Some Dutch, Dutch-speaking peoples here at D-addicts?

speak whatever language you like here.
Drazic
Fansubber
Fansubber
Posts: 223
Joined: Aug 12th, '06, 14:28
Contact:

Post by Drazic » Dec 24th, '07, 13:01

Noale wrote:Ben je echter niet net zo slecht bezig als je de drama's download, convert en op een cd zet?
Dan betaal je er al helemaal niets voor.
En aan wie betaal je dan als je die bootlegs koopt? Beter niks betalen dan betalen aan mensen die er niet aan horen te verdienen toch?

Cathy-ann
Posts: 16
Joined: Jun 16th, '07, 09:27
Location: Holland
Contact:

Post by Cathy-ann » Dec 24th, '07, 13:04

Ja, daar heb je wel gelijk in.
Wauw, wat een discussie over de ethiek rond het kopen van een dramabox :D !

Noale
Posts: 132
Joined: May 27th, '07, 18:27
Location: Amsterdam

Post by Noale » Dec 24th, '07, 13:20

Daar heb je inderdaad gelijk in, maar je moet begrijpen dat het alternatief nogal moeilijk is. Zeker voor de minder technische mensen. Daarbij vraag ik me nog steeds af of de drama boxen op ebay echt allemaal bootlegs zijn. Ik dacht dat ebay daar vanaf probeerde te komen en leden stimuleert om zulke dingen aan te geven? Bovendien zit ik nu meerdere producten te bekijken waarbij dingen staan als "Original Seal and Authentication from Malaysia Government" en "factory-manufactored DVD boxset". Kan natuurlijk gelogen zijn - en dat zou het alsnog slecht maken. Maar alleen omdat je andere mensen niet beloond met geld, door zelf drama's te downloaden, maak je de daad niet goed.

Drazic
Fansubber
Fansubber
Posts: 223
Joined: Aug 12th, '06, 14:28
Contact:

Post by Drazic » Dec 24th, '07, 13:33

Noale wrote:Daar heb je inderdaad gelijk in, maar je moet begrijpen dat het alternatief nogal moeilijk is. Zeker voor de minder technische mensen. Daarbij vraag ik me nog steeds af of de drama boxen op ebay echt allemaal bootlegs zijn. Ik dacht dat ebay daar vanaf probeerde te komen en leden stimuleert om zulke dingen aan te geven? Bovendien zit ik nu meerdere producten te bekijken waarbij dingen staan als "Original Seal and Authentication from Malaysia Government" en "factory-manufactored DVD boxset". Kan natuurlijk gelogen zijn - en dat zou het alsnog slecht maken. Maar alleen omdat je andere mensen niet beloond met geld, door zelf drama's te downloaden, maak je de daad niet goed.
De malaysia goverment staat er om bekend niet te controleren of iets bootleg is of niet. En waarom zouden bootleg verkopers geen fabriek kunnen hebben?

En ja, drama downloaden is ook illegaal. Maar zoals ik al zei je betaald er niet voor aan mensen die er niet aan horen te verdienen. En dat maakt het toch minder erg in mijn ogen.

Noale
Posts: 132
Joined: May 27th, '07, 18:27
Location: Amsterdam

Post by Noale » Dec 24th, '07, 13:46

Dan moet jij doen wat jou het beste lijkt.
Ik weet van mezelf dat als ik in staat zou zijn om drama's te converten en op mijn dvd speler af te spelen, ik de controle over mezelf zou verliezen en binnen no time zo'n beetje alle drama series in m'n kast zou hebben staan. Dan kies ik toch liever om een of twee keer een dvd box te kopen die ik écht graag in m'n kast wil hebben staan, zoals goong. Dan heb ik tenminste ook de box erbij - dat is voor mijn eigen gevoel beter.

Drazic
Fansubber
Fansubber
Posts: 223
Joined: Aug 12th, '06, 14:28
Contact:

Post by Drazic » Dec 24th, '07, 15:02

Noale wrote:Dan moet jij doen wat jou het beste lijkt.
Ik weet van mezelf dat als ik in staat zou zijn om drama's te converten en op mijn dvd speler af te spelen, ik de controle over mezelf zou verliezen en binnen no time zo'n beetje alle drama series in m'n kast zou hebben staan. Dan kies ik toch liever om een of twee keer een dvd box te kopen die ik écht graag in m'n kast wil hebben staan, zoals goong. Dan heb ik tenminste ook de box erbij - dat is voor mijn eigen gevoel beter.
Maar als je het koopt voor het in de kast hebben staan koop dan tenminste iets origineels waarmee je de makers helpt en niet iemand die de serie steelt en op dvdtjes brand! Als je de orginele dvdtjes te duur vind koop dan de ost ofzo. Maar geen bootlegs! :-(

Noale
Posts: 132
Joined: May 27th, '07, 18:27
Location: Amsterdam

Post by Noale » Dec 24th, '07, 15:09

Zeg, het blijft wel mijn eigen keuze he :thumright:
Ik zou heel graag iets origineels in m'n kast hebben willen staan, maar dan wel iets wat ik ook kan afspelen en kan begrijpen. En het moet geen bakken met geld kosten, want dat vind ik gewoon afzetterij. En de ost.. dat is toch gewoon de soundtrack, of heb ik het mis?

angel_j
Posts: 14
Joined: Dec 14th, '06, 17:23

Post by angel_j » Dec 24th, '07, 15:16

i'm not Dutch, i'm Chinese that can speak Dutch from Suriname.
I Love to watch korean dramas but they have to have subs, becuz i don't understand what they are talking.

Drazic
Fansubber
Fansubber
Posts: 223
Joined: Aug 12th, '06, 14:28
Contact:

Post by Drazic » Dec 24th, '07, 15:34

Noale wrote:Zeg, het blijft wel mijn eigen domme keuze he :thumright:
Ik zou heel graag iets origineels in m'n kast hebben willen staan, maar dan wel iets wat ik ook kan afspelen en kan begrijpen. En het moet geen bakken met geld kosten, want dat vind ik gewoon afzetterij. En de ost.. dat is toch gewoon de soundtrack, of heb ik het mis?
Zolang je originele dvd's vergelijkt met dvd's van mensen die alleen de dvdtjes zelf hoeven terug te verdienen kan je niks zeggen over of het afzetterij is of niet. Regio 2 dvd's zijn idd. duur maar een stuk beter dan bootlegs kopen. En een ost is de soundtrack ja.

Noale
Posts: 132
Joined: May 27th, '07, 18:27
Location: Amsterdam

Post by Noale » Dec 24th, '07, 15:49

Als een DVD boxset 90 euro kost, vind ik dat afzetterij, al helemaal als ik dat naar guldens terugreken. (Doe ik nog steeds, ik kan het niet helpen!) Jij mag mijn keuze dom noemen, als jij dat noodzakelijk vindt, maar je realiseert je hopelijk wel wat je plaats in deze situatie is. Bovendien is niet alles op ebay.nl illegaal. Verder koop ik altijd mijn DVD's en CD's, gewoon netjes, in winkels, maar het wordt mij hier wel érg moeilijk gemaakt - en dus zal ik nu de keuze maken, ondanks wat jij ervan zegt of vindt, om via ebay (illegaal of legaal) een drama boxset te kopen. Of dat een goede aankoop zal zijn of niet, zal ik leren zodra ik het geprobeerd heb. Verdere negatieve opmerkingen van jouw kant zullen hierbij geen bijdrage leveren, dus ik stel voor om deze discussie te stoppen.

maakun
Posts: 5
Joined: Dec 6th, '07, 17:24
Location: Netherlands

Post by maakun » Dec 25th, '07, 09:25

Noale wrote:Als een DVD boxset 90 euro kost, vind ik dat afzetterij,
Dat is misschien ook wel zo, maar bijna alle DVD boxen zijn nu eenmaal zo duur. Als het echt veel minder is weet je wel 99% zeker dat het illegaal is.

Ik koop zelf veel cd's in Japan, en da's best wel duur, en iedereen moet zelf maar uitmaken of ie dat er voor over heeft. Maar dan kan je beter iets downloaden dan geld geven aan oplichters die vervalsingen maken denk ik dan.

joey6666

Post by joey6666 » Dec 25th, '07, 09:56

Wat betreft het probleem van orginele dvd, zonder Engelse of andere leesbare ondertiteling, met sommige DVD software voor de pc, zoals Zoomplayer is het mogelijk om DVD's af te spelen met ondertiteling van een externe bron, bijvoorbeeld harde schijf.

Dat biedt mensen met gewetensnood toch de gelegenheid om officiele DVD boxen te kopen en dan van internet fansubs er bij te zoeken, toegegeven er komt dat nog wel licht werk bij voor het synchroon krijgen van subs bij het beeld.

vrolijk kerstfeest btw!

Karate-ka
Posts: 652
Joined: Sep 19th, '07, 15:18
Location: Netherlands, in a town called Brunssum

Post by Karate-ka » Dec 28th, '07, 22:44

Was er maar zoiets als Asia Mania maar dan wel voor drama's.

Torinori
Posts: 1
Joined: Feb 24th, '08, 15:07
Location: Rotterdam

Post by Torinori » Feb 24th, '08, 15:09

Iemand Sekai no chuushin gezien? Ben op zoek naar de Engelse subs.

Iki_Iki_Banaan
Posts: 68
Joined: May 15th, '08, 12:56
Location: Joongie's heart
Contact:

Post by Iki_Iki_Banaan » May 31st, '08, 14:40

wauw een dutch topic :O
:mrgreen:

asia-cherry
Posts: 13
Joined: May 29th, '08, 20:46
Location: Holland

Post by asia-cherry » May 31st, '08, 14:49

hi, I'm from holland too.. (amsterdam)

twdrama, hkdrama, jdrama zijn zo leuk!!

Karate-ka
Posts: 652
Joined: Sep 19th, '07, 15:18
Location: Netherlands, in a town called Brunssum

Post by Karate-ka » May 31st, '08, 15:04

ZO zeg wat is deze thread lekker dood geweest.

Iki_Iki_Banaan
Posts: 68
Joined: May 15th, '08, 12:56
Location: Joongie's heart
Contact:

Post by Iki_Iki_Banaan » May 31st, '08, 20:23

best wel ja XD

misschien omdat het een beetje raar is om hier nederlands te praten? XD

Drazic
Fansubber
Fansubber
Posts: 223
Joined: Aug 12th, '06, 14:28
Contact:

Post by Drazic » May 31st, '08, 23:26

Iki_Iki_Banaan wrote:best wel ja XD

misschien omdat het een beetje raar is om hier nederlands te praten? XD
Of omdat er maar heel weinig nederlanders zijn hier? :-(

En om een of andere reden is er niks om over te praten dus dan bedenk ik wel wat. Welke serie's kijken jullie dit seizoen? ik kijk nu:

-Change
-Puzzle
-Last friends
-Ryokiteki no Kanojo
-Rookies
-Kimi Hannin Janai yo ne?

Waarvan ik het grootste deel erg goed vind dus voor mij zeker een goed seizoen :D

DarX-S0ul
Posts: 84
Joined: Mar 16th, '06, 13:50
Location: Belgium

Post by DarX-S0ul » Jun 1st, '08, 07:56

Torinori wrote:Iemand Sekai no chuushin gezien? Ben op zoek naar de Engelse subs.

Ik denk niet dat er softsubs voor bestaan, maar sars heeft deze wel hardsubbed

hier de link voor de torrent file voor de bath file

http://www.d-addicts.com/forum/torrents ... +all&sort=

Karate-ka
Posts: 652
Joined: Sep 19th, '07, 15:18
Location: Netherlands, in a town called Brunssum

Post by Karate-ka » Jun 1st, '08, 08:04

Ik ebn bezig met Tantei Gakuen Q, Kimi wa pet, Gokusen 3, Zettai Kareshi, en Last Friends(zeer goeie drama).

Iki_Iki_Banaan
Posts: 68
Joined: May 15th, '08, 12:56
Location: Joongie's heart
Contact:

Post by Iki_Iki_Banaan » Jun 2nd, '08, 08:55

Drazic wrote:
Iki_Iki_Banaan wrote:best wel ja XD

misschien omdat het een beetje raar is om hier nederlands te praten? XD
Of omdat er maar heel weinig nederlanders zijn hier? :-(

En om een of andere reden is er niks om over te praten dus dan bedenk ik wel wat. Welke serie's kijken jullie dit seizoen? ik kijk nu:

-Change
-Puzzle
-Last friends
-Ryokiteki no Kanojo
-Rookies
-Kimi Hannin Janai yo ne?

Waarvan ik het grootste deel erg goed vind dus voor mij zeker een goed seizoen :D
ja of dat XD

Ik kijk op dit moment gokusen 3 :D zettai kareshi, fated to love you, binbo danshi (maar die is gestopt met subben :glare:
ik wil ook my name is kim sam soon kijken, maar kan die nergens met subs vinden (i hate licensed kdrama :cry: )

en ik ga nu ook beginnen met witch amusement :)
+ probeer nog steeds ko one af te kijken, maar het is zo lang dat ik ep 18 heb gezien, dat ik geen zin heb in ep 19 enzo :glare:

ben ook pas klaar met who are you? die was wel leuk, beetje sloom soms, maar leuke cast :P
& dragon zakura :wub: yamapi :P
& brown sugar macchiato, best grappig :P

asia-cherry
Posts: 13
Joined: May 29th, '08, 20:46
Location: Holland

-

Post by asia-cherry » Jun 15th, '08, 11:22

hoi,
ik ben een Chinese Nederlander xD
En ik woon in a´dam

cool.. er zijn zelf NL-ders die van asn serie´s houden :mrgreen:


owjahh..
ik volg nu de series

j-drama
Zettai kerashi
last friends

tw-drama
rolling love

hk-drama
the money makers recipe
forensic heroes

Iki_Iki_Banaan
Posts: 68
Joined: May 15th, '08, 12:56
Location: Joongie's heart
Contact:

Post by Iki_Iki_Banaan » Jun 15th, '08, 16:33

^ hiii :)

Jlooser09
Posts: 2
Joined: Jun 15th, '08, 16:36
Location: Aruba

Post by Jlooser09 » Jun 15th, '08, 16:38

I'm Chinese but I live in Aruba so I had to learn dutch, but my dutch sucks >.<

Iki_Iki_Banaan
Posts: 68
Joined: May 15th, '08, 12:56
Location: Joongie's heart
Contact:

Post by Iki_Iki_Banaan » Jun 15th, '08, 16:40

^ hi :)
try to speak dutch here, misschien helpt dat :P ;)

Jlooser09
Posts: 2
Joined: Jun 15th, '08, 16:36
Location: Aruba

Post by Jlooser09 » Jun 15th, '08, 17:22

I'll try... Ik heb een onvoldoende voor nederlands op mijn rapport, maar ik zal het toch proberen ^.^ Ik heb de manga Zettai Kareshi al gelezen maar nog niet de J-drama gezien. Is it any good?

Iki_Iki_Banaan
Posts: 68
Joined: May 15th, '08, 12:56
Location: Joongie's heart
Contact:

Post by Iki_Iki_Banaan » Jun 15th, '08, 17:30

perfect! :D
ik heb de manga niet gelezen, maar kijk wel de drama, i love it :D

DreamAngel0802
Posts: 69
Joined: Jun 19th, '06, 14:48

Post by DreamAngel0802 » Jun 15th, '08, 17:51

Heya ^^

Oké another Dutchie X3!
Naja ik ben geboren in Taiwan, maar geadopteerd door NL-ers, zodoende XP!
Hmm dramaseries die ik op dit moment volg zijn:
Zettai Kareshi; Fated To Love You; A Game About Love; Romantic Princess; H.I.T; K.O. One; Ai Nante Irane Yo, Natsu; Rolling Love; Brown Sugar Macchiato; Guren Onna; Hataraki Man; How To Meet A Perfect Neighbor; Iljimae; Likeable; Love Storm; So I'm Not Handsome; They Kiss Again; Three Dads One Mom; Wish To See You Again.
Jups redelijk veel, maar kheb er alle tijd voor X3! Eindelijk klaar met exames and such en geslaagd ^^!

liesjeNL
Posts: 1
Joined: Jun 15th, '08, 18:16

Post by liesjeNL » Jun 15th, '08, 18:18

Heeey =D
I luvv asn drama seriess! ^^
byebyex


(je kan me toevoegen op msn, moet je me even message sturen)

Iki_Iki_Banaan
Posts: 68
Joined: May 15th, '08, 12:56
Location: Joongie's heart
Contact:

Post by Iki_Iki_Banaan » Jun 15th, '08, 22:02

@DreamAngel0802: GEFELICITEERD :D en ja, je kijkt behoorlijk veel XD is three dads one mom leuk? wil ik namelijk ook kijken

DreamAngel0802
Posts: 69
Joined: Jun 19th, '06, 14:48

Post by DreamAngel0802 » Jun 16th, '08, 10:09

@Iki_Iki_Banaan: Dankjewel ^^! Ja three dads one mom is wel leuk X3 kzou nou niet meteen zeggen mijn favoriet, maar ik vind het wel een leuke en orginele drama ^^ Moest wel wennen aan Jae Hee. Kinda seen him in Delightful Girl Choon Hyang en hier, naja nogal ander karakter.. Hebk welleens vaker als je iemand ineens ander karakter of typetje ziet spelen, soms ff wenne ^^"

Iki_Iki_Banaan
Posts: 68
Joined: May 15th, '08, 12:56
Location: Joongie's heart
Contact:

Post by Iki_Iki_Banaan » Jun 16th, '08, 12:26

^ ooh, ik heb hem gezien in witch yoo hee, vond hem echt leuk daarin
mjah, ik snap wel wat je bedoelt XD

DreamAngel0802
Posts: 69
Joined: Jun 19th, '06, 14:48

Post by DreamAngel0802 » Jun 16th, '08, 13:40

Witch Yoo Hee, hmm kheb erover gelezen, maar was niet overgehaald om hem te gaan kijken. Is ie leuk?

Iki_Iki_Banaan
Posts: 68
Joined: May 15th, '08, 12:56
Location: Joongie's heart
Contact:

Post by Iki_Iki_Banaan » Jun 16th, '08, 18:20

ik vond hem heel leuk, soms best irritant (i dont like sommige personages XD ), maar over het algemeen wel waard om te kijken

DreamAngel0802
Posts: 69
Joined: Jun 19th, '06, 14:48

Post by DreamAngel0802 » Jun 17th, '08, 06:41

Lol, hmm miss moet ik er maar eens naar kijken ^^! Btw jij maakt je eigen avi's en siggy's met photoshop?

Iki_Iki_Banaan
Posts: 68
Joined: May 15th, '08, 12:56
Location: Joongie's heart
Contact:

Post by Iki_Iki_Banaan » Jun 17th, '08, 08:36

ja, maar ik ben niet zo goed met photoshop... :O ^_^

XD ik kijk nu naar delightful girl choon hyang, wel grappig ^-^

DreamAngel0802
Posts: 69
Joined: Jun 19th, '06, 14:48

Post by DreamAngel0802 » Jun 17th, '08, 10:35

Lol, naja wish dak photoshop had en kon gebruike, mja X3!
Ja Delightful Girl Choon Hyang is idd wel leuk ^^! Veel plezier met kijke XP X3!

Iki_Iki_Banaan
Posts: 68
Joined: May 15th, '08, 12:56
Location: Joongie's heart
Contact:

Post by Iki_Iki_Banaan » Jun 17th, '08, 12:19

haha thanks

ja photoshop is echt duur
ik heb het gedownload en met codes enzoo XD
ik kan je wel een site geven, maar kweet niet of alle codes die je nodig hebt erop staan
en kweet niet of ik het hier mag posten? mjah zeg maar als je wilt XD dan pm ik die site wel :)

DreamAngel0802
Posts: 69
Joined: Jun 19th, '06, 14:48

Post by DreamAngel0802 » Jun 17th, '08, 13:00

Lol is goed, stuur me maar pm XP! Zomg we zijn wel zown beetje de enigste die op dit moment dit forum gebruike hea? o.O XP

Iki_Iki_Banaan
Posts: 68
Joined: May 15th, '08, 12:56
Location: Joongie's heart
Contact:

Post by Iki_Iki_Banaan » Jun 17th, '08, 13:10

wuhaha volgens mij ook -___-
XD sommige mensen downloaden alleen maar -__-

DreamAngel0802
Posts: 69
Joined: Jun 19th, '06, 14:48

Post by DreamAngel0802 » Jun 17th, '08, 13:17

Lol naja zo iemand was ik eerst ook hoor XP

Iki_Iki_Banaan
Posts: 68
Joined: May 15th, '08, 12:56
Location: Joongie's heart
Contact:

Post by Iki_Iki_Banaan » Jun 17th, '08, 13:23

XD en nu?
ik download ook, maar ik probeer nog wel beetje te posten soms, alleen sommige forums zijn zo boring, dan laat ik het maar XD

DreamAngel0802
Posts: 69
Joined: Jun 19th, '06, 14:48

Post by DreamAngel0802 » Jun 17th, '08, 13:26

Btw jij woont ook in NL of je praat alleen NLs?

jojochan
Posts: 81
Joined: May 17th, '07, 13:00

Post by jojochan » Jun 17th, '08, 13:29

wow nederlanders :D
ik heb momenteel thuis geen internet dus ben niet bijster veel online, maar wou toch maar laten weten dat ik er ook ben XD
ben een in Enschede wonende jdrama addict :)

DreamAngel0802
Posts: 69
Joined: Jun 19th, '06, 14:48

Post by DreamAngel0802 » Jun 17th, '08, 13:35

@ Iki_Iki_Banaan; Naja nu post ik stuff in dit forum en naja ik download nog steeds, maar bedankt meestal de subbers enzo ook, is wel zo sociaal vind ik zelf X3! Maarre vertel es wat over jezelf als je wilt X3! Ben nu tog wel benieuwd >w<!
@ jojochan; heya ^^ hmm jammer dat je niet heel veel online bent, mja leuk te weten dat er een Jdrama-addict in Enschede woont ^^ Khoop tog dat je hier aardig wat post X3 Dit forum stukkie levendiger maakt XP Hoe meer mensen hoe meer vreugd (zomg en hoe orgineel aka ouderwets? (A))

outcast_within
Posts: 141
Joined: Aug 13th, '07, 12:26

Post by outcast_within » Jun 17th, '08, 13:45

My boss my hero nog steeds een van de leukste drama's die ik gezien heb.

Yamada en kimmikiss waren leuk, maar verslapten wat op het einde.
Hana yari dango eerste seizoen was erg leuk. 2de seizoen een stuk minder zelf geld voor gokusen.

Nobuta wa produce was ook erg geslaagd hoewel ik wel twijfels zet bij de seksuele voorkeur van die twee kerels
Beetje het meisje achterlaten en samen in de zee gaan spelen:P

jojochan
Posts: 81
Joined: May 17th, '07, 13:00

Post by jojochan » Jun 17th, '08, 13:57

[quote="outcast_within"]
Nobuta wa produce was ook erg geslaagd hoewel ik wel twijfels zet bij de seksuele voorkeur van die twee kerels
[quote]

Briljant juist! XD (was net begonnen die serie opnieuw te kijken :) )

@dreamangel: ^^ naja over een maandje ben ik volledig terug om d-addicts vol te spammen en leeg te downloaden XD en in de tusentijd via geleeched wlan en sweekends naar mn ouders... zodat ik nog net niet teveel ontwenningsverschijnselen zal hebben XD

DreamAngel0802
Posts: 69
Joined: Jun 19th, '06, 14:48

Post by DreamAngel0802 » Jun 17th, '08, 14:08

@outcast_within; ja My Boss My Hero is just perfect X3! Yamada en kimmikiss kenk niet. Hana yori dango is ook goe ^^ Gokusen nog niet gekeken, moet ik miss maar eens doen XP Enne Nobuta wo Produce heb ik samenvatting van gelezen, maar nog niet gekeken ofzo.. Wel een goede aka leuke?
@jojochan; Ahh klinkt al goe X3! Enne ontwenningsverschijnselen o.O?! Zit je op kamers ofzo? o.O

Iki_Iki_Banaan
Posts: 68
Joined: May 15th, '08, 12:56
Location: Joongie's heart
Contact:

Post by Iki_Iki_Banaan » Jun 17th, '08, 14:18

whaha opeens best druk hier :P

@dreamangel: ik woon in rotterdam en uhm ben 19, gezakt voor vwo XD
en jij?
hmm ja ik bedankt ook de subbers enzo XD wel zo vriendelijk

@jojochan: hiii :D welke jdrama's kijk je nu?

@outcast: loool nobuta wo produce & HYD 1 & 2 waren echt geweldig XD
en my boss, my hero vond ik ook heel goed XD
lol gokusen is leuk, maar idd seizoen 2 was minder en ik kijk nu seizoen 3, lol gewoon zelfde als 1 en 2 maar met nieuwe mensen... XD maar is nog steeds leuk haha

DreamAngel0802
Posts: 69
Joined: Jun 19th, '06, 14:48

Post by DreamAngel0802 » Jun 17th, '08, 14:25

@Iki_Iki_Banaan: Rotterdam ehh? Hmm nice ^^ Ik woon in zown boerengehucht XP Laten we zeggen vlak bij Utrecht. Ik ben 17 ^^ Mot me age nog ff goe doen op deze site XP Used to well put it up like paar jaartjes ouder XP Ajah ^^" Moet er maar es mee stoppen. Was voornamlijk omdak eerst nog lange niet 18 was en ja dat gedoe met dat je minimaal 18 moet zijn bij sommige dinge -_-"!

Iki_Iki_Banaan
Posts: 68
Joined: May 15th, '08, 12:56
Location: Joongie's heart
Contact:

Post by Iki_Iki_Banaan » Jun 17th, '08, 14:27

@dreamgirl: loool XD mjah deed ik vroeger ook, maar nu ben ik oud, zou ik best jonger willen zetten? haha j/k
en wat ga je nu doen? want je bent geslaagd tog? haha wel jong geslaagd :O

DreamAngel0802
Posts: 69
Joined: Jun 19th, '06, 14:48

Post by DreamAngel0802 » Jun 17th, '08, 14:33

@Iki_Iki_Banaan; Jong o.O? 17 mooie leeftijd tog? XP Plus ik ben gewoon geen 1x blijven zitten, maakt mij dat jong voor iemand die geslaagd is? o.O Ja geslaagd XP Btw ben jij azn of wel dutchy qua uiterlijk and such?

Iki_Iki_Banaan
Posts: 68
Joined: May 15th, '08, 12:56
Location: Joongie's heart
Contact:

Post by Iki_Iki_Banaan » Jun 17th, '08, 14:40

@^: XD cker mooie leeftijd, maar ik bedoel 18 is normale leeftijd om te slagen toch? XD
wanneer wordt je dan 18?
XD ik ben geen azn en ook geen dutchie XD lol
ik ben hindustaans ^_^

DreamAngel0802
Posts: 69
Joined: Jun 19th, '06, 14:48

Post by DreamAngel0802 » Jun 17th, '08, 14:46

@Iki_Iki_Banaan: Lol is dat zo? o.O hmm, didn't know.. Maarre ik wordt 8 feb 2009 18 XP, zeker ook fout? XP! Maar goe hindoestaans hea? Klinkt interessant, maar om eerlijk te zijn hebk ut vaker gehoord, geen idee uit welk land je dan komt ^^" (Jups je mag me slaan XP)

Iki_Iki_Banaan
Posts: 68
Joined: May 15th, '08, 12:56
Location: Joongie's heart
Contact:

Post by Iki_Iki_Banaan » Jun 17th, '08, 14:47

@^: XD lol is niet fout?? ik vind het juist gaaf dat je zo jong al geslaagd bent!!
ja hindustaans XD ik kom uit suriname ^_^

DreamAngel0802
Posts: 69
Joined: Jun 19th, '06, 14:48

Post by DreamAngel0802 » Jun 17th, '08, 14:51

@Iki_Iki_Banaan: lol ok. Ow ja ik ga TMA doen in Amsterdam. Blijf wel thuis wonen, maar is makkelijk te doen met trein. Suriname huh? Je hebt daar zelf ook tijdje gewoont of alleen je ouders en jij gwn hier geboren? o.O

Iki_Iki_Banaan
Posts: 68
Joined: May 15th, '08, 12:56
Location: Joongie's heart
Contact:

Post by Iki_Iki_Banaan » Jun 17th, '08, 14:53

^ tma, wasdat? XD ja, vanuit utrecht is het niet zover he :) en je krijgt toch ov, toch? of niet.. want je bent nog 17 :O
mjah hier geboren :) me ouders in suriname

DreamAngel0802
Posts: 69
Joined: Jun 19th, '06, 14:48

Post by DreamAngel0802 » Jun 17th, '08, 14:57

@Iki_Iki_Banaan: Lol nou ik krijg wel ov alst goe is XP Staat wel in de brief, dus khoop het wel XP! TMA: Trade Management Asia > engelse opleiding X3! Ik geef toe I suck at economics, maar kga mn best doen want ut lijkt mij een te gekke opleiding ^^! Maarre je bent welleens geweest in Suriname dan? Lijkt me best gaaf X3! Ahh ja ik ga deze zomervakans naar Taiwan, voort eerst, naja laatste x dak er was wask 3 mnd, dus daar weet ik errug veel van, ahum.. iig beetje wat van het land zien en mn biologische ouders ontmoete.

jojochan
Posts: 81
Joined: May 17th, '07, 13:00

Post by jojochan » Jun 17th, '08, 15:01

@dreamangel: ja woon al een aantal jaar op mezelf :) best relaxed. alleen vervelend als je een falende internetprovider hebt en daar zelf achteraan moet gaan :(

@iki (sorry te lui om hele nick te typen ;)): Ik ben momenteel al mn oude series aan t herkijken. Nu Nobuta en Kisarazu Cats Eye. Ben echt extreem geobsedeerd door kisarazu atm XD
En mijn moeder is trouwens opgegroeid in Suriname! :D En ik heb er vorig jaar stage gelopen. Echt prachtig was dat!

Iki_Iki_Banaan
Posts: 68
Joined: May 15th, '08, 12:56
Location: Joongie's heart
Contact:

Post by Iki_Iki_Banaan » Jun 17th, '08, 15:04

^ ooh ja das wel gaaf XD lol ik zou nooit een economische studie doen, wou het eerst wel, maar ik suck in economie, tenmisnte.. de leraar die eco gaf was echt slecht dus ben ik van profiel veranderd -__- mjah wel vet XD
ja, kben wel vaker naar suriname geweest XD maar kheb daar geen familie, iedereen woont hier, dus best saai
ooeh, taiwan!! ik wil daar ook gaan!!! mjah ik ga dit jaar naar japan :P & seoul en hong kong <3
ben wel vaker naar HK geweest though <3333
mjah wel spannend dan om je biologische ouders te ontmoeten :O


---
lol page 50 getopped :cheers: :P

DreamAngel0802
Posts: 69
Joined: Jun 19th, '06, 14:48

Post by DreamAngel0802 » Jun 17th, '08, 15:08

@jojochan; rofl, naja kwil ook wel op mezelf wonen, gewoon ff weten hoe dat voelt enzo. En weg van mn moeder XP Al hoewel meeste moeders zitten anderen graag op de nek tog? XP Verder ach ja toen ik het begon te hebben over op kamers gaan zij me moeder van: jij wilde toch je kamer veranderen? Zodoende is mijn kamer verbouwd naar mijn smaak incl andere kamer op zelfde verdieping.. kheb nu dus hele verdieping.. Beetje moeilijk om te gaan zeggen: hé ma ut was leuk, maarre ik ga nu op kamers XP. Maar kzou het wel willen XP!

Iki_Iki_Banaan
Posts: 68
Joined: May 15th, '08, 12:56
Location: Joongie's heart
Contact:

Post by Iki_Iki_Banaan » Jun 17th, '08, 15:10

@jojo: lol ik ben ook lui, so i dont mind
is kisarazu leuk? wie spelen erin?
ooh cool :D is je moeder ook surinaams dan? of gwoon nederlands?

DreamAngel0802
Posts: 69
Joined: Jun 19th, '06, 14:48

Post by DreamAngel0802 » Jun 17th, '08, 15:18

@Iki_Iki_Banaan: zomg wtf o.O! Je gaat naar Japan, Seoul en Hong Kong? o.O Me totally envies you XP! Vanwaar al die geweldige reizen X3? Ik weet neit hoe het is om me bio ouders te ontmoeten ^^" Kijk eigenlijk gewoon uit naar Taiwan, mn ouders ontmoete nog neit egt aan gedacht.. ^^" Miss vaag XP

jojochan
Posts: 81
Joined: May 17th, '07, 13:00

Post by jojochan » Jun 17th, '08, 15:24

@dreamangel: hehe ^^ klinkt wel goed ook, zon hele verdieping. Ik heb een kamer van 2 bij 3.5 meter... ;) magoed het heeft allebei zo zn voor en zn nadelen uiteraard.

@iki: kisarazu is geweldig! :D origineel verhaal en nog origineler in elkaar gezet. Sakurai Sho, Narimiya Hiroki en Tsukamoto Takashi spelen er onder andere in. 3 van mn favo mannen :D
Mijn moeder is half Javaans ^^ helaas heeft zij al meer NL genen van mn oma gekregen dan de javaanse genen, dus bij mij zie je t al helemaal niet meer terug :(

DreamAngel0802
Posts: 69
Joined: Jun 19th, '06, 14:48

Post by DreamAngel0802 » Jun 17th, '08, 15:29

@jojochan: lol idd ^^ Ik ben wat dat te gaat eigenlijk wel erg verwend, maar goed ben er ook wel tevreden mee hoor ^^ Een kamer van 2 bij 3,5 mwa nog best wel redelijke kamer. En dan deel je keuken en badkamer?

Iki_Iki_Banaan
Posts: 68
Joined: May 15th, '08, 12:56
Location: Joongie's heart
Contact:

Post by Iki_Iki_Banaan » Jun 17th, '08, 15:34

@dreamangel: XDDDD ja, eigenlijk zou ik dit jaar slagen he :P dus was kado van mn moeder, maar nu ben ik niet geslaagd XD mjah kan al niet meer cancellen dus ja :P
mjah, je kan van taiwan ook makkelijk naar korea of japan XDD
maar, ga je met je adoptie ouders dan? of...?

@joj: omg narimiyaaa lol die wil ik dan wel zien, waar gaat het over?
ooh XD maar je kan wel zeggen dat je kwart ben? xD haha

DreamAngel0802
Posts: 69
Joined: Jun 19th, '06, 14:48

Post by DreamAngel0802 » Jun 17th, '08, 15:38

@Iki_Iki_Banaan: ahh vandaar XP Naja klinkt nog steeds duur en geweldig X3! Mja das waar. Ja ik ga met mn adoptieouders helaas wilde ze mij niet alleen laten gaan XP!

Iki_Iki_Banaan
Posts: 68
Joined: May 15th, '08, 12:56
Location: Joongie's heart
Contact:

Post by Iki_Iki_Banaan » Jun 17th, '08, 15:40

^ ja is ook duur, mjah sparen he XD
ach ja, ik ga ook meestal met mn ouders hoor XD maar volgend jaar wil ik echt alleen ^_^
en spreek je wel chinees dan?

DreamAngel0802
Posts: 69
Joined: Jun 19th, '06, 14:48

Post by DreamAngel0802 » Jun 17th, '08, 15:47

@Iki_Iki_Banaan: nee, ik kan klein beetje mandarijns, maar geleerd van dramaseries and such.. Plus ik kan nog beter Japans XP nogal triest XP en ja terugkomend op het economiegebeure... Kbn dus veel beter in talen dan eco and such XP Kga nu ff ete XP uurtje wel weer trug ^^

Iki_Iki_Banaan
Posts: 68
Joined: May 15th, '08, 12:56
Location: Joongie's heart
Contact:

Post by Iki_Iki_Banaan » Jun 17th, '08, 15:49

^ XD ah je kan het altijd nog leren :O :P
XD waarom ga je dan geen taal studeren? XD
ok eet smakelijk ^_^

TheDutchManX
Posts: 33
Joined: Jun 16th, '08, 17:26

Post by TheDutchManX » Jun 17th, '08, 15:55

...
Last edited by TheDutchManX on Dec 23rd, '09, 22:06, edited 1 time in total.

Iki_Iki_Banaan
Posts: 68
Joined: May 15th, '08, 12:56
Location: Joongie's heart
Contact:

Post by Iki_Iki_Banaan » Jun 17th, '08, 15:57

^ XD helloooooooo

TheDutchManX
Posts: 33
Joined: Jun 16th, '08, 17:26

Post by TheDutchManX » Jun 17th, '08, 16:02

...
Last edited by TheDutchManX on Apr 25th, '09, 11:38, edited 1 time in total.

Iki_Iki_Banaan
Posts: 68
Joined: May 15th, '08, 12:56
Location: Joongie's heart
Contact:

Post by Iki_Iki_Banaan » Jun 17th, '08, 16:19

yup you? dont you speak dutch?

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests