Yasashii Jikan [Eng Subs] (Complete)

You can find/upload subtitle files for tv drama series here.
Please use the Fansubbing forum to discuss subtitles.
User avatar
gromitt
Fansubber
Fansubber
Posts: 102
Joined: Thu Sep 16, 2004 4:16 pm

Yasashii Jikan [Eng Subs] (Complete)

Postby gromitt » Wed Nov 02, 2005 3:44 am

Thank you everyone for seeding the files and thank you for the raws.
And special thanks to phoenix for the DVD :-)

The drama details is availbable at jdorama http://www.jdorama.com/drama.855.htm

Credits:
raws: junkboy77, chiisana_tantei, ar-a-mach, massaru
translated and timed: gromitt

And by the way, the cafes and kaikuugama do exist. You may wish to visit these places if you have a chance to stop by Hokkaido. http://www.furano-kankou.com/ysashii/
Attachments
Yasashii Jikan English Subtitles Ep 1-11 (DVDRip).zip
English subs ep 1-11 (DVD version). Translation and timing by gromitt. Adjusted to DVD version by gryzze with permission from gromitt.
(121.47 KiB) Downloaded 3077 times
yasashii_jikan_11.srt
(25.73 KiB) Downloaded 3694 times
yasashii_jikan_subs.zip
English subs for ep 1-10
(112.78 KiB) Downloaded 168067 times
Last edited by gromitt on Thu Dec 01, 2005 10:35 am, edited 20 times in total.

haruhii
Posts: 22
Joined: Tue Mar 29, 2005 11:35 pm

Postby haruhii » Wed Nov 02, 2005 4:38 am

which files do you need. i have the series and will try to upload it on ysi if you tell me which eps you need. :D

yo-chan
Posts: 54
Joined: Fri Apr 29, 2005 1:01 pm
Location: Germany~

Postby yo-chan » Wed Nov 02, 2005 9:35 pm

OMG!!!!!!!!!!!!
I was looking for subs LIKE HELL!!!

THANKS SO MUCH!!!

where I got the RAW files from there are korean subs.. so maybe I can dl for you so you can have these timed ones ^^

I have the complete series.. maybe I can upload for you somewhere think it will be no problem ^-^

thanks!! really so much... I really appreciate your work adn hope I can help!!

User avatar
Jane2000
Posts: 443
Joined: Thu May 26, 2005 8:01 am
Location: France

Postby Jane2000 » Wed Nov 02, 2005 9:52 pm

Thanks for the subs :)
me too i'm trying to download this drama from D-Addicts for months now, but nobody seems to want reseeding it :(
it would be great though, the files are good quality.

haruhii
Posts: 22
Joined: Tue Mar 29, 2005 11:35 pm

Postby haruhii » Wed Nov 02, 2005 11:18 pm

i'm seeding the first 3 eps for now. it's uploading at a decent rate so yeah. :D please seed when u are done. i'll try to seed the next 3 eps next week or whenever there are seeds for the first 3

User avatar
Jane2000
Posts: 443
Joined: Thu May 26, 2005 8:01 am
Location: France

Postby Jane2000 » Wed Nov 02, 2005 11:24 pm

Waaa!!! :D Thank you Haruhii :thumright: :w00t:

User avatar
gromitt
Fansubber
Fansubber
Posts: 102
Joined: Thu Sep 16, 2004 4:16 pm

Postby gromitt » Thu Nov 03, 2005 3:19 am

haruhii wrote:i'm seeding the first 3 eps for now. it's uploading at a decent rate so yeah. :D please seed when u are done. i'll try to seed the next 3 eps next week or whenever there are seeds for the first 3


thank you haruhii for resurrecting the torrents! I'm downloading ep 1 now ^^

User avatar
neokenzo
Posts: 818
Joined: Sat Sep 03, 2005 4:25 am
Location: Ireland
Contact:

Postby neokenzo » Thu Nov 03, 2005 3:32 am

Thank you gromitt for the subs and thank you haruhii for the seeding :)

User avatar
gromitt
Fansubber
Fansubber
Posts: 102
Joined: Thu Sep 16, 2004 4:16 pm

Postby gromitt » Thu Nov 03, 2005 7:17 pm

I've just posted an edited copy of Ep 1 sub files. It's timed to the widescreen version uploaded on d-addicts.

User avatar
Jane2000
Posts: 443
Joined: Thu May 26, 2005 8:01 am
Location: France

Postby Jane2000 » Mon Nov 07, 2005 8:05 pm

Thank you gromitt for the ep 1 subs :cheers:
I hope the rest of the subs won't be too long to come :P
Ganbatte ne ;)

User avatar
gromitt
Fansubber
Fansubber
Posts: 102
Joined: Thu Sep 16, 2004 4:16 pm

Postby gromitt » Tue Nov 08, 2005 6:34 am

Jane2000 wrote:Thank you gromitt for the ep 1 subs :cheers:
I hope the rest of the subs won't be too long to come :P
Ganbatte ne ;)


Here's ep 2 then ^^

yo-chan
Posts: 54
Joined: Fri Apr 29, 2005 1:01 pm
Location: Germany~

Postby yo-chan » Tue Nov 08, 2005 6:50 am

WOOOOOH!!

thanks *.*

User avatar
lilswtangel
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3294
Joined: Tue Oct 19, 2004 2:22 am
Location: NYC
Contact:

Postby lilswtangel » Tue Nov 08, 2005 7:12 am

thanks for the subs gromitt~ :cheers:

bbgirl03
Posts: 225
Joined: Wed Mar 03, 2004 6:50 am

Postby bbgirl03 » Tue Nov 08, 2005 9:05 am

thanks a lot ^_________^

User avatar
Jane2000
Posts: 443
Joined: Thu May 26, 2005 8:01 am
Location: France

Postby Jane2000 » Tue Nov 08, 2005 10:42 am

Woaaahhh!!!
Thank you so much :D :w00t: :w00t: :wub:

epuniza
Posts: 12
Joined: Tue Nov 08, 2005 11:20 am

Postby epuniza » Tue Nov 08, 2005 11:28 am

:thumleft: thanks for the sub... you light-up my day ... :mrgreen: I'm currently downloading the 1st ep. tho :D can't wait for it to finish... yay
thanks again

User avatar
gromitt
Fansubber
Fansubber
Posts: 102
Joined: Thu Sep 16, 2004 4:16 pm

Postby gromitt » Tue Nov 08, 2005 9:11 pm

I'm just done with ep 3 subs, it's posted on the first page... I think I worked really hard today ^^

User avatar
Jane2000
Posts: 443
Joined: Thu May 26, 2005 8:01 am
Location: France

Postby Jane2000 » Tue Nov 08, 2005 9:32 pm

Thank you so much gromitt :D :wub:

User avatar
:bunny:
Fansubber
Fansubber
Posts: 319
Joined: Wed Feb 16, 2005 3:03 am

Postby :bunny: » Tue Nov 08, 2005 9:54 pm

Thanks for the sub gromitt!! :lol:
so tell me how u spell love (:

arwenna
Posts: 11
Joined: Wed Jun 15, 2005 6:44 pm

Postby arwenna » Wed Nov 09, 2005 1:32 am

ooh thank you so much for subbing this. you are fast!!

i'm so going to enjoy watching this drama.

kof88
Posts: 24
Joined: Wed Feb 18, 2004 1:39 pm

Postby kof88 » Wed Nov 09, 2005 1:40 pm

sorry but i kinda confused.. so these subs are for the WS version or just the other version which have already reach finale episode.. both of them have the same resolution stated...

User avatar
Wwaldo37
Posts: 415
Joined: Fri Oct 08, 2004 7:55 pm

Postby Wwaldo37 » Wed Nov 09, 2005 5:53 pm

Oh wow thank you! I tried to watch this last year when it came out (but its a lot of dialog)
It looks so beautiful too.

Now I really can show it to my mom ;-)

Great work!

I guess I'd say its my most awaited subtitle.

:wub: :wub:

I'll try and seed as well

User avatar
gromitt
Fansubber
Fansubber
Posts: 102
Joined: Thu Sep 16, 2004 4:16 pm

Postby gromitt » Thu Nov 10, 2005 6:37 pm

Bumping once....

zerozero
Posts: 40
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:22 pm
Location: Los Angeles, CA

Postby zerozero » Fri Nov 11, 2005 2:21 am

:cheers: thank you soo much gromitt!!! :cheers:
im getting hooked with this dorama .. plus the sceneries are soo beautiful :D
thank you again! :thumright:

epuniza
Posts: 12
Joined: Tue Nov 08, 2005 11:20 am

Postby epuniza » Fri Nov 11, 2005 6:01 am

:cheers: :cheers: omg omg... thanks soooo much for all the sub... :mrgreen: :thumleft: great job :thumleft:

User avatar
XrayMind
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3577
Joined: Sun May 02, 2004 8:33 pm
Location: Land of the Sub-Prime

Postby XrayMind » Sun Nov 13, 2005 3:31 am

thanks for subbing this beautifully shot drama. :clap:

User avatar
gromitt
Fansubber
Fansubber
Posts: 102
Joined: Thu Sep 16, 2004 4:16 pm

Postby gromitt » Wed Nov 16, 2005 4:53 am

Episode 5 is posted

epuniza
Posts: 12
Joined: Tue Nov 08, 2005 11:20 am

Postby epuniza » Wed Nov 16, 2005 6:36 am

thanks soooo much... I really appreciate your effort... :salut:

User avatar
Jane2000
Posts: 443
Joined: Thu May 26, 2005 8:01 am
Location: France

Postby Jane2000 » Wed Nov 16, 2005 7:28 am

Thank you so much Gromitt :wub: :thumright: :D

DevilSlob
Posts: 1775
Joined: Mon Apr 05, 2004 9:33 pm

Postby DevilSlob » Wed Nov 16, 2005 10:43 am

Thanks.

Eria
Posts: 97
Joined: Sat Aug 27, 2005 2:06 am
Location: San Diego
Contact:

Postby Eria » Wed Nov 16, 2005 11:25 am

sankyu for the subs!!!

User avatar
neokenzo
Posts: 818
Joined: Sat Sep 03, 2005 4:25 am
Location: Ireland
Contact:

Postby neokenzo » Wed Nov 16, 2005 7:49 pm

Thank you for ep 5 :)

User avatar
gromitt
Fansubber
Fansubber
Posts: 102
Joined: Thu Sep 16, 2004 4:16 pm

Postby gromitt » Thu Nov 17, 2005 10:41 am

Episode 6 is posted.

epuniza
Posts: 12
Joined: Tue Nov 08, 2005 11:20 am

Postby epuniza » Thu Nov 17, 2005 10:54 am

omg... thanks a lot!!! :salut:

Eria
Posts: 97
Joined: Sat Aug 27, 2005 2:06 am
Location: San Diego
Contact:

Postby Eria » Thu Nov 17, 2005 11:18 am

wow! so fast! i love you guys! really!
no kidding here!
thank you very much!

gnohz
Posts: 688
Joined: Sat Feb 21, 2004 2:17 pm
Contact:

Postby gnohz » Thu Nov 17, 2005 11:20 am

Wow, that's faster than light O_O I wonder how you do that m(_ _)m m(_ _)m
Travel and landscape photography: http://www.truphotos.com
Follow me at http://www.facebook.com/truphotos and http://www.twitter.com/gnohz for the latest updates

haruhii
Posts: 22
Joined: Tue Mar 29, 2005 11:35 pm

Postby haruhii » Thu Nov 17, 2005 4:46 pm

wahh. subs coming out so fast. ^_^

ty!!!!!!!!

User avatar
gromitt
Fansubber
Fansubber
Posts: 102
Joined: Thu Sep 16, 2004 4:16 pm

Postby gromitt » Fri Nov 18, 2005 10:24 am

Episode 7 subs posted

epuniza
Posts: 12
Joined: Tue Nov 08, 2005 11:20 am

Postby epuniza » Fri Nov 18, 2005 10:33 am

wow... thanks a lot... you work really hard!!! :salut: :salut:

User avatar
Jane2000
Posts: 443
Joined: Thu May 26, 2005 8:01 am
Location: France

Postby Jane2000 » Fri Nov 18, 2005 11:09 am

Thank you so much ^^ :wub:

DevilSlob
Posts: 1775
Joined: Mon Apr 05, 2004 9:33 pm

Postby DevilSlob » Fri Nov 18, 2005 11:33 am

Thanks for ep07.

User avatar
neonkinpatsu
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1251
Joined: Sat Dec 20, 2003 9:32 am
Location: Philadelphia, PA
Contact:

Postby neonkinpatsu » Sat Nov 19, 2005 7:53 am

Thanks gromitt! I wonder how much sleep you have been getting lately though :sweat:
Image
Nothing can ruin a career faster than an office party.

Matcatwa1
Posts: 394
Joined: Fri Jan 28, 2005 12:39 pm
Location: Canada

Thank You

Postby Matcatwa1 » Sat Nov 19, 2005 6:45 pm

Thanks a lot Gromitt There are coming so fast ! :-) :-) :-)

It will be very appreciate too if somebody can re-seed the serie again with all those subtitles coming at shinkansen speed ! :lol :lol :lol
Last edited by Matcatwa1 on Sat Nov 19, 2005 11:14 pm, edited 1 time in total.
** VSS ** Always watch for the new ones... 8)

takuan
Posts: 19
Joined: Fri Jan 30, 2004 3:16 am

Postby takuan » Sat Nov 19, 2005 9:12 pm

Just wanted to check in and give more thanks (and undyling love XD) to Grommit! :lol

User avatar
neokenzo
Posts: 818
Joined: Sat Sep 03, 2005 4:25 am
Location: Ireland
Contact:

Postby neokenzo » Sat Nov 19, 2005 10:26 pm

That was fast Gromitt. Thanks for episode 6 & 7 :D
Image

User avatar
XrayMind
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3577
Joined: Sun May 02, 2004 8:33 pm
Location: Land of the Sub-Prime

Postby XrayMind » Mon Nov 21, 2005 3:06 am

Another thank for 6 and 7.
Please do not PM me about seeding any of my old torrents, as most of files that had uploaded are no longer on my computer.

User avatar
gromitt
Fansubber
Fansubber
Posts: 102
Joined: Thu Sep 16, 2004 4:16 pm

Postby gromitt » Tue Nov 22, 2005 7:29 pm

Subs for ep 8 is up.

arwenna
Posts: 11
Joined: Wed Jun 15, 2005 6:44 pm

Postby arwenna » Tue Nov 22, 2005 8:20 pm

thank your so much!!!

would you consider subbing another drama after this?? :D :D

User avatar
neokenzo
Posts: 818
Joined: Sat Sep 03, 2005 4:25 am
Location: Ireland
Contact:

Postby neokenzo » Tue Nov 22, 2005 9:38 pm

Thanks for ep 8 gromitt :)
Image

Marek
Posts: 7
Joined: Tue Apr 20, 2004 11:37 pm
Location: Poland

Postby Marek » Wed Nov 23, 2005 12:42 am

Thank you very much for the subs!! This drama is so good :)

takuan
Posts: 19
Joined: Fri Jan 30, 2004 3:16 am

Postby takuan » Wed Nov 23, 2005 1:32 am

Thanks for ep 8 subs grommit! :cheers:

epuniza
Posts: 12
Joined: Tue Nov 08, 2005 11:20 am

Postby epuniza » Wed Nov 23, 2005 2:09 am

thanks for ep 8 grommit :salut:

User avatar
Jane2000
Posts: 443
Joined: Thu May 26, 2005 8:01 am
Location: France

Postby Jane2000 » Thu Nov 24, 2005 7:16 pm

Thank you so much Grommit :wub: :wub: :wub:

User avatar
gromitt
Fansubber
Fansubber
Posts: 102
Joined: Thu Sep 16, 2004 4:16 pm

Postby gromitt » Fri Nov 25, 2005 6:39 am

Subs for ep 9 just posted.

User avatar
neokenzo
Posts: 818
Joined: Sat Sep 03, 2005 4:25 am
Location: Ireland
Contact:

Postby neokenzo » Fri Nov 25, 2005 6:46 am

That was fast :D Thanks Gromitt :)
Image

epuniza
Posts: 12
Joined: Tue Nov 08, 2005 11:20 am

Postby epuniza » Fri Nov 25, 2005 8:03 am

thanks :wub: :salut:

zerozero
Posts: 40
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:22 pm
Location: Los Angeles, CA

Postby zerozero » Fri Nov 25, 2005 9:18 am

gromitt
thanks a lot!! i really love this dorama :cheers:

User avatar
XrayMind
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3577
Joined: Sun May 02, 2004 8:33 pm
Location: Land of the Sub-Prime

Postby XrayMind » Sun Nov 27, 2005 5:40 am

Come back from Thanksgiving and I see subs for 8 & 9 are up. So another big thanks from me.
Please do not PM me about seeding any of my old torrents, as most of files that had uploaded are no longer on my computer.

User avatar
gromitt
Fansubber
Fansubber
Posts: 102
Joined: Thu Sep 16, 2004 4:16 pm

Postby gromitt » Sun Nov 27, 2005 9:07 pm

Ep 10 subs is posted

Matcatwa1
Posts: 394
Joined: Fri Jan 28, 2005 12:39 pm
Location: Canada

Thank You

Postby Matcatwa1 » Sun Nov 27, 2005 10:34 pm

FANTASTIK Thanks a lot gromitt !!! :-) :-) :-)

Triple hourra :cheers: :cheers: :cheers:
** VSS ** Always watch for the new ones... 8)

User avatar
neokenzo
Posts: 818
Joined: Sat Sep 03, 2005 4:25 am
Location: Ireland
Contact:

Postby neokenzo » Mon Nov 28, 2005 1:36 am

Thank you for ep 10 :D
Image

epuniza
Posts: 12
Joined: Tue Nov 08, 2005 11:20 am

Postby epuniza » Mon Nov 28, 2005 2:56 am

thanks for Ep10 :salut:...yay..it's nearly finish... :cheers:

User avatar
XrayMind
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3577
Joined: Sun May 02, 2004 8:33 pm
Location: Land of the Sub-Prime

Postby XrayMind » Mon Nov 28, 2005 3:09 am

Wow, another thanks for another sub.
Please do not PM me about seeding any of my old torrents, as most of files that had uploaded are no longer on my computer.

dukefleed
Posts: 42
Joined: Mon Sep 06, 2004 6:53 pm
Location: Venice - Italy

Postby dukefleed » Mon Nov 28, 2005 8:57 am

GRAZIE AMICO MIO!
:cheers: BRAVO :cheers:

User avatar
KaWaIINO_
Posts: 18
Joined: Fri Nov 04, 2005 9:03 pm

Postby KaWaIINO_ » Tue Nov 29, 2005 7:08 am

so great!!!!
Really Thanks for this

yanrei
Posts: 2
Joined: Mon Nov 28, 2005 9:08 pm

Postby yanrei » Tue Nov 29, 2005 8:24 pm

the subs are fast.. thanks.
thumbs up for the good work.

User avatar
Jane2000
Posts: 443
Joined: Thu May 26, 2005 8:01 am
Location: France

Postby Jane2000 » Tue Nov 29, 2005 9:46 pm

39 again :wub: :thumright:

sanzaru
Posts: 122
Joined: Tue Mar 08, 2005 11:23 pm
Location: Canada

Postby sanzaru » Wed Nov 30, 2005 9:28 pm

Otsukare sama deshita :thumleft:

Matcatwa1
Posts: 394
Joined: Fri Jan 28, 2005 12:39 pm
Location: Canada

...

Postby Matcatwa1 » Wed Nov 30, 2005 9:46 pm

Gokurou sama ! :-) :-) :-)
** VSS ** Always watch for the new ones... 8)

User avatar
gromitt
Fansubber
Fansubber
Posts: 102
Joined: Thu Sep 16, 2004 4:16 pm

Postby gromitt » Thu Dec 01, 2005 10:38 am

Subs for the final episode is up, adios :salut:

User avatar
Seghal
Posts: 359
Joined: Mon Aug 22, 2005 5:34 pm
Location: Raxacoricofallapatorius
Contact:

Postby Seghal » Thu Dec 01, 2005 12:06 pm

Thanks for the subs. :-)
This is imo the best drama of the year.
Image

zerozero
Posts: 40
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:22 pm
Location: Los Angeles, CA

Postby zerozero » Thu Dec 01, 2005 7:46 pm

gromitt-sama!!!!!!
thank you soo much for completing this dorama! :lol
hokkaido is such a beautiful place.. wish i can go to that cafe one day :mrgreen:
and again... thank you thank you .. i really appreciate your hard work! :cheers:

Matcatwa1
Posts: 394
Joined: Fri Jan 28, 2005 12:39 pm
Location: Canada

Thanks a lot

Postby Matcatwa1 » Thu Dec 01, 2005 8:54 pm

Thank you a thousand times ! I appreciate so much the fact that you have completed this work so fast, your are a great one gromitt :-) :-) :-)

Triple HOURRA :cheers: :cheers: :cheers:
** VSS ** Always watch for the new ones... 8)

arwenna
Posts: 11
Joined: Wed Jun 15, 2005 6:44 pm

Postby arwenna » Thu Dec 01, 2005 9:16 pm

gromit-san, thank you so very, very, very, nth times, much for completing this series. i loved it. the scenery, the ost, the storyline and the casts were superb. this will be one of my favorite dramas.

and for all who seeded this drama thank you too.

User avatar
ina
Posts: 285
Joined: Tue Feb 01, 2005 7:58 am
Location: Germany

Postby ina » Thu Dec 01, 2005 11:16 pm

Thank you very much for completing this.


Return to “Subtitles”

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 27 guests