 14:54
Location: Norway

Post by monicalt » Apr 14th, '07, 14:59

Hehe, jeg kan ikke lange setninger på koreansk da. Men jeg tenker ofte koreanske ord inni hodet :D var det jeg mente! er meget fascinert av språk jeg og! ønsker meg å lære meg koreansk..

hey notimeforfairytales jeg ser du føler med på Goong S? Hvor langt har du kommet og hvor laster du episodene fra? Jeg har kommet til episode 8, og ingen av stedene jeg laster ned fra har kommet med noen nye :blink

T-chan
Posts: 133
Joined: Mar 26th, '07, 15:52
Location: Norway
Contact:

Post by T-chan » Apr 14th, '07, 15:30

Skjønner ikke helt at episodene går så sakte jeg heller... *sukk* Skulle ønske de gikk mye fortere, for vil jo se mer! Meeeen! Akkurat nå er jeg mer ivrig på at noen skal tekste og laste opp Liar Game! Fooooor... Den begynner jo i dag! :D

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 14th, '07, 16:15

monicalt: Du finner alle episodene av Goong S her på d-addicts. With S2 er ferdige med å subbe serien, så det eksisterer softsubs til alle episodene. Jeg har sett til og med episode 17, men har de tre siste på dataen min også. Jeg vet ikke om det du pleier å laste ned er hardsubs eller softsubs, men.. Serien er nå i alle fall ferdig! Så det er bare å laste ned raws og subtitle-filene, og spille dem av på VLC Media Player eller et lignende program.

T-chan: Det er synd at hun som egentlig skulle subbe Liar Game trakk seg! Men jeg leste et sted at det var noen som planla å subbe den på kinesisk.. så da kan det jo hende noen oversetter til engelsk før eller siden (forhåpentligvis før). Jeg vil seeee!

Akidon
Posts: 46
Joined: Mar 27th, '07, 16:18
Location: Bergen, Norway
Contact:

Post by Akidon » Apr 14th, '07, 18:45

monicalt wrote:næmmen!! er det egen topic for norske folk!! :D hurra! hehehe, jeg elsker koreanske filmer, musikk, ja.... rett og slett ALT ved sør-korea!! :wub: har faktisk blitt så avhengig at jeg noen ganger tenker på koreansk inni hodet :s
Hehe jeg går rundt og sier "hai" og "yoshi" hele tiden nå :lol

monicalt
Posts: 4
Joined: Apr 20th, '06, 14:54
Location: Norway

Post by monicalt » Apr 14th, '07, 19:34

Akidon wrote:
monicalt wrote:næmmen!! er det egen topic for norske folk!! :D hurra! hehehe, jeg elsker koreanske filmer, musikk, ja.... rett og slett ALT ved sør-korea!! :wub: har faktisk blitt så avhengig at jeg noen ganger tenker på koreansk inni hodet :s
Hehe jeg går rundt og sier "hai" og "yoshi" hele tiden nå :lol
er ikke det japansk? :)

Akidon
Posts: 46
Joined: Mar 27th, '07, 16:18
Location: Bergen, Norway
Contact:

Post by Akidon » Apr 14th, '07, 22:34

Joda men blir jo samme greiene... :)

T-chan
Posts: 133
Joined: Mar 26th, '07, 15:52
Location: Norway
Contact:

Post by T-chan » Apr 15th, '07, 07:26

Akidon wrote:
monicalt wrote:næmmen!! er det egen topic for norske folk!! :D hurra! hehehe, jeg elsker koreanske filmer, musikk, ja.... rett og slett ALT ved sør-korea!! :wub: har faktisk blitt så avhengig at jeg noen ganger tenker på koreansk inni hodet :s
Hehe jeg går rundt og sier "hai" og "yoshi" hele tiden nå :lol
Det er gode, kjente sitater ;) Også noen som blir godt brukt av moi!

@Notime: Ahh? Naaw, så kjedelig da! Meeen! Får i alle fall laste ned RAW episoden, for da er det jo bare og vente på teksten når den en gang kommer!

Heh, hadde litt for sen bursdagsfeiring i går og fikk geniale gaver av mine (også)Japan-entusiastiske venner. Fikk et stort bilde collage med MANGE bilder på av "fine guys" som de liker og kalle det. Blant annet Kame, Yamapu og Jun :D Pluss at jeg fikk en leke-Rui!!! Haha, KajaR her på forumet hadde ordna med en litt mennesklig bamse og limt/sydd på bildet av Rui! Det var så koselig! (og kjempe gøy!)

patkje
Posts: 26
Joined: Jun 16th, '06, 22:22
Location: Bergen, Norway

Post by patkje » Apr 15th, '07, 11:04

Har nå sett ferdig Nodame Cantabile. Herlig serie!

Jada, det er bare å vente, så kommer det nok subs til Liar Game. Det er alltid noen som vil lage subs tul slutt, spesielt når det gjelder serie som er populære kan en si.

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 15th, '07, 12:04

Det ser ut som om LanBreak skal prøve å subbe Liar Game! Hurra! Men hun/han sier at hun/han kommer til å være uten BT-tilgang i noen uker nå, så det gis ingen garantier for når undertekstene kommer ut. Oh well. Dessuten lover ikke hun/han perfekte undertekster, pga. at personen verken er japansk eller engelsk. Samme det. Jeg har sett en del kinesiske serier med undertekster som ikke gir mening i det hele tatt.. men jeg klarte da å henge med fordet! Ikke-perfekte subtitles er bedre enn ingen subtitles! Og det kan jo hende noen sier seg frivillig til å hjelpe LanBreak også!

T-chan
Posts: 133
Joined: Mar 26th, '07, 15:52
Location: Norway
Contact:

Post by T-chan » Apr 15th, '07, 13:40

Det er sant da!!! Har allerede snik-kikka litt på 1 episoden, og... tjaaa, jeg skjønner da litt, men ikke nok... trenger tekster. Og om tekster er litt på vei, så hjelper jo det! Pluss at i mellom tiden så kommer jo Propose Daisuken og Bambino da, som noen sikkert tekster! Såå.... Noe er det jo!

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Apr 15th, '07, 18:54

Ja, det er jo bekreftet subs for de to, så det burde ikke by på større problemer! Jeg tror ikke jeg skal ta sjansen på å se Liar Game før det eventuelt kommer subs. Mine japanskkunnskaper er veeeldig basic.. :mrgreen:

T-chan
Posts: 133
Joined: Mar 26th, '07, 15:52
Location: Norway
Contact:

Post by T-chan » Apr 17th, '07, 05:44

Wheee! Liar Game ute med subs! Pluss at PD kommer med subs snart! OG Bambino starter i moooorgen! *danser rundt*

Akidon
Posts: 46
Joined: Mar 27th, '07, 16:18
Location: Bergen, Norway
Contact:

Post by Akidon » Apr 19th, '07, 18:36

Leter etter ny serie.

Noe ala disse seriene:
Anego
Attention please
Haken no Hinkaku
Hanayome wa yakudoshi

Noen som har noen forslag? :)

Sakuranantogay
Posts: 39
Joined: Apr 3rd, '07, 19:41
Location: OzL0

Post by Sakuranantogay » Apr 24th, '07, 18:12

Klarer ikke komme på noe som er helt liknende, men har to til deg med noen likheter (kanskje bare i mine øyne):

hero med kimutaku
moto kare med domoto tsuyoshi

de er lzm type jobb drama samme som de seriene du nevnte, men kanskje ikke helt på samme måten

Akidon
Posts: 46
Joined: Mar 27th, '07, 16:18
Location: Bergen, Norway
Contact:

Post by Akidon » Apr 24th, '07, 19:39

hehe har egentlig ikke tenkt over at alle var jobb drama. Men men takker for forslag skal sjekke de ut :)

Sakuranantogay
Posts: 39
Joined: Apr 3rd, '07, 19:41
Location: OzL0

Post by Sakuranantogay » Apr 24th, '07, 20:19

DVD-versjonene av hero har kun blitt subbet frem til episode 7 forresten, men subberne jobber hardt og det kommer minst en i uka tror jeg.. tror ikke det er vits å laste ned vhs-rip versjonen.. så vidt jeg husker er det svært dårlig kvalitet.. jeg orka ikke å se på det.. bare sletta med en gang

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests