Goto page 1, 2, 3 Next
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Densha Otoko Joined: 24 Nov 2005 Total posts: 62 Location: Denmark Age: 26 Gender: Male |
|
| Back to top |
|
 |
Densha Otoko Joined: 24 Nov 2005 Total posts: 62 Location: Denmark Age: 26 Gender: Male |
|
| Back to top |
|
 |
Mitani Joined: 27 Sep 2006 Total posts: 153 Location: Denmark Age: 21 Gender: Female |
Posted: Mon Feb 05, 2007 2:53 pm Post subject: Post Rating: 0 |
|
|
Ta-dah!! jeg er her også!! :D
davs, mit navn er.. ja, alle kalder mig enter Mitani eller Mitte, så mit rigtige navn kan være lige meget :3
jeg har selv været en meget stor fan af alt hvad der har med Japan at gøre siden jeg købte min først manga tilbage i sommeren 2000! Men jeg er selv først begyndt at se live action serierne fra Japan indenfor det sidste års tid, inden da havde jeg nemmerli ikke så meget plads til at råde med, så det blev kun til enkelte downloaded animer og de få spillefilm der er tilgængelige på det danske market, som jo ikke er mange!!
oh and BTW så er jeg fra det mørke sønderjylland...
|
|
| Back to top |
|
 |
Posted: Mon Feb 05, 2007 6:55 pm Post subject: Post Rating: 0 |
|
|
| Mitani wrote: | Ta-dah!! jeg er her også!!
davs, mit navn er.. ja, alle kalder mig enter Mitani eller Mitte, så mit rigtige navn kan være lige meget :3
jeg har selv været en meget stor fan af alt hvad der har med Japan at gøre siden jeg købte min først manga tilbage i sommeren 2000! Men jeg er selv først begyndt at se live action serierne fra Japan indenfor det sidste års tid, inden da havde jeg nemmerli ikke så meget plads til at råde med, så det blev kun til enkelte downloaded animer og de få spillefilm der er tilgængelige på det danske market, som jo ikke er mange!!
oh and BTW så er jeg fra det mørke sønderjylland... |
Wauw, en rigtig dansker!!!
Okay, jeg bør vel også introducere mig selv. Mit navn er Daniel og det er hvad folk genrelt kalder mig. Jeg kunne give en meget lang forklaring på hvorfor jeg er her, men her en meget kort og kompakt én:
Consol RPG'er (slutningen af 90erne. Final Fantasy VII historien vakte min interesse for asiatiske historier. Nobuo Uematsu der komponerede musikken til selv samme spil vakte min interesse for asiatisk musik. Man kan meget let sige at FFVII var begyndelsen på ALT i min verden som den ser ud i dag) =>
Anime (Starten af 2000) =>
Asiatiske film (lidt senere) =>
Asiatiske drama serier (ca. slutningen af 2004).
Edit: f***, har lige indset at jeg allerde har skrevet det. Det går nok altsammen, det går nok.
Jeg er også glad for meget asiatisk pop musik, hvor jeg ikke kan leve med pop fra vesten.
Bor for tiden på Amager, ser Love Story In Harvard som får mig til at tude konstant fordi jeg er svag og jeg savner en slikskål... Har du en 10er til en pose Matador Mix el. ligende?
På anime fronten ser jeg selvfølgelig Death Note, og på musik fronten hører jeg selvfølgelig Tokyo Jihen's nyeste album Adult samt alt Judy and Mary som har været mit ynglingsband siden 2003.
Ynglings video @ YouTube for tiden: http://www.youtube.com/watch?v=eqEAdNFOu4s. Gotta love Matsumoto Noriko.
|
|
| Back to top |
|
 |
Mitani Joined: 27 Sep 2006 Total posts: 153 Location: Denmark Age: 21 Gender: Female |
Posted: Tue Feb 06, 2007 1:08 pm Post subject: Post Rating: 0 |
|
|
Jeg kunne heller ikke undvære japansk musik mere.. Jeg siger Japansk fordi min interesse for det asiatiske centerer sig næsten kun om Japan. Spørg mig ikke hvorfor, sådan er det bare. Jeg har set nogle enkelte koreanske serie og lyttet til nogle enkelte koreanske band, men har stadig ikke vænnet mig til det, da jeg bare syns Japansk er så meget smukkere ^_^;;
Mand, hvis jeg får penge og tid til det når jeg er flyttet, så vil jeg efter sommer begynde at lære japansk, om det så er på aftenskole eller selvstændig.. Jeg har også en veninde med på ideen så det skulle nok lykkes.
det musik jeg lytter mest til kan findes her - http://www.last.fm/user/mitani
og en liste over alle de asiatiske serier jeg har set indtil nu her - http://community.livejournal.com/jdorama_addme/1079.html
|
|
| Back to top |
|
 |
Posted: Tue Feb 06, 2007 8:20 pm Post subject: Post Rating: 0 |
|
|
Kender du det når man har lyst til at få slettet sin hukommelse, så man kan opleve noget for den første gang igen? Sådan har jeg det med 3 af de doamaer du har set: Densha Otoko, Kimi wa Petto og GTO.
Jeg er nu også mest til Japansk musik, men af en eller anden grund ser jeg flere koreanske dramaer og film end japanske. Jeg elsker opskriften på k-drama; 2 mænd, 2 kvinder, en masse kærlighed, en masse had og en slutning man allerede forudså I første episode... Elsker det!
Kender du "Lessons" på http://japanese-online.com/? En god start til det Japanske sprog, også selv om det kun er nogle småting man skal have sat på plads i sit hoved, syntes jeg. Du kan sikkert allerede en del af det Japanske sprog, men ellers burde du checke det ud.
Jeg syntes ikke jeg kan se Judy and Mary på din musik liste... http://youtube.com/watch?v=0ZaFOlHsbV8.
|
|
| Back to top |
|
 |
Posted: Wed Feb 07, 2007 4:36 am Post subject: Post Rating: 0 |
|
|
haha, ja det kender jeg godt, jeg ville også gerne kunne se nogle serier som om jeg ser dem for første gang igen! ^__^
specielt Garasu no Kamen, siden den virkelig ligger øverst på min ynglingsliste!! ^w^;
Jeg tror det der virkelig fanger mig ved en go drama er at der skal være humour! Asiatisk humour slå alt, som fx når hovedpersonen uden varsel får en dør i hovedet eller falder over deres egne ben.. og de hoveder de laver!! xDD
jeg har skam hørt om Judy and Mary, men har endnu ikke rigtigt fået downloaded noget af deres musik, ooooooooog~ som jeg ser har den side hvor jeg downloaded min japanske musik fra kun en solo af Yuki's album "Wave" *clicks to download* nu håber jeg bare jeg kan få den ned inden jeg skal pakke sammen til skolen @w@
tak for siden, vil lige prøve at chekke den senere på dagen! indtil videre kender jeg mange japanske vendinger som man bare ikke kan undgå når man ser mange serier, men det er altid godt at få lidt styr på gramatikke så man engang selv kan lave sætninger!!
|
|
| Back to top |
|
 |
Posted: Fri Feb 16, 2007 8:34 pm Post subject: Post Rating: 0 |
|
|
| sjovt nok da du vste mig det der link til Judy & Mary kunne jeg godt kende stemme der sang, men liiige hvorfra kunne jeg ikke finde ud af, indtil jeg kom til at tænke her på - http://youtube.com/watch?v=LBGg9yZKGxE
|
|
| Back to top |
|
 |
natasjageill Joined: 18 Nov 2006 Total posts: 24 Location: Denmark Age: 16 Gender: Female |
|
| Back to top |
|
 |
Posted: Sun Mar 18, 2007 11:52 am Post subject: Post Rating: 0 |
|
|
jeg kan heller ikke undvære mit daglige fix af drama, og har heller ikke så mange at dele mine glæder med.. fx min nye Arashi kalender som jeg ikke rigtigt kan blære mig til nogen med, fordi folk omkring mig bare ikke kender noget til dem *piv piv*
jeg har kun én veninde som jeg deler en smule interesse indenfor dramaer med, men hun bor på sjælland, så vi ser ikke så meget til hinanden :( men jeg håber da at vi for gang i mere når vi forhåbenligt meget snart kommer til at flytter sammen ^__^
BTW - hvor bor du? :D
|
|
| Back to top |
|
 |
Posted: Mon Apr 02, 2007 6:23 pm Post subject: Post Rating: 0 |
|
|
| Question: Nogen der skal til Roskilde Festival i år? :D
|
|
| Back to top |
|
 |
natasjageill Joined: 18 Nov 2006 Total posts: 24 Location: Denmark Age: 16 Gender: Female |
Posted: Thu Apr 19, 2007 5:46 pm Post subject: Post Rating: 0 |
|
|
Ahh~ præcist det samme med mig og min NewS kalendar ^^
Ej hvor må det irriterende at hun så bor på sjælland >.< (jeg går ud fra at du ikke gør når du skriver sådan xDD)
Jeg har også kun en veninde at snakke med og se lidt dramaer sammen med. Alle de andre forstår mig bare overhovedet ikke!
Jeg bor i københavn ^^ Du? Jylland? Fyn? xD Bornholm? ^^
.. Nej det tror jeg ikke at jeg skal. Var sidste år for første gang, og leg synes det var en smule kedeligt ^^
|
|
| Back to top |
|
 |
Posted: Thu Apr 19, 2007 5:57 pm Post subject: Post Rating: 0 |
|
|
Jeg er fra det mørke mørke sønderjylland!! men selvom der ikke rigtigt foregår så meget hernede, og folk er utroli hurtige til at dømme en hernede, så er jeg glad for at bo tæt på tyskland, eftersom det giver mig en hurtig og billig måde at skaffe manga'er på ;)
men glæder mig til efter sommer at komme lidt længere op i landet til Kolding og bo ^__^
|
|
| Back to top |
|
 |
Posted: Thu Apr 19, 2007 6:35 pm Post subject: Post Rating: 0 |
|
|
Der skal jeg ellers på lejrskole i år tror jeg nok xD
Orv ja! Snyd egentlig ^^
|
|
| Back to top |
|
 |
Posted: Fri Apr 20, 2007 5:53 am Post subject: Post Rating: 0 |
|
|
| hvis du siger til hvornår.. kan det jo være jeg kan droppe forbi.. men kun hvis du vil, ofcoz~
|
|
| Back to top |
|
 |
|
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum
|
|
|
|