Norwegian D-addicts

speak whatever language you like here.
aawang

Post by aawang » Jun 28th, '07, 00:10

notimeforfairytales wrote:T-chan: Sjekk ut Summer x Summer hvis du er i humør for en ny taiwansk serie (hvis du ikke har sett den alt da..). Historien er kanskje ikke den sterkeste, og de vinner nok ikke Oscar for beste skuespillere, men hvem kan vel motstå Joe Cheng? ;) Lovely i ISWAK, lovely i Summer x Summer! Tror episode 1-10 av 12 er ute med subs nå. Ellers burde du begynne å se Why Why Love. Mike + Rainie er minst like søte som de var i DBY! Hmm.. eller se Prince turns to Frog eller The Magicians of Love! <3 (Jeg ser mye på taiwanske serier om dagen.. sjokk? :whistling: )

aawang: Velkommen! :-) Så forresten på MySpace-profilen din at du er fra Jevnaker! Ikke akkurat verdens navle, huh? :P Bra det er flere av oss da!
Tusen takk skal du ha!
Velkommen føler jeg meg, men jøss. Du vet faktisk om Jevnaker, stemmer, ikke akkurat verdens navle! Hvor er du så ifra, siden du vet om lille lille Jevnaker?

Forresten, ikke noe galt med å se på taiwanske serier om dagen. Selv kan jeg anbefale Smiling Pasta!

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Jun 28th, '07, 00:15

Jeg er fra.. *drumroll*... Jevnaker selv, så jeg vet godt hvor det er! ;) Den lille perlen ved enden av Randsfjorden.. i alle fall for de over 50! :roll

Smiling Pasta er kjempesøt! Jeg elsker Tears From Polaris / Bei Ji Xing De Yan Lei. Fine sangen!

aawang

Post by aawang » Jun 28th, '07, 00:21

notimeforfairytales wrote:Jeg er fra.. *drumroll*... Jevnaker selv, så jeg vet godt hvor det er! ;) Den lille perlen ved enden av Randsfjorden.. i alle fall for de over 50! :roll

Smiling Pasta er kjempesøt! Jeg elsker Tears From Polaris / Bei Ji Xing De Yan Lei. Fine sangen!
Hehe, jeg bor rett ved Randsfjorden jeg! Bak gamle mix butikken. Så fiffig, hadde aldri i det fjerneste trodd at jeg kom til å møte en på d- addicts fra selveste Jevnaker *daze*.

Er du fra Kina og hva heter du?- Om du vil fortelle det, jeg ble nysgjerrig på hvem du er nå, hvem vet, kanskje vi har møtt hverandre før! Det hadde vært morsomt.

Tears From Polaris er søt, men Littile Turtle er også stilig!

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Jun 28th, '07, 00:26

Ah, bak det fancy nye solstudioet? I see.. da har du i alle fall litt utsikt da! I motsetning til oss som bor ikke så langt fra Kistefos, og dermed bare har skog så langt øye kan se! Hoho! Nei, jeg ble litt overrasket over å plutselig se noen andre fra Jevnaker her inne. Det er jo ikke akkurat det største stedet i verden, og det er jo ikke så mange i Norge som egentlig ser på asiatiske dramaer og sånn (har jeg inntrykk av).

Er nok ikke fra Kina, og jeg er vel en 5 år eldre enn deg eller noe, så jeg tviler på at vi har møtt hverandre. Du vet kanskje hvem lillesøsteren min er da. Ett år eldre enn deg, heter Stine, har knallrødt hår og ler veldig høyt og mye! :lol Regner med at dere har gått på skole sammen.

aawang

Post by aawang » Jun 29th, '07, 11:46

notimeforfairytales wrote:Ah, bak det fancy nye solstudioet? I see.. da har du i alle fall litt utsikt da! I motsetning til oss som bor ikke så langt fra Kistefos, og dermed bare har skog så langt øye kan se! Hoho! Nei, jeg ble litt overrasket over å plutselig se noen andre fra Jevnaker her inne. Det er jo ikke akkurat det største stedet i verden, og det er jo ikke så mange i Norge som egentlig ser på asiatiske dramaer og sånn (har jeg inntrykk av).

Er nok ikke fra Kina, og jeg er vel en 5 år eldre enn deg eller noe, så jeg tviler på at vi har møtt hverandre. Du vet kanskje hvem lillesøsteren min er da. Ett år eldre enn deg, heter Stine, har knallrødt hår og ler veldig høyt og mye! :lol Regner med at dere har gått på skole sammen.
Nå har jeg vel en liten anelse om hvem du er. Jeg har gått på samme skole som søsteren din, hun er vel 1 år eldre enn meg. Hun gikk ut fra J.U.S i fjor, mens jeg går ut i år.

Nei, det er ikke mange Norske som ser på asiatiske dramaer! Men det er fint at noen gjør det^^,
Ser du kun på taiwanske dramaer, eller koreanske også?
Du ser vel på Jdramas, siden du har avatar og signatur av Yamashita Tomohisa. Han er søt :D
Har du sett Hana Yori Dango og Meteor Garden?

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Jun 29th, '07, 12:52

Jeg ser på både taiwanske, koreanske og japanske, jeg! Og ja, jeg er en STOR Yamapi-fan! <3

Har sett både Hana Yori Dango og Meteor Garden, ja! Likte nok egentlig HYD litt bedre, men MG var bra den også. Favorittseriene mine er Nobuta wo Produce og My Girl da. De kan jeg se om og om igjen! :) Hva med deg? Noen favoritter?

aawang

Post by aawang » Jun 29th, '07, 23:54

notimeforfairytales wrote:Jeg ser på både taiwanske, koreanske og japanske, jeg! Og ja, jeg er en STOR Yamapi-fan! <3

Har sett både Hana Yori Dango og Meteor Garden, ja! Likte nok egentlig HYD litt bedre, men MG var bra den også. Favorittseriene mine er Nobuta wo Produce og My Girl da. De kan jeg se om og om igjen! :) Hva med deg? Noen favoritter?
Hana Yori Dango + sequel. My Girl. Delightful Girl Choon Yang. Goong. Nobuta wo Produce. Tokyo Juliet. A Love To Kill. Meteor Garden. Også syntes jeg I`m Sorry I Love You var veldig veldig trist.

Har du sett Meteor Garden II? Jeg ble sykt skuffet av den, husker jeg. Men 1eren er en veldig god serie!

Hvordan begynte du å se på dramaer? Morsomt å få bekjentskap med en norsk jente som liker asiatiske dramaer! Jeg har prøvd å introdusere noen serier til mine venninner, men fordi det ikke er amerikanske skuespiller så er det alltid et nei. De aner ikke hva de går glipp av-.-

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Jun 30th, '07, 17:20

Jeg har ikke sett Meteor Garden II. Hørte noen rykter om at det var en elendig oppfølger, og synes egentlig eneren sluttet lykkelig nok! Har ingen planer om å se den heller. Den er jo helt ute å kjøre.. Tror nok jeg skal holde meg unna, ja.

Grunnen til at jeg begynte å se på asiatiske serier var vel egentlig Hana Yori Dango. Hadde både lest mangaen og sett animeen, så da jeg fant ut at det var en live action fant jeg ut at jeg nesten måtte få med meg den også. Så ble jeg hektet fra første episode. Etter det så leste jeg om My Girl et eller annet sted på nettet, synes plottet hørtes interessant ut, og lastet den ned! Og siden det har jeg bare fortsatt.. hehe!

Nei, det er vanskelig å få norske folk til å se på asiatiske dramaer. Jeg har prøvd å ymte frempå litt da, men det er vanskelig å få noen respons. Men jeg har fått mamma og søsteren min til å se på, da. ;)

aawang

Post by aawang » Jul 2nd, '07, 20:16

notimeforfairytales wrote:Jeg har ikke sett Meteor Garden II. Hørte noen rykter om at det var en elendig oppfølger, og synes egentlig eneren sluttet lykkelig nok! Har ingen planer om å se den heller. Den er jo helt ute å kjøre.. Tror nok jeg skal holde meg unna, ja.

Grunnen til at jeg begynte å se på asiatiske serier var vel egentlig Hana Yori Dango. Hadde både lest mangaen og sett animeen, så da jeg fant ut at det var en live action fant jeg ut at jeg nesten måtte få med meg den også. Så ble jeg hektet fra første episode. Etter det så leste jeg om My Girl et eller annet sted på nettet, synes plottet hørtes interessant ut, og lastet den ned! Og siden det har jeg bare fortsatt.. hehe!

Nei, det er vanskelig å få norske folk til å se på asiatiske dramaer. Jeg har prøvd å ymte frempå litt da, men det er vanskelig å få noen respons. Men jeg har fått mamma og søsteren min til å se på, da. ;)
Hana Yori Dango er så fin, jeg ble så glad i Hanazawa Rui, særlig i HYD Returns, hehe!

Men så kult at du har fått moren din og søsteren din til se på asiatiske serier :)

Jeg har begynt å se "Why Why Love" med Mike He, den er skikkelig kul! Anbefaler den sterkt! Hvis du har sett Devil Beside You, så vil du nok like den. Nesten alle skuespillerne som spilte i Devil Beside You spiller også i Why Why Love!

Fortsatt God Sommer!

Sakuranantogay
Posts: 39
Joined: Apr 3rd, '07, 19:41
Location: OzL0

Post by Sakuranantogay » Jul 3rd, '07, 08:52

Jeg er like norsk som brunost og øst-marka, og jeg ser på dramas :P Henger bare med asians da, men samme greia, er fortsatt nordmann. Har faktisk klart å rekruttere andre folk til å se på dramas, men ingen nordmenn da, ahah. Sær interesse egentlig, men digger det :P

Sakuranantogay
Posts: 39
Joined: Apr 3rd, '07, 19:41
Location: OzL0

Post by Sakuranantogay » Jul 8th, '07, 12:32

PPlz, jeg er i Tokyo nå, og her er det 5k yamapi plakater etc. Er villig til å selge etter request :D Kan skaffe alt fra kanjani dvder til kat-tun t-shirts osv.

Osca Style
Posts: 5
Joined: Jul 6th, '07, 01:16
Location: Trondheim, Norway

Post by Osca Style » Jul 8th, '07, 12:36

Flere norske J-fans coming through ^o^ Y

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Jul 9th, '07, 18:21

Osca Style: Velkommen, velkommen! :cheers:

Sakuranantogay: Tokyo, huh? Jeg er kjempemisunnelig! Skulle ønske jeg hadde nok penger til å reise til Japan en tur, men dessverre må jeg spare hvert eneste øre jeg har pga. min tilværelse som fattig student som begynner om under to måneder! Oh, cruel world..

therese_loves_dramas
Posts: 15
Joined: Jun 3rd, '07, 20:15
Location: bergen, norway

Post by therese_loves_dramas » Jul 11th, '07, 20:51

holder på å se why why love selv! så holder eg ppå med dal jas spring, the devil, bambino, haruka 17, nobuta wo produce, pro dai, smiling pasta, coffee prince, kimi wa petto, og me ri vs dae gu.

skjønner ikke kossen eg har ett liv etter å se ett par eps hver dag! mn liker alle! misliker at det kommer nye så ofte, må jo bare få det med meg:P

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Jul 15th, '07, 11:34

Jeg ser en del episoder hver dag jeg også. Men jeg er et nattmenneske da, så jeg begynner gjerne å se på dem sent på kvelden, for så å sitte en stund utover natten. Et liv kan jeg ha midt på dagen! :lol Må ha min daglige dramafix, ellers får jeg abstinenser. (Vel, nesten i alle fall..)

Aw, Coffee Prince er søt! Yoon Eun Hye er overraskende flink til å spille gutt! Har store forventninger til de resterende 14 episodene!

therese_loves_dramas
Posts: 15
Joined: Jun 3rd, '07, 20:15
Location: bergen, norway

Post by therese_loves_dramas » Jul 16th, '07, 10:58

notimeforfairytales wrote:Jeg ser en del episoder hver dag jeg også. Men jeg er et nattmenneske da, så jeg begynner gjerne å se på dem sent på kvelden, for så å sitte en stund utover natten. Et liv kan jeg ha midt på dagen! :lol Må ha min daglige dramafix, ellers får jeg abstinenser. (Vel, nesten i alle fall..)

Aw, Coffee Prince er søt! Yoon Eun Hye er overraskende flink til å spille gutt! Har store forventninger til de resterende 14 episodene!
ja sant det... mn det med asiatiske serier er at du nesten allti vet kossen det ender, mn er like hooked eg! er litt obvious at yoon eun hye å goon yoo vil fall in love å ende opp sammen, sånn er de fleste serier, mn eg kan ikke la ver å se på likevel.

ser oxo serier om kvelden, kanskje litt for langt ut på natt avåtil:P :-)

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Jul 18th, '07, 15:36

Jeg synes nesten det er forutsigbarheten som gjør det verdt å se på, jeg. Haha! Jeg elsker happy endings, så jeg ser nesten aldri på en serie jeg vet vil ende trist. Det finnes selvfølgelig alltid unntak, men... Hurra for happy endings!

Akidon
Posts: 46
Joined: Mar 27th, '07, 16:18
Location: Bergen, Norway
Contact:

Post by Akidon » Jul 18th, '07, 17:52

Ah endelig er episode syv av Hanayome wa Yakudoshi ute. Ventet lenge nå. Glede seg :-)

therese_loves_dramas
Posts: 15
Joined: Jun 3rd, '07, 20:15
Location: bergen, norway

Post by therese_loves_dramas » Jul 18th, '07, 22:29

notimeforfairytales wrote:Jeg synes nesten det er forutsigbarheten som gjør det verdt å se på, jeg. Haha! Jeg elsker happy endings, så jeg ser nesten aldri på en serie jeg vet vil ende trist. Det finnes selvfølgelig alltid unntak, men... Hurra for happy endings!
ja sant det... eneste sad endigs eg har sett er stairway to heaven, autumn tale, ijuksa å ett par filmer som my girl and i.... angrer ikke eg såg de... mn er kjipe. liker best når det ender godt! forresten har u sett lets go to school sang doo? noen som forstår seg på den slutten? eg sjønte ikke om de døde eller han reiste fra ungen... var vertfall sint på slutten eg. tenk å reise fra sin skjønne bori!!!

Akidon
Posts: 46
Joined: Mar 27th, '07, 16:18
Location: Bergen, Norway
Contact:

Post by Akidon » Aug 21st, '07, 20:57

Ok nå begynner det å bli temmelig kjedelig på tv fronten her. Noen som har noe nytt å anbefale som ikke er så alt for klissete.

therese_loves_dramas
Posts: 15
Joined: Jun 3rd, '07, 20:15
Location: bergen, norway

Post by therese_loves_dramas » Sep 4th, '07, 21:25

noen som har sett one litres of tears her? den er evig bra.. absolutt verdt å se. tittelen sier vel kass sjanger det er, mn fordere som ikke liker grineserier bør likvel få den med seg. er basert på sann historie! :D

Felyn
Posts: 2
Joined: Sep 7th, '07, 19:54
Location: In a tree...

Post by Felyn » Sep 7th, '07, 20:02

Ohh, vi har faktisk en norsk thread her også! Yatta! :lol

macman38SPL
Posts: 1
Joined: Sep 2nd, '07, 14:25
Location: Sandnes

Post by macman38SPL » Sep 7th, '07, 20:16

Og her det enda norsk en

deaxe
Posts: 2
Joined: Jul 22nd, '07, 14:29
Location: Vestby, Norge

Post by deaxe » Sep 8th, '07, 20:55

o.O en norsk thread?? *jubler*

Men det er jo bra ^^

Jeg har sett serien 1 litre of tears, den er kjempe fin! ^^ Har også sett Hana Yori Dango 1&2 og Gokusen 1&2. Veldig bra serier, For øyeblikket ser jeg på Hana Kimi ^^, Elsker det :)

therese_loves_dramas
Posts: 15
Joined: Jun 3rd, '07, 20:15
Location: bergen, norway

Post by therese_loves_dramas » Sep 12th, '07, 13:29

deaxe wrote:o.O en norsk thread?? *jubler*

Men det er jo bra ^^

Jeg har sett serien 1 litre of tears, den er kjempe fin! ^^ Har også sett Hana Yori Dango 1&2 og Gokusen 1&2. Veldig bra serier, For øyeblikket ser jeg på Hana Kimi ^^, Elsker det :)
hehe jah holder på å se hana kimi selv..den japanske versjonen da... har sett hyd å gokusen selv, å holder på å se seito shokun..den ekke like bra som gokusen..mn er no bra forde... ser u bare på japanske dramas?

deaxe
Posts: 2
Joined: Jul 22nd, '07, 14:29
Location: Vestby, Norge

Post by deaxe » Sep 12th, '07, 13:37

therese_loves_dramas wrote:
deaxe wrote:o.O en norsk thread?? *jubler*

Men det er jo bra ^^

Jeg har sett serien 1 litre of tears, den er kjempe fin! ^^ Har også sett Hana Yori Dango 1&2 og Gokusen 1&2. Veldig bra serier, For øyeblikket ser jeg på Hana Kimi ^^, Elsker det :)
hehe jah holder på å se hana kimi selv..den japanske versjonen da... har sett hyd å gokusen selv, å holder på å se seito shokun..den ekke like bra som gokusen..mn er no bra forde... ser u bare på japanske dramas?
For det meste bare japanske, men holder også på å se på den taiwanske versonen av Hana Kimi.

Hvis du kan annbefale noen andre asiatiske dramaer som jeg kan se, hadde det vært toppen! :D

therese_loves_dramas
Posts: 15
Joined: Jun 3rd, '07, 20:15
Location: bergen, norway

Post by therese_loves_dramas » Sep 12th, '07, 23:38

deaxe wrote:
therese_loves_dramas wrote:
deaxe wrote:o.O en norsk thread?? *jubler*


hehe jah holder på å se hana kimi selv..den japanske versjonen da... har sett hyd å gokusen selv, å holder på å se seito shokun..den ekke like bra som gokusen..mn er no bra forde... ser u bare på japanske dramas?
For det meste bare japanske, men holder også på å se på den taiwanske versonen av Hana Kimi.

Hvis du kan annbefale noen andre asiatiske dramaer som jeg kan se, hadde det vært toppen! :D
hehe om eg kan anbefale noen jah:P litt for mange, mn viss u er sånn som meg å liker mest av typen hana yori dango bør u sjekke disse tre: it started with a kiss (toeren kommer på slutten av året :D ) å devil beside you, og til slutt mars... alle er evig bra.. holder på med mars, mn har sett it started with a kiss 6-7 ganger (kjøpte serien på ebay) å devil beside you har eg sett 2-3 ganer oxo...anbefaler de på det sterkeste.. å viss u har sett de så har eg enda flere eg kan anbefale til deg...hehe :roll

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Sep 18th, '07, 09:29

Why Why Love med Mike og Rainie fra Devil Beside You er også å anbefale. Liker egentlig den serien bedre enn DBY når sant skal sies. Og Corner With Love er helt fantastisk. Ellers er Nobuta wo Produce absolutt verdt å se! Fine serien. :wub:

Ah, det er så mange bra å velge mellom! :lol

T-chan
Posts: 133
Joined: Mar 26th, '07, 15:52
Location: Norway
Contact:

Post by T-chan » Oct 25th, '07, 10:47

Oi oi! Her var det lenge siden hadde hendt noe... Eller, ikke sånn veldig, men litt kanskje? :scratch:

Anyhooooot! Wooooooooot! Mange nye serier ute og går, pluss noen gamle og. Har endelig fått sett (og kjøpt) hele Goong, so... YATTA! ^____^ fine fine!

Og... bare vaser egentlig! Kom igjen! vi må prøve og gjenopplive tråden her! XD

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Nov 18th, '07, 13:11

Ja, det er på høy tid å bli litt aktiv igjen, synes jeg! :)

Oh, Goong er bra, T-Chan. Det var ett av de første koreanske dramaene jeg så. Kjempesøt. :wub:

Er det flere enn meg som gleder seg til Kurosagi- og HYD-filmene neste år? :lol

Akidon
Posts: 46
Joined: Mar 27th, '07, 16:18
Location: Bergen, Norway
Contact:

Post by Akidon » Nov 23rd, '07, 22:06

notimeforfairytales wrote:Why Why Love med Mike og Rainie fra Devil Beside You er også å anbefale. Liker egentlig den serien bedre enn DBY når sant skal sies. Og Corner With Love er helt fantastisk. Ellers er Nobuta wo Produce absolutt verdt å se! Fine serien. :wub:

Ah, det er så mange bra å velge mellom! :lol
Nobuta wo produce var skikkelig bra :thumleft:

Skal sjekke ut Corner with love.

Gir proposal daisuken en sjangse også:)

Akidon
Posts: 46
Joined: Mar 27th, '07, 16:18
Location: Bergen, Norway
Contact:

Post by Akidon » Nov 23rd, '07, 22:26

notimeforfairytales wrote:Ja, det er på høy tid å bli litt aktiv igjen, synes jeg! :)

Oh, Goong er bra, T-Chan. Det var ett av de første koreanske dramaene jeg så. Kjempesøt. :wub:

Er det flere enn meg som gleder seg til Kurosagi- og HYD-filmene neste år? :lol
Det kommer faktisk en kurosagi film? :)
Lå vell kanskje i kortene men tak for opplysningen, ja glede seg :D

daisukides
Posts: 71
Joined: Mar 2nd, '07, 12:43
Location: Japan

Post by daisukides » Dec 7th, '07, 19:53

Kurosagi-filmen ja. Gleder med til den. Men blir nok lenge til vi får se den.
HYD-film også? Det visste jeg ikke.

Lenge siden jeg har vært her. Godt å se at det ikke er helt dødt her. Bare nesten :P

Akidon
Posts: 46
Joined: Mar 27th, '07, 16:18
Location: Bergen, Norway
Contact:

Post by Akidon » Jan 11th, '08, 09:21

Jadda.. da døde det ut igjen her. Kan anbefale Galileo for de som ikke har fått med seg den. Noen som har noe nytt å anbefale?

BeautyMoon
Posts: 30
Joined: Mar 16th, '08, 19:22
Location: Norway

Post by BeautyMoon » Apr 6th, '08, 07:52

Whaiii!! norske folk her jo!!!

HEI!!!

ilikedramas
Posts: 36
Joined: Jan 17th, '06, 14:22
Location: Norway

Post by ilikedramas » Apr 10th, '08, 17:36

Anbefaler Edison no Haha..
Men den er ikke ferdig subbet enda da men :(

T-chan
Posts: 133
Joined: Mar 26th, '07, 15:52
Location: Norway
Contact:

Post by T-chan » May 21st, '08, 21:05

Huff av meg... Stakkars norske-tråden. Den er helt ensom og alene *gir den kake*

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » May 22nd, '08, 09:37

Jeg var her inne og så til den her om dagen, men siden det hadde vært dødt en god stund, prøvde jeg ikke engang å gjøre en innsats for å blidgjøre den. Shame on me.

BeautyMoon
Posts: 30
Joined: Mar 16th, '08, 19:22
Location: Norway

Post by BeautyMoon » May 29th, '08, 06:03

T-chan: Å herregud... jeg husker ikke hva han heter men han på avataren din! IS SO HOT! Jeg har blitt helt dilla på han etter at jeg så han på Gokusen 3! :wub:

Hirosakamoto
Posts: 22
Joined: Nov 27th, '08, 11:42
Contact:

Post by Hirosakamoto » Nov 27th, '08, 15:55

Norsk her.

zeox
Posts: 57
Joined: Dec 22nd, '06, 11:43
Location: Norway

Post by zeox » Mar 1st, '09, 18:30

haha, har ikke lagt merke til denne tråden før nå :S.

Hva slags serier ser folk på om dagen? ser selv på Akai Ito (venter spent på subs av ep10) :)

Shindou-Kun
Fansubber
Fansubber
Posts: 270
Joined: Feb 22nd, '05, 00:58
Location: Norway
Contact:

Post by Shindou-Kun » Apr 8th, '09, 17:58

zeox wrote:haha, har ikke lagt merke til denne tråden før nå :S.

Hva slags serier ser folk på om dagen? ser selv på Akai Ito (venter spent på subs av ep10) :)
Helt dødt her :|

Akkurat nå ser eg på Boys over Flowers, koreansk versjon av Hana Yori Dango.
Før det Voice og Korea Secret Agency.

zeox
Posts: 57
Joined: Dec 22nd, '06, 11:43
Location: Norway

Post by zeox » Apr 8th, '09, 18:03

Shindou-Kun wrote:
zeox wrote:haha, har ikke lagt merke til denne tråden før nå :S.

Hva slags serier ser folk på om dagen? ser selv på Akai Ito (venter spent på subs av ep10) :)
Helt dødt her :|

Akkurat nå ser eg på Boys over Flowers, koreansk versjon av Hana Yori Dango.
Før det Voice og Korea Secret Agency.
er ganske dødt ja :(
ser på Love Shuffle nå, samtidig som en voice episode nå og da. Akai Ito var fantastisk bra :)

aility
Posts: 636
Joined: Feb 26th, '04, 11:29
Location: Norway

Post by aility » May 21st, '10, 11:00

Woah, de norske er VIRKELIG ikke aktive her. Tråden dør ut hele tiden. Var det noe oversikt over hvor mange nordmenn det var her???

Jeg orket ikke å bla gjennom noe-og-tjue sider for å telle XD

C'mon people, vær litt høylydte!!! Gjenoppliv tråden!!!

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » May 21st, '10, 12:10

Aner ikke hvor mange nordmenn det faktisk var her, men jeg husker den hyggelige perioden da det var en del som postet. Før tråden døde heeeelt ut. :unsure:

Jeg er sikker på at det er en del som fremdeles lusker rundt i forumet, da.

aility
Posts: 636
Joined: Feb 26th, '04, 11:29
Location: Norway

Post by aility » May 21st, '10, 12:24

Yay! Jeg fikk respons!

Det var kanskje i 2007 da det var litt flere folk som postet?

Er vanskelig å holde liv i en tråd når man ikke begynner med noe spesifikke diskusjonstema.

Vi to kan jo begynne smått å få i gang litt liv her, så joiner kanskje de andre inn etterhvert? Det er lov å hope :D

Hvordan begynte du å komme inn i kdrama/jdrama verden forresten?

Shindou-Kun
Fansubber
Fansubber
Posts: 270
Joined: Feb 22nd, '05, 00:58
Location: Norway
Contact:

Post by Shindou-Kun » May 21st, '10, 13:03

e no her eg 8)

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » May 21st, '10, 13:28

aility wrote:Hvordan begynte du å komme inn i kdrama/jdrama verden forresten?
Jeg ble lokket inn av den første sesongen av Hana Yori Dango. Pleide å se på en del anime da jeg var yngre, og likte blant annet HYD-animeen. Da jeg fant ut at det fantes en live action-versjon, måtte jeg selvfølgelig se den. Det endte selvfølgelig opp med at jeg ble fullstendig hektet, og sviktet animeland til fordel for dramaland - noe jeg ikke har angret et sekund på! Haha! Hva med deg?

Shindou-Kun:
Flott! Da er vi i alle fall tre! :cheers:

Shindou-Kun
Fansubber
Fansubber
Posts: 270
Joined: Feb 22nd, '05, 00:58
Location: Norway
Contact:

Post by Shindou-Kun » May 21st, '10, 13:30

Kan jo kanskje fortelle min historie også. Var vel rundt 16 år da jeg oppdaget anime. Ble hektet og så alt jeg kom over. Favorittene var Gravitation, Strawberry Eggs, Crest of the stars, Banner of the stars osv.

På ett tidspunkt ble jeg introdusert i å bidra til "the community". Jeg var med oppstarten av Mognet Fansubs (http://mognet.net/) der jeg timed, typesetted og encoded anime serien Papuwa, Gravitation, Ocha-ken og Pokemon Advanced Generation (http://mognet.net/projects.php?type=anime).
ImageImageImage

På ett tidspunkt ble gruppen plutselig intressert i japansk drama. Så jeg ble introdusert for Summer Snow som jeg likte svært godt. (http://wiki.d-addicts.com/Summer_Snow). Gruppen bestemte seg deretter for å oversette Nobuta wo Produce som vi fullførte. Vi begynte deretter på Yamato Nadeshiko.
Image

Min interesse for anime dabbet av og jeg plukket opp flere og flere japanske drama serier.

Etter en stund prøvde jeg også meg på koreanske og kinesiske (hong kong) serier. Ble egentlig kun intressert i koreanske. Begynte med Sweet 18 og Full House. Begge falt i smak og det har siden den gang blitt ganske mange koreanske serier.
ImageImage

Er i dag egentlig kun interesert i koreanske drama serier og variety shows som f.eks Family Outing, Strong Heart og 1Night2Days.
Image[/img]
Last edited by Shindou-Kun on May 21st, '10, 13:35, edited 2 times in total.

Shindou-Kun
Fansubber
Fansubber
Posts: 270
Joined: Feb 22nd, '05, 00:58
Location: Norway
Contact:

Post by Shindou-Kun » May 21st, '10, 13:32

Foresten, en tilleggsopplysning. Shindou-kun, nicket mitt stammer fra Shuichi Shindou. Hovedpersonen i Gravitation.

aility
Posts: 636
Joined: Feb 26th, '04, 11:29
Location: Norway

Post by aility » May 21st, '10, 13:55

Waah Shindou-Kun: youkoso!! Så misunnelig på at du kan Japansk!! Hvis du skal begynne på kinesiske serier, så må du gå for TWDrama, de er et hakk bedre enn HKDrama, ihvertfall hvis du skal ha noe lett og morsomt ala Sweet 18 og Full House.

Jeg prøvde å huske tilbake til hvordan jeg kom inn i anime verden, og for å være ærlig så husker jeg ikke i det hele tatt, har litt dårlig hukommelse :whistling: Hmm... var vel antageligvis en kompis som introduserte meg for det også. Begynte vel først å se på filmer, før jeg startet på serier.

Kdrama verden kom jeg inn da en romkamerat (som på den tiden var BESATT av asiatisk musikk, film etc) kom med en DVD som inneholdt en samling av scener fra Autumn Fairy tale, dvs kortversjon av HELE serien. Jeg så gjennom den, ble forelsket i Won Bin, og siden da har jeg bare fortsatt å se kdrama. Smaken min har forsåvidt endret seg en del siden Autumn Fairy tale, jeg fant ut at melodrama var egentlig ikke min greie. ALTFOR MYE GRINING, hos begge kjønnene!!! Så nå holder jeg heller til komiske med bittelittegrann grining, og relativt lett innhold :D

Oh! Den første Jdorama jeg så var "Beautiful Life", som jeg likte kjempegodt! Anbefales absolutt.

Hvor får du forresten sett koreanske variety shows med engelsk undertekst?! Jeg vet om Viikii, men ikke særlig fan av siden. Det er litt kjedelig å ikke kunne språket! Ugh, og min hjerne er ufattelig dårlig til å plukke opp Koreansk :cry:

Shindou-Kun
Fansubber
Fansubber
Posts: 270
Joined: Feb 22nd, '05, 00:58
Location: Norway
Contact:

Post by Shindou-Kun » May 21st, '10, 14:02

Oj. Var ikkje meningen å gi intrykk av at jeg kan japansk. Det kan jeg ikke :lol

http://www.am-addiction.com/forum/ kan brukes hvis du er intressert i variety.

Jeg pleier å laste ned her;
1 Night 2 Days: http://www.soompi.com/forums/index.php? ... ry13070293

Family Outing: http://z13.invisionfree.com/familyouting/

Strong Heart: http://z6.invisionfree.com/Strong_Heart_Forum/

Ellers anbefaler jeg disse sidene:
http://www.dramabeans.com/
http://withs2.com/
http://www.haru2subs.com/
http://1n2dfansubs.wordpress.com/

Musikk?
Svært mye asiatisk musikk tilgjenglig på denne siden:
http://www.mp3raid.com/music/lee_seung_ki.html

Ellers har jeg sett 2 - 3 Taiwanske serier som jeg likte. Som feks. Hua Yang Shao Nian Shao Nu and Yuan Lai Wo Bu Shuai
Image Image

aility
Posts: 636
Joined: Feb 26th, '04, 11:29
Location: Norway

Post by aility » May 21st, '10, 14:24

Huh? Kan du ikke japansk?! Men skrev du ikke at du er medlem av en fansub community? Jeg bare antok at du kunne japansk da :D

Jeg har lyst til å se "We Got Married" og "Maknae Rebellion"! Har funnet klipp på youtube, men det er liksom ikke noe system i det :(

Skal sjekke ut de variety shows du anbefalte, takker og bukker :D

Jeg pleier som regel å laste ned musikken fra http://jenpoo.com (Kun koreansk musikk dog), eller http://promfret-music.blogspot.com (Både koreansk, kinesisk OG Japansk).

Hvilke serier driver du og se på nå da? Min intensive "ser-på-kdrama" periode nærmer seg slutten nå som PT ender (venter bare på subs til de to siste episodene), og OML avsluttet forrige uke. CS orker jeg ikke å avslutte da jeg leser recaps fra dramabeans, og det er rett og slett FOR MYE GRINING.

Venter i spenning på Bad Guy og Coffee House dog! Men litt kjedelig å vente på subs, hvis jeg bare kunne koreansk...

De siste japanske seriene jeg så var "Kimi wa Petto", Nobuta Wo Produce og "Yamato Nadeshiko". Jun, Yamapi og Kame er blant mine favorittskuespillere i jdrama :D

Har forresten vært dilla på sangen "Seishun Amigo" en ganske laaang stund nå
:lol

Du MÅ se TWdramaene "Fated to Love you" , og Down With Love, og Autumn's Concerto.
Last edited by aility on May 21st, '10, 14:26, edited 1 time in total.

Shindou-Kun
Fansubber
Fansubber
Posts: 270
Joined: Feb 22nd, '05, 00:58
Location: Norway
Contact:

Post by Shindou-Kun » May 21st, '10, 14:36

der jeg timed, typesetted og encoded
Akkurat nå er jeg interessert i:
-Personal Taste
-Smile,you
-Oh! My lady

Tror kanskje jeg kommer til å laste ned Prosecutor Princess.

Ellers gleder jeg meg til Coffee House, What's Up starring Dae Sung (Big Bang, Family Outing) og My Girlfriend is a Nine Tailed Fox starring Lee Seung gi from Brilliant Legacy.

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » May 21st, '10, 14:38

Jeg kan japansk! :P Vel, ikke flytende, men etter tre år med japanskstudier på universitetsnivå kan jeg i alle fall nok til at jeg slipper å vente på undertekster hele tiden. Med mindre det er legedramaer eller lignende serier med mange vanskelige uttrykk, selvfølgelig.

Mitt første Kdrama var forsåvidt My Girl. Jeg har sett mange koreanske serier siden da, men den serien troner fremdeles på toppen av listen min. Blir liksom ikke lei. Det er vel litt sånn "man glemmer aldri sin første store (drama)kjærlighet"-preg over det hele. Det skader kanskje ikke at Lee Dong Wook var supersnasen i den serien heller. Kremt.

Ooooh, melodrama! Jeg både elsker og hater det! Elsker det fordi det er store følelser i sving, og store følelser gjør at jeg blir helt revet med! Hater det fordi det er så frustrerende. Hvorfor kan ikke alle bare si hva de egentlig føler? Gah! Og det stemmer vel at de griner hele tiden, ja. Det blir litt mye i lengden. Men still.. jeg klarer ikke å holde meg unna. Ta Cinderella's Sister, for eksempel. Det eneste de gjør er å krangle og sippe, men så er det liksom de små øyeblikkene innimellom der man faktisk føler ordentlig kjemi mellom rollefigurene, og hjertet banker litt ekstra fort. Det er de små øyeblikkene som gjør at jeg fremdeles ser på. Mhm. Haha!

Prosecutor Princess er forresten overraskende bra! Definitivt verdt å laste ned! Jeg venter i spenning på episode 12, og later som om jeg ikke har lest spoilers på Dramabeans!

Shindou-Kun
Fansubber
Fansubber
Posts: 270
Joined: Feb 22nd, '05, 00:58
Location: Norway
Contact:

Post by Shindou-Kun » May 21st, '10, 14:43

Likte My Girl også. Ble overasket i siste episode. Morsomt hvordan de koblet sammen de to seriene My Girl og Sassy Girl Choon Hyung.

Image


Min favoritt kdrama er nok Romance 2002. Kan anbefale den. 8)
Image

aility
Posts: 636
Joined: Feb 26th, '04, 11:29
Location: Norway

Post by aility » May 21st, '10, 14:53

Sassy girl Choon Hyung likte jeg veldig godt, den er så komisk! My girl er ikke blant min topp 10 for min del, selv om serien var søt og Lee dong Wook var veldig hot, men Lee Da Hae ødela litt...

Har drevet og lurt litt på om jeg skulle laste ned PP, siden alle på Dramabeans har vært veldig positiv til den, men driver fortsatt og lurer :D Jeg føler på en måte at jeg har sett serien, siden jeg har lest ALLE recaps på DB. Klarer ikke å styre nysgjerrigheten min :P

Bor du i Japan nå eller, notimeforfairytales? (Kan jeg bare kalle deg for fairy? laaaangt nick:P) Jeg har hatt lyst til å lære japansk en ganske laaang stund nå, men har valgt å heller ta fatt på koreansk, siden jeg ser MYE mer Kdrama enn Jdrama. I tillegg innbiller jeg meg at jeg forstår japansk hvis folk snakker VEEEELDIG sakte og bruke VEEELDIG enkle ord :D Tror nok jeg har en sterk innbilningskraft *host host*

Shindou-Kun kommer alltid med så mange fine bilder... Jeg er for lat til å finne bilder eller laste dem opp i en post, hahaha...

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » May 21st, '10, 15:06

Jeg likte også SGCH (forkortelser ftw), men jeg hadde seriøst lyst til å hoppe inn i skjermen og kverke han dumme mannen som ødela for hovedpersonene hele tiden. Egoistiske jævel. Jeg har aldri hatet en fiktiv karakter så høyt før! Haha! Merker jeg blir sint bare jeg tenker på ham! Jeg har ikke klart å se en serie med Uhm Tae Woong siden.

Jeg bor i Japan for tiden, ja. Omtrent halvannen times togtur fra Tokyo. Har vært her siden september i fjor, og blir frem til august. Da må jeg dessverre vende tilbake til den noe deprimerende virkeligheten, og fullføre bachelorgraden min på UiO. Det hadde vært gøy å lære koreansk også, men det er vel ingen skoler i Norge som tilbyr det. Sukk. Jeg innså hvor lite koreansk jeg faktisk kunne da jeg var på ferie i Korea. Enkle høflighetsfraser og "hvor mye koster denne?" fikk meg ikke særlig langt. Jeg var helt lost. Tror nok Japan er landet for meg, ja. Føler meg ikke like turist på villspor der! Haha!

Ja, Shindou-Kun er flink til å gjøre tråden litt mer fargerik. Kudos til deg! Alt blir penere med litt bilder! Jeg er dessverre like lat som aility, men skal gjøre en innsats i fremtiden! Yosh!

aility
Posts: 636
Joined: Feb 26th, '04, 11:29
Location: Norway

Post by aility » May 22nd, '10, 16:09

Er det ikke merkelig/kult hvor engasjert man kan bli av å se på kdrama???!! For tiden har jeg lyst til å hoppe inn i skjermen og KVERKE Inhee from PT. hun er så utroooolig gaaaah!!!

Hvis du er interessert i å lære koreansk, så kan du gjøre som meg; jeg går for tiden på en koreansk kurs som tilbys av ehm... den koreanske-norske venneforening eller no. Det er en to-timerskurs som går hver lørdag fra 12-14 (dvs, ingen utskeinger fredags kveld, men noe må man ofre ;))

Jeg håper at når jeg drar til Korea igjen (som kaaanskje skjer i august), så blir jeg mindre lost i translation. Forrige gang jeg var der, kunne jeg bare si annyo, chagia kajima, jeg er sulten, jeg savner deg etc (sånne typiske kdramafraser). For å si det sånn, det tok meg INGEN stederhen, og jeg har ALDRI i mitt liv følt meg så hjelpsløs og generelt bare lost... Ingen kul følelse XD

Heldig som bor i Japan! Det er mitt drømmedestinasjon nr. 1!! Hvis alt går som planlagt, skal jeg kaaanskje ta en tur til Japan i september. Kjedelig at du vender nesa tilbake i august da, ellers hadde jeg bedt deg være min lokal turistguide:P

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » May 23rd, '10, 14:29

Mhm, Inhee er gruuusom! Jeg tåler henne ikke. Jeg vet hun ikke er en ordentlig person, men allikevel. Å skape en rollefigur som er så horribel, innbilsk og egoistisk. Æsj. Jeg hater henne omtrent like mye som jeg hatet stemoren i Brilliant Legacy (som er mindre enn mannen fra SGCH, men allikevel en del).

Ja, ikke sant! Det er ikke spesielt gøy å være lost in translation, spesielt ikke i Korea der de nesten ikke snakker engelsk. Jeg og venninnen min endte ofte opp med å gå på Pizza Hut eller noe for å spise (selvfølgelig våget vi oss inn på noen koreanske restauranter også, men still...), og til og med der var det nesten ingen som ville ta bestillingene våre fordi de ikke kunne engelsk. Hallo? Bildemenyer? Vi kan peke! Haha! Og det var deprimerende å gå rundt i skobutikkene. Hva skjer med prutebutikker overalt? Jeg hater å prute! :blink Men ellers var Korea gøy! Og jeg fikk tak i You're Beautiful Director's Cut LE og Pig-Rabbit, så jeg var overlykkelig! :thumright: Foretrekker fremdeles Japan, da, men det beror kanskje på at jeg egentlig ikke er spesielt eventyrlysten av meg.

Hmm.. koreanskkurs høres fristende ut. Heldig som går på det!

Det har kanskje blitt nevnt før (sånn.. i 2007), men hva er deres favorittserier og favorittskuespillere og sånn? Både jdrama, kdrama, twdrama og eventuelle andre typer drama? I'm curious!

aility
Posts: 636
Joined: Feb 26th, '04, 11:29
Location: Norway

Post by aility » May 23rd, '10, 15:51

Nei, hva skulle man gjort uten skurkene i kdrama, eller dramaene generelt? Det hadde kanskje blitt litt kjedelig. Men det er også veldig kjipt med skurker som går over grensen igjen og igjen OG som ikke får noe form for straff tilslutt...


ÅÅÅÅ Pig Rabbit!! jeg har lyst på en selv, den er bare übersøt!!! Tror den står på handlelista mi hvis jeg får kommet meg til Korea! I tillegg selvsagt DVDer og CDer og generelt STUFF!

Jeg er FORFERDELIG dårlig på navn til asiatiske skuespillere, men kan prøve. Er også vanskelig å velge ut spesifikke dramaer...

Kdrama favoritter:
Full House, Coffee Prince, YRB, Pasta

Jdrama: GTO, Hana Yori Dango, Kimi Wa pet

TWdrama: Fated to Love You, My lucky Star, Down With Love

Skuespillere jeg liker;
Kvinnelige: Song Hye Kyo, Yoon Eun Hye, Bae Doo Na
Chen Qiao En
Horikita Maki,


Mannlige: Oguri Shun, Matsumoto Jun, Kamenashi Kazuya, Yamashita Tomohisa
Kaneshiro Takeshi,, Jimmy Lin,
Lee Sun Gyun, Won Bin, Kim Rae Won



Det var vanskelig å lage den listen altså... Du kan trygt si si at jeg liker romkom...

:thumleft:

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » May 23rd, '10, 16:38

Ja, herregud! Korea er shoppingmekka for dramafanatikere. Jeg må tilbake en eller annen gang og hamstre mer. Angrer på at jeg ikke kjøpte flere DVD-bokser. Dessverre er jeg fattig student, og You're Beautiful-boksen sprengte nesten budsjettet mitt! Haha! Men noe fikk jeg jo kjøpt.

Image

Og dette var bare den første dagen... Oh, Pig Rabbit, how I love thee! <3

Uansett, jeg er kjempeglad i lister selv, så jeg bare ventet på anledningen til å få liste opp mine egne favorittskuespillere og serier. Patetisk, men sant! Så.. jeg skal gjøre et forsøk på å plukke ut noen jeg også. Kan ikke love å begrense meg. Det er mye bra der ute! Skal prøve å begrense meg til.. hmm.. fire.

Jdrama: Nobuta wo Produce, Love Shuffle, Bloody Monday, Kurosagi
Kdrama: My Girl, Brilliant Legacy, You're Beautiful, I Really Really Like You
Twdrama: Corner With Love, Why Why Love, It Started With a Kiss, The Magicians of Love (det er mye kjærlighet, gitt...)

Skuespillere - menn:
Sato Takeru, Miura Haruma, Kamenashi Kazuya, Matsuda Shota
Lee Min Ki (my ichiban), Lee Dong Wook, Park Shi Hoo, Jang Geun Suk
Show Luo, Mike He

Skuespillere - kvinner:
Toda Erika, Shida Mirai, Karina, Miyazaki Aoi
Moon Geun Young, Go Ah Ra, Han Hyo Joo, Eugene
Rainie Yang (til tross for at hun irriterer meg litt), Chen Qiao En

Hoho, det var gøy å liste opp ting! :w00t: Gøy, men utrolig vanskelig!

aility
Posts: 636
Joined: Feb 26th, '04, 11:29
Location: Norway

Post by aility » May 23rd, '10, 16:54

Jeg synes Rainie er også litt irriterende... Så Miss No Good med henne, og skjønner ikke at jeg klarte å lide meg gjennom serien... Må være pga Wilbur Pan, sikkert derfor.

Av TWdramaene du nevnte, så tror jeg ikke at jeg klarte å se gjennom noen av dem. Eller, jeg så visse episoder sånn når TVen var på, men ellers orket jeg ikke dem. Det var/er en periode 183 Club dominerte TWdrama verden, og visse medlemmer gjør forsåvidt fortsatt det, og det førte til at maaange TWdrama hadde så like plot at jeg ikke så forskjell på dem!

Må sjekke ut jdrama-seriene du listet! Du kan gjerne komme med flere, siden jeg er relativ uerfaren i jdramaverden :) Har også satt I really really like you på min "må-se" list. Den blir bare lengre og lengre. So much to see, so little time.

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » May 23rd, '10, 17:14

Ja, har et lite hat-elsk-forhold til Rainie. Jeg liker henne fordi hun virker bubbly og sånn, men samtidig er hun litt irriterende. Hun overspiller litt (men det gjør vel egentlig de fleste i twdrama) og stemmen hennes har lett for å bli en smule skjærende. Allikevel elsker jeg så og si hver eneste serie hun er med i, og har dermed bestemt meg for at hun må være en av grunnene til det.

183 Club skremmer meg litt. Jeg vet ikke hvorfor. Det er bare noe med å se et boyband med trettiåringer i hvite bukser og sånn. Jeg lurer på hvorfor. Jeg takler helt fint å se Kimutaku og resten av SMAP og sånn på TV, og de er jo enda eldre. Jeg pleide å være en stor Ming Dao-fan, selv om jeg aldri helt kunne sette fingeren på akkurat hvorfor. Han har karisma til tusen. Det må være derfor. :scratch:

I Really Really Like you er fantastisk. Jeg tror jeg så alle 34 episodene på sånn.. fire dager eller noe. Greit, det var perioder da jeg hadde lyst til å riste litt vett inn i skallen på Eugenes rollefigur, men den herlige slutten gjorde det verdt alt dramaet. Og Lee Min Ki stjal showet totalt hver gang han dukket opp på skjermen, så hvordan kunne jeg klage på det? Lee Min Ki som bodyguard? Hell yeah! :wub: Jeg må skaffe meg den serien når jeg bare kommer tilbake til Norge og har litt ekstra penger (hoststudielånhost) å rutte med igjen.

Jeg tror min jdramaliste er milelang. Jeg fører faktisk en oversikt (siden jeg elsker lister og sånn) over alt jeg har sett, og jdramalisten er sånn.. tre ganger så lang som kdramalisten. I have no life...

aility
Posts: 636
Joined: Feb 26th, '04, 11:29
Location: Norway

Post by aility » May 23rd, '10, 19:30

Heldigvis har jeg klart å holde meg unna musikken til 183 Club, eller se dem i hvite bukser *grøss* Synes ikke engang de er noe særlig kjekke... Da er TW F4 (de har vel byttet navn nå) hakk bedre, jeg hadde min meteor Garden periode, som varte en god stund. Av en eller annen merkelig grunn hadde jeg ikke imot å se DEM i hvite bukser, selv om de er i 30 årene også :D Jerry Yan og Vic Chou :wub: :wub: :wub:

Er det ikke skummelt hvordan man blir suuugd inn i dramaverden? Jeg tør ikke å begynne på serier som har flere enn 16 episoder, nettopp fordi jeg kan blir sittende oppe hele natta for å se ferdig en serie. Mangler fullstendig selvkontroll... Er sykt egentlig hvordan søvn har blitt nedprioritert så mange ganger nettopp fordi jeg må se en episode til, nei, enda en, nei, men nå er jeg jo nesten ferdig... :whistling: Derfor er det så greit med jdrama, siden de lengste er under 20 episoder, oftest er de vel 11 eller noe.

Du får gi meg en kilometer lang liste med jdrama jeg kan ta fatt i =) Er jo pinse nå, og har ikke så mye å ta meg til, på en måte :P

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » May 24th, '10, 14:59

Nå vet jo ikke jeg akkurat hva du liker og har sett fra før og sånn, så jeg må nesten bare gå ut i fra serier jeg likte godt selv. Det er en god blanding av forskjellige sjangre og sånn, men det får bare være. Hmmm.. godt mulig du har sett det meste på listen fra før av, men... haha!
- Atashinchi no Danshi
- Attention Please
- Buzzer Beat
- Cat Street
- Good Luck!!
- Pride
- Mr. Brain
- Liar Game
- Long Love Letter
- Seigi no Mikata (som er noe av det morsomte jeg har sett noensinne)
- Tokyo Friends
- Nodame Cantabile
- Stand Up!!
- 1 Litre of Tears
- Maou
- Orange Days
- Rookies
- 14 Sai no Haha
- Akai Ito
- Attack no. 1
La det under spoilertag, slik at det ikke spiser opp en fjerdedel av siden.

Jeg har sett mange flere serier enn disse, men det er liksom noen av de jeg likte best. I tillegg til de jeg allerede nevnte under favorittserier, selvfølgelig. Pluss Hana Yori Dango og Gokusen (sesong 1, 2 eller 3 - alt avhengig av hvem man liker å se på.. haha), men de regner jeg med at de fleste har sett.

Kjenner til den med å sitte oppe hele natten og se på serier, ja. Det har skjedd noen ganger at jeg har sett et helt jdrama på en natt. Klarer ikke alltid å stoppe nå det er mye spennende å skjer hele tiden. Det er tortur å måtte vente til neste dag med å se videre i slike situasjoner! Haha!

aility
Posts: 636
Joined: Feb 26th, '04, 11:29
Location: Norway

Post by aility » May 31st, '10, 11:23

Jeg hadde visst bare sett en av de seriene du nevnte. Aiaiaiai, SO MUCH TO CATCH UP!!! hahaha!

(U)heldigvis er det mye å gjøre å dagen, så jeg har faktisk ikke hatt tid til å sette meg ned og se på serier i det hele tatt i det siste :(

Oh BTW! Jeg skal til Korea+Japan i august/september! Det er nå bestemt, endelig! :D:D Gleder meg vanvittig!!! Skal snart sette meg ned og planlegge japanturen min, så snart jeg får litt pust i bakken. Har du fått reist rundt i Japan? Er det noe spesielle steder som man bør besøke? Jeg tenkte Tokyo og Kyoto først og fremst. Blir bare værende i Japan rundt 10-12 dager, så er vel begrenset hva man rekker. Hmm... spare spare penger nu :unsure:

notimeforfairytales
Posts: 140
Joined: Mar 26th, '07, 16:28
Location: Japan
Contact:

Post by notimeforfairytales » Jun 1st, '10, 15:24

Hvis du skal til Kyoto, vil jeg absolutt anbefale en dagstur til Nara. Det tar under en time med tog, og rådyrparken er helt fantastisk. Det er litt spesielt å gå rundt blant en haug med halvtamme Bambi'er som smånapper i klærne dine, bukker for deg og blunker mot deg med store, brune øyne. Jeg hadde aldri lyst til å gå derfra! Bambikos er ikke noe man får oppleve hver dag! De er så utrolig søte!

Image

Tokyo er en turistfelle, og med god grunn, så der kommer du nok til å ha nok å finne på. Besøk alle de kjente områdene - Shibuya, Harajuku, Akihabara, Shinjuku (morsomst på kvelden når alle hostguttene står rundt omkring) o.s.v. Jeg trives selv veldig godt på Odaiba. Synes det er kjempekoselig der. Ueno Zoo er også gøy, men ikke forvill deg inn i Uenos smågater midt i helgen med mindre du ønsker å oppleve hele sild-i-tønne-situasjonen. Jeg var to sekunder fra å få fullstendig panikk. Haha!

Oh, og sjekk ut noen av temarestaurantene. Selv har jeg bare besøkt The Lockup, men herregud det var en opplevelse for livet. Fengselstema-restaurant/izakaya der du bor inni en liten celle, lyset innimellom blir skrudd av, og gale massemordere løper rundt i mørket og skremmer vettet av folk. Dødsmoro! Vet de har mange forskjellige temarestauranter rundt omkring. Noen er litt koseligere og mer rosa enn The Lockup også.

Vil også anbefale en tur til Yokohama med det samme du er i Tokyo. Det tar bare 25 minutter med tog. Asias største Chinatown!

Øøøh.. jeg kommer ikke på så mye mer spennende akkurat nå. Tro meg, du kommer nok til å finne på nok av ting å gjøre!

Misunner deg turen din. I august/september sitter jeg i en eller annen forelesningssal på Blindern. Sukk. No fun.

aility
Posts: 636
Joined: Feb 26th, '04, 11:29
Location: Norway

Post by aility » Jun 2nd, '10, 11:23

TUSEN TAKK for alle tipsene! Jeg gleder meg! særlig temarestaurantene, det høres superspennende ut. Må dog innrømme at jeg er en lettskremt mus, da jeg mener jeg utrolig lettskremt :shhh:

Du er i Japan NÅ da, mens jeg sitter i Oslo og er grønn av misunnelse ;) Husk å shoppe med deg MASSEVIS av ting og få det skippet til Norge. Tro meg, du kommer til å savne mange av de hverdagslige tingene, særlig med tanken på høsten/vinteren, når du er tilbake til utrolige morsomme (hosthost) Norge. Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte mer ting da jeg hadde mitt utvekslingsår i Kina, men så hadde jeg dårlig råd også da :D

Det blir litt ok å komme tilbake til Norge, gjør det ikke? Mindre folk, mindre bråk, frisk luft? Brunost? Er ikke altfor lett å finne på fordeler, egentlig :P

zeox
Posts: 57
Joined: Dec 22nd, '06, 11:43
Location: Norway

Post by zeox » Oct 2nd, '11, 12:25

Noen som har lyst til å anbefale noen av de nyere seriene? har ikke sett på jdrama på en stund og har vanvittig lyst til å kaste meg på igjen :D.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests